Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Steek toch maar wat isolatie, want het nadeel van een sarkingdak is dat dat quasi geen geluid tegenhoudt.Voor mij reden om hier binnen een paar jaar een sarkingdak te laten leggen. Je krijgt dat toch nooit 100% dampdicht imho.
Steek toch maar wat isolatie, want het nadeel van een sarkingdak is dat dat quasi geen geluid tegenhoudt.
Komt door de PUR-platen wrs. Wol is beter voor geluidsisolatie.
In ieder geval zou ik geen wol plaatsen tegen de pur platen. Ik meen ergens gelezen te hebben dat het meest isolerende (in dit geval de pur platen) langs de binnenkant moeten zitten. Omdat je anders condens kan krijgen tussen beide materialen. Het minst isolerende naar buiten toe en dampopen.
Is het niet kak als leidingen enkel met PUR vastgezet zijn? PUR is toch niet hard/stevig genoeg daarvoor?
![]()
PUR is inderdaad niet stevig genoeg, gaat sowieso bewegen als je kranen moet installeren. Ook hecht gips minder goed aan PUR dus de plakker gaat ook eens vloeken.Is het niet kak als leidingen enkel met PUR vastgezet zijn? PUR is toch niet hard/stevig genoeg daarvoor?
![]()
Idem hier. Vorige week nog en ik heb er foto's van. Eerst wat opspuiten met PUR om het iet of wat te bevestigen en isoleren. Vervolgens wel helemaal dichtstrijken met mortel.Als ik naar de foto's van onze bouwfases kijken, dan heeft de loodgieter bij ons de leidingen in de muur ook zo bevestigd (met veel minder schuim), maar daarna de sleuf wel netjes dichtgestreken met mortel. Voor liggende leidingen op de vloer werd er echter nooit met dergelijk schuim gewerkt.
Dat is geen gewoone pur, dat is speciale lijmPUR wordt zelfs gebruikt om snelbouw te metsen.. Heeft een grotere treksterkte dan mortel.
Enige aandachtspunt is dat uw wand ervoor goed proper gemaakt is
: voorzie ik voor zo'n klein stukje ook best een dampscherm?Is die isolatie deel van de buitenschil? Zit er achter de isolatie nog een verwarmde ruimte of binnenruimte, of niet?In de woning van mijn ouders zit er een trap die weggewerkt was achter een vals muurtje en bovenaan dichtgemaakt via zwevende vloer kamer.
Nu gaan ze die terug openmaken. Op zich geen issues. Ooit blijkbaar snelsnel gedicht met langs opzij via gyproc muurtje. Die afsluiten gaat blijven maar trap gat langszij nu wel beter worden afgewerkt. Ik ben aan het twijfelen om daar wat rockwool bij tussen te steken om betere isolatie te hebben.
Nu komt de vraag: voorzie ik voor zo'n klein stukje ook best een dampscherm?
Je hebt de badkamer en daarachter de slaapkamer. Tussen die twee ruimtes zit de trap naar de kelder (toegankelijk) en dus ook de trap naar boven die we nu opnieuw toegankelijk gaan maken.Is die isolatie deel van de buitenschil? Zit er achter de isolatie nog een verwarmde ruimte of binnenruimte, of niet?