Dexels
Well-known member
@Sylverscythe misschien eerst eens gaan luisteren bij de 'vakman' die de ramen geplaatst heeft?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat is ook een optie voor een van de drie punten natuurlijk, maar of dat een erg snelle optie is weet ik niet. Is ook al twee of drie jaar geleden dusja.@Sylverscythe misschien eerst eens gaan luisteren bij de 'vakman' die de ramen geplaatst heeft?
Als het ooit zo ver komt nerm ik de taak van de kinderen te verwekken wel op mij. Ik offer mij op voor de maatschappij.Niet. De regering gelooft natuurlijk in sprookjes met hun regels om de beste van de klas te zijn in Europa en de wereld, het is dan ook makkelijk om onhaalbare of onuitvoerbare regeltjes te verzinnen op papier (zoals nu de nieuwe hemelwaterverordening vanaf 1 oktober).
Maar met én hoge materiaalkosten én hoge woningprijzen én hoge rentes (en tel daar onrechtstreeks nog maar de duurde prijzen om te leven in het algemeen bij, in elke laag van de economie) wordt het voor de doorsnee persoon of gezin gewoon onbetaalbaar.
Maar dat zal de regering pas doorhebben wanneer het te laat is.
Onlangs een presentatie gekregen van welke richting men uit zou willen om het toch betaalbaar te houden: groepswoningen. En nee, niet meteen appartementen, maar vaak kleinschalige projecten waarbij gemeenschappelijke ruimtes gedeeld worden, tot keukens en badkamers toe.
Ja jongens, dat wil het gemiddelde Vlaamse gezin, op een hoop gaan zitten met een paar andere gezinnen, we hebben het nog niet druk genoeg en kunnen niet genoeg rust gebruiken. "Ja maar, dan kan je ook taken delen, de kinderen kunnen gezamenlijk ergens gebracht worden, boodschappen kunnen gegroepeerd gedaan worden, eten kan gedeeld worden,... in beurtrollen, zo heeft eenieder meer vrije tijd over". Een soort commune dus? Alsof de gemiddelde Vlaming daarop zit te wachten. Dat is net hetzelfde als in Gent, waarbij men verwacht dat mensen hun auto in Ledeberg gaan parkeren en met de tram naar het centrum gaan rijden. Sommigen willen of kunnen dat nu eenmaal niet. Gevolg: die parkeertoren van 10 miljoen staat leeg en de mensen van buiten de stad blijven er weg. Je kan mensen nu eenmaal niet zomaar dwingen iets te doen zonder dat daar een incentive tegenover staat.
Nee, het is de taak van de overheid om ervoor te zorgen dat wonen, onder welke vorm dan ook, betaalbaar blijft. En al zeker wanneer men enorme verplichtingen oplegt aan de mensen. Maar daar schiet de regering momenteel dus enorm tekort.
Gevolg: er zullen minder huizen met D,E en F label gerenoveerd worden dan ze hadden verwacht of gewild, mensen zullen dus in hun oude energieverslindende woningen blijven wonen.
Sorry voor de rant.![]()
Niet. De regering gelooft natuurlijk in sprookjes met hun regels om de beste van de klas te zijn in Europa en de wereld, het is dan ook makkelijk om onhaalbare of onuitvoerbare regeltjes te verzinnen op papier (zoals nu de nieuwe hemelwaterverordening vanaf 1 oktober).
Maar met én hoge materiaalkosten én hoge woningprijzen én hoge rentes (en tel daar onrechtstreeks nog maar de duurde prijzen om te leven in het algemeen bij, in elke laag van de economie) wordt het voor de doorsnee persoon of gezin gewoon onbetaalbaar.
Maar dat zal de regering pas doorhebben wanneer het te laat is.
Onlangs een presentatie gekregen van welke richting men uit zou willen om het toch betaalbaar te houden: groepswoningen. En nee, niet meteen appartementen, maar vaak kleinschalige projecten waarbij gemeenschappelijke ruimtes gedeeld worden, tot keukens en badkamers toe.
Ja jongens, dat wil het gemiddelde Vlaamse gezin, op een hoop gaan zitten met een paar andere gezinnen, we hebben het nog niet druk genoeg en kunnen niet genoeg rust gebruiken. "Ja maar, dan kan je ook taken delen, de kinderen kunnen gezamenlijk ergens gebracht worden, boodschappen kunnen gegroepeerd gedaan worden, eten kan gedeeld worden,... in beurtrollen, zo heeft eenieder meer vrije tijd over". Een soort commune dus? Alsof de gemiddelde Vlaming daarop zit te wachten. Dat is net hetzelfde als in Gent, waarbij men verwacht dat mensen hun auto in Ledeberg gaan parkeren en met de tram naar het centrum gaan rijden. Sommigen willen of kunnen dat nu eenmaal niet. Gevolg: die parkeertoren van 10 miljoen staat leeg en de mensen van buiten de stad blijven er weg. Je kan mensen nu eenmaal niet zomaar dwingen iets te doen zonder dat daar een incentive tegenover staat.
