De verbouw-topic!

Ik weet niet over hoeveel m2 het gaat, mar laat het hen maar doen voor die 180€
Als jij het doet, gaan ze kunnen zeggen dat het niet goed genoeg was en dan gaan ze weer weg = extra kosten, of zij gaan het zelfdoen = verloren tijd.
Bovendienn is het best een hele klus om te doen. Ik ben er hier voor 50m2 een paar avonden zoet mee geweest. (oké, was renovatie, dus er zal relatief veel gruis van de afbraakwerken gelegen hebben)

Misschien heb je gelijk, ik bedenk me net dat het pleister er ook nog af moet dus dat zal sowieso een boeltje geven.

Misschien heb je gelijk, ik bedenk me net dat het pleister er ook nog af moet dus dat zal sowieso een boeltje geven.
Ik ben er 2 of 3 avonden 3u (is inmiddels 5 jaar geleden dus niet 100% zeker meer) aan bezig geweest met een Bosch UniversalVac 15
Moet er bij zeggen dat de leidingen toen wel al lagen en dat dat het niet eenvoudig maakte. de mannen van de sanitair en elektriek waren niet de meest propere en zij zijn zeer snel na de afbraakwerken gestart. (ik had niet echt tijd om het al te kuisen voor zij aan hun werken begonnen)

Ik ben er 2 of 3 avonden 3u (is inmiddels 5 jaar geleden dus niet 100% zeker meer) aan bezig geweest met een Bosch UniversalVac 15
Moet er bij zeggen dat de leidingen toen wel al lagen en dat dat het niet eenvoudig maakte. de mannen van de sanitair en elektriek waren niet de meest propere en zij zijn zeer snel na de afbraakwerken gestart. (ik had niet echt tijd om het al te kuisen voor zij aan hun werken begonnen)
Idem. Ik kon een €200 euro uitsparen.

Industriële stofzuiger gebruikt van een vriend van mij. Maar ik heb daar toch serieus op gezweet hoor. Ook een avond of 2 een 4-5-tal uren bezig geweest. Kabels en leidingen over de vloer.

Maar ik ben een perfectionist. No way dat zij dat even proper konden gedaan hebben zoals mij. Dus schrik om: 't was niet goed genoeg' zat er niet in.

De mannen van de PUR rekenen €180 aan om de beton te "stofzuigen", houdt dit iets speciaal in of kan ik gewoon zelf de betonvloer proper en stofvrij maken en de €180 euro in m'n zakken steken?
Voor het spuiten van de pur herinner ik me niet of dat werd gedaan bij mij. Maar de opkuis na het spuiten, als ze de pur egaal "schrapen", heb ik wel zelf gedaan. Ik kan het altijd eens proberen opzoeken in mijn oude facturen maar ik moet, wat ik er mee kon besparen, wel de moeite gevonden hebben anders had ik dat niet zelf gedaan.

Voor het spuiten van de pur herinner ik me niet of dat werd gedaan bij mij. Maar de opkuis na het spuiten, als ze de pur egaal "schrapen", heb ik wel zelf gedaan. Ik kan het altijd eens proberen opzoeken in mijn oude facturen maar ik moet, wat ik er mee kon besparen, wel de moeite gevonden hebben anders had ik dat niet zelf gedaan.

Ze komen sowieso nog een 'werf-bezoek' doen dus zal wel eens polsen hoe netjes het moet zijn.

Hier eerste week van de isolatiewerken van de buitengevel achter de rug.
Gaat wel goed voorruit, bijna alle muren zijn al ingepakt met isolatie.
Volgende week kan de crepi er tegen en dan nog wat hoekjes en kantjes afwerken natuurlijk.
De aannemer via het forum hier gevonden (@Chelark007).

Hier eerste week van de isolatiewerken van de buitengevel achter de rug.
Gaat wel goed voorruit, bijna alle muren zijn al ingepakt met isolatie.
Volgende week kan de crepi er tegen en dan nog wat hoekjes en kantjes afwerken natuurlijk.
De aannemer via het forum hier gevonden (@Chelark007).
Eh via mij? Geen idee meer 🤣

De mannen van de PUR rekenen €180 aan om de beton te "stofzuigen", houdt dit iets speciaal in of kan ik gewoon zelf de betonvloer proper en stofvrij maken en de €180 euro in m'n zakken steken?
Gewoon zelf doen. 180 euro, goe zot!
Stofvrij = alle losse stukjes weg en niet in de zin van geen enkel stofje meer! Industriële stofzuiger gebruiken, overal eens goed overgaan en maken dus dat alle losse stukjes weg zijn. That's it

Hoeveel is redelijk voor een oppervlakte van 30m² te laten betegelen buiten op een terras waar reeds een betonplaat ligt? Ik vind nergens een duidelijke richtprijs, ben offertes beginnen vragen, maar reacties/offertes laten zéér lang op zich wachten...

Hoeveel is redelijk voor een oppervlakte van 30m² te laten betegelen buiten op een terras waar reeds een betonplaat ligt? Ik vind nergens een duidelijke richtprijs, ben offertes beginnen vragen, maar reacties/offertes laten zéér lang op zich wachten...
Hangt af van veel factoren: welke tegeles? Welke boordstenen? Betonplaat = moet ontkoppelingsmat op komen of tegeldragers = duurder,...

Hangt af van veel factoren: welke tegeles? Welke boordstenen? Betonplaat = moet ontkoppelingsmat op komen of tegeldragers = duurder,...

