Dit idd, heb dat bij een huurwoning ook gehad, goedkope schilderdeuren en MDF kozijnen die aangetast/gezwollen stonden door overmatig watergebruik bij het dweilen.Goh dat is volgens mij niet gewoon afschuren en schilderen hoor, dat hout is kapot. Volgens mij van (overmatig) dweilen, vocht wordt opgeslorpt door dat hout en door de jaren heen gaat dat kapot. Dat is toch de eerste reflex die ik heb als ik dit zie.
Ge kunt die chambranles proberen te schuren en zo weer effen te krijgen met een Fein en met diezelfde Fein onderaan een mm of 2 afzagen. Dan opnieuw primeren en schilderen en idd onderaan afkitten. Maar de kans blijft dat je er wel iets van gaat zien.
Als ik wou investeren adviseerde hij door te bijten en vloerverwarming te kiezen (huis is goed geïsoleerd) maar geen must voor hem aangezien buizen en toestellen nog in prima staat waren, dus voorlopig zo gelaten. Ze hebben net lagere temperatuuraanvoer nodig en zouden zeer geschikt zijn voor verwarming op lage temperaturen. Mijn huis warmt toch probleemloos op op deze manier. Ze reageren ook sneller (sneller warm en sneller uit).