Ga deze ook eens proberen hier in de kelder!
Het ventilatie / vocht probleem al in het begin van renovatie aangekaart omdat we 1 kelder raam dicht hebben gemaakt met de uitbouw van de gelijkvloers. Maar "dat krijgen we
dan wel opgelost"
Nu 2 jaar later doen de architect en aannemer alsof hun neus bloed "kelder zat niet in de opdracht" lol ... Dat was nog in de periode dat ik niet alles 5x op mail en whatsapp stuurde, nog zo jong en naief!
Bon we lossen het maar weer eens zelf op.
- We zitten in een rijwoning dus niet evident om buiten te geraken.
- Het warmt lichtjes op wegens vloerverwarming, mogelijks dan ook maar meteen isolatie tegen kelder plafond
- Afbladerend oud schilderwerk
- De terras / keuken water afvoer loopt er door, ideale koude buis voor het vocht om tegen te condenseren
- Een aantal bizarre afgeschuinde hoeken in de kelder waar je precies gewoon op losse grond kijkt
Ik denk voorlopig aan:
- Iets tegen de muur zetten (inkuipen), maar daar hoor ik mixed reviews van hier in de regio.
- Luchtontvochtiger plaatsen zoals hier boven, is maar keldertje van een 20m2
- Er is een opening naar voor onze voordeur, maar daar ligt een vol deksel op. Ik gok dat dit vroeger was om spul (kolen / hout?) in de kelder te krijgen. Ik hoop nu dat we daar somehow someway een ventilator kunnen plaatsen of er een open rooster kunnen leggen. Maar ben er echt nog niet uit hoe, want er is niets voorzien om regenwater op te vangen en het moet volledig vlak blijven want het is recht voor de voordeur ... als iemand suggesties heeft