Tegeldragers zijn sowieso een minimum, van die ontkoppelingsmat had ik geen weet.

Eerste offerte is binnen. € 7000 inclusief BTW (offerte is zonder, maar uiteraard herreken ik dit) voor een terrasje van 28 m² ... die lachen er duidelijk ook niet mee.

Tegeldragers zijn sowieso een minimum, van die ontkoppelingsmat had ik geen weet.

Eerste offerte is binnen. € 7000 inclusief BTW (offerte is zonder, maar uiteraard herreken ik dit) voor een terrasje van 28 m² ... die lachen er duidelijk ook niet mee.

Staan er meer details op de offerte? 7000 euro voor 28m2 komt op 250 euro per m2:thinking:

Staan er meer details op de offerte? 7000 euro voor 28m2 komt op 250 euro per m2:thinking:

Had om 3 opties gevraagd met uitsplitsing tegels en plaatsing, bij tegeldragers zou ik nog overwegen het zelf te doen, voor chappé/stabilisé mis ik de nodige kennis/hulp.

Optie 1: keramiektegels op tegeldragers
  • Keramiektegels € 1200
  • Tegeldragers: 112 * € 6
  • Plaatsing: € 2254
Optie 2: keramiektegels vaste plaatsing:
  • Keramiektegels: € 1200
  • Drainagemat (ondanks dat er al een drainagebetonplaat ligt): € 500
  • Chape: € 1350
  • Bewapening: € 150
  • Randstrook: €9
  • Ontkoppeling Dita drain: € 975
  • Dubbel verlijmen van keramiekvloer 60/60/2 op bestaande vlakke en droge chape: € 1200
  • Meerprpijs per m² tegelmaat 60x60: € 480
Afgeronde bedragen, maar opgeteld dus rond de € 4200 excl. BTW en €5100 inclusief BTW.

Optie 3: Natuursteen met vaste plaatsing:
  • Natuursteentegels: € 1080
  • Drainagemat: € 515
  • Natuursteentegels verlijmen in stabilisé tot 5 cm dikte: € 1945
  • Randstrook: € 9
  • Meerprijs inkitten: €480
Opgeteld € 5900 excl. BTW, inclusief BTW een dikke € 7k dus.

Ik heb her en der misschien een kleine telfout gemaakt, maar de offerte was allesbehalve duidelijk voorzien van totalen. Had natuurlijk zelf om de opsplitsing gevraagd, maar had dan wel een duidelijk totaal per optie verwacht.
Optie 1: zou ik natuurlijk nooit laten plaatsen voor dat bedrag. Dat is bijna een maandloon voor iets wat ik zelf zou kunnen mits aankoop/huur van wat extra materiaal.

Stevig geschrokken hiervan voor gewoon een buitenterras waar al een betonplaat ligt wat af te werken, dus toch maar ofwel nog een paar offertes afwachten, ofwel zelf kijken richting tegeldragers of de aanleg van een houten terras bovenop de betonplaat. Ik ga daar NOOIT € 7000 aan uitgeven.

Had om 3 opties gevraagd met uitsplitsing tegels en plaatsing, bij tegeldragers zou ik nog overwegen het zelf te doen, voor chappé/stabilisé mis ik de nodige kennis/hulp.

Optie 1: keramiektegels op tegeldragers
  • Keramiektegels € 1200
  • Tegeldragers: 112 * € 6
  • Plaatsing: € 2254
Optie 2: keramiektegels vaste plaatsing:
  • Keramiektegels: € 1200
  • Drainagemat (ondanks dat er al een drainagebetonplaat ligt): € 500
  • Chape: € 1350
  • Randstrook: €9
  • Ontkoppeling Dita drain: € 975
  • Dubbel verlijmen van keramiekvloer 60/60/2 op bestaande vlakke en droge chape: € 1200
  • Meerprpijs per m² tegelmaat 60x60: € 480
Afgeronde bedragen, maar opgeteld dus rond de € 4200 excl. BTW en €5100 inclusief BTW.

Optie 3: Natuursteen met vaste plaatsing:
  • Natuursteentegels: € 1080
  • Drainagemat: € 515
  • Natuursteentegels verlijmen in stabilisé tot 5 cm dikte: € 1945
  • Randstrook: € 9
  • Meerprijs inkitten: €480
Opgeteld € 5900 excl. BTW, inclusief BTW een dikke € 7k dus.

Ik heb her en der misschien een kleine telfout gemaakt, maar de offerte was allesbehalve duidelijk voorzien van totalen. Had natuurlijk zelf om de opsplitsing gevraagd, maar had dan wel een duidelijk totaal per optie verwacht.
Optie 1: zou ik natuurlijk nooit laten plaatsen voor dat bedrag. Dat is bijna een maandloon voor iets wat ik zelf zou kunnen mits aankoop/huur van wat extra materiaal.

Stevig geschrokken hiervan voor gewoon een buitenterras waar al een betonplaat ligt wat af te werken, dus toch maar ofwel nog een paar offertes afwachten, ofwel zelf kijken richting tegeldragers of de aanleg van een houten terras bovenop de betonplaat. Ik ga daar NOOIT € 7000 aan uitgeven.
Idd, gewoon zelf doen op tegeldragers. Je gaat je zeer veel uitsparen. Wij gaan het ook volledig zelf doen met tegeldragers, perfect zelf te doen

Terug
Bovenaan