Nee, het is de taak van de overheid om ervoor te zorgen dat wonen, onder welke vorm dan ook, betaalbaar blijft. En al zeker wanneer men enorme verplichtingen oplegt aan de mensen. Maar daar schiet de regering momenteel dus enorm tekort.
Gevolg: er zullen minder huizen met D,E en F label gerenoveerd worden dan ze hadden verwacht of gewild, mensen zullen dus in hun oude energieverslindende woningen blijven wonen.
Sorry voor de rant.![]()
Degene die vroeger gekocht hebben, hebben die verplichting niet. De andere kenden de regels voor aankoop.Bij aankoop van een nieuwe woning.
Maar wat met de mensen die met moeite ooit aan een eigen huis geraakt zijn en overleven ??
Die zullen wel hier en daar misschien iets kleins doen maar geen geld hebben om ingrepen te doen naar A of B-C.
Laat staan iets anders te kopen en dit "verplicht"te doen
Zoals eerder gesteld: geldt niet voor de reeds aangekochte woningen, maar ook met heel beperkt budget kan je grote ingrepen doen, als je zelf de handen uit de mouwen kan steken èn ervoor wil sparen.Bij aankoop van een nieuwe woning.
Maar wat met de mensen die met moeite ooit aan een eigen huis geraakt zijn en overleven ??
Die zullen wel hier en daar misschien iets kleins doen maar geen geld hebben om ingrepen te doen naar A of B-C.
Laat staan iets anders te kopen en dit "verplicht"te doen
Gelukkig, want als je kijkt naar die tabel met stijgingen van de bouwmaterialen.. om misselijk van te worden.
Iemand een idee of daar ooit nog een daling verwacht kan worden? Want veel minder vraag zou toch ook lagere prijzen moeten betekenen op zeker moment....
Toch verwacht de sector niet dat de prijzen dalen naar het niveau van voor corona. 'Die komen niet meer terug', zegt Larik. 'De prijzen van veel samengestelde bouwmaterialen worden beïnvloed door zaken die fundamenteel duurder zijn geworden, zoals energie en personeel. Bovendien blijven sommige basisgrondstoffen als bakstenen en zand duur. Alleen een grote internationale crisis in de bouwsector kan de prijzen fors naar beneden krijgen. Dat verwachten we niet meteen.'
Dichtpurren had ik nog niet aan gedacht. Goed idee, thanks!Spuit het dicht met PUR en schilder er dan over... Zou dat gewoon laten steken voor de rest, dat kan weinig kwaad.
Is die reactie op mij bedoeld? Want ben niet echt mee.Ik ben oprecht jaloers op u. Ik geef zulke opdrachten altijd aan vakmannen die mij dan uiteraard altijd duizenden euro's kosten![]()
Doet uwen aannemer geen werfopvolging bij in zijn prijs?Ondertussen ook gemerkt dat ze de hoogte van de opening waar het vast raam in moet komen (incl. screen) langs de inrit niet goed is. Het is te laag want het houdt geen rekening met de screen. Ben ik te veeleisend als ik vraag om die betonnen balk opnieuw te steken? Het zal er maar een nacht ingezeten hebben. Is het dan al te moeilijk om die balk te verwijderen?
En ja de aannemer heeft het dorpelplan en het architectenplan ontvangen.
Hij is altijd aanwezig! En ik zou dat ook denken. Er werden nooit algemene voorwaarden opgegeven of getekend waar dit in zou kunnen staan.Doet uwen aannemer geen werfopvolging bij in zijn prijs?
Want dat zijn wel fouten dat ze moéten gaan rechttrekken en hoe sneller er daar is serieus over aan tafel kan gezeten worden hoe gemakkelijker en goedkoper het voor iedereen is achteraf!
Ondertussen ook gemerkt dat ze de hoogte van de opening waar het vast raam in moet komen (incl. screen) langs de inrit niet goed is. Het is te laag want het houdt geen rekening met de screen. Ben ik te veeleisend als ik vraag om die betonnen balk opnieuw te steken? Het zal er maar een nacht ingezeten hebben. Is het dan al te moeilijk om die balk te verwijderen?
En ja de aannemer heeft het dorpelplan en het architectenplan ontvangen.