Had om 3 opties gevraagd met uitsplitsing tegels en plaatsing, bij tegeldragers zou ik nog overwegen het zelf te doen, voor chappé/stabilisé mis ik de nodige kennis/hulp.
Optie 1: keramiektegels op tegeldragers
- Keramiektegels € 1200
- Tegeldragers: 112 * € 6
- Plaatsing: € 2254
Optie 2: keramiektegels vaste plaatsing:
- Keramiektegels: € 1200
- Drainagemat (ondanks dat er al een drainagebetonplaat ligt): € 500
- Chape: € 1350
- Bewapening: € 150
- Randstrook: €9
- Ontkoppeling Dita drain: € 975
- Dubbel verlijmen van keramiekvloer 60/60/2 op bestaande vlakke en droge chape: € 1200
- Meerprpijs per m² tegelmaat 60x60: € 480
Afgeronde bedragen, maar opgeteld dus rond de € 4200 excl. BTW en €5100 inclusief BTW.
Optie 3: Natuursteen met vaste plaatsing:
- Natuursteentegels: € 1080
- Drainagemat: € 515
- Natuursteentegels verlijmen in stabilisé tot 5 cm dikte: € 1945
- Randstrook: € 9
- Bewapening: € 150
- Meerprijs inkitten: €480
Opgeteld € 5900 excl. BTW, inclusief BTW een dikke € 7k dus.
Ik heb her en der misschien een kleine telfout gemaakt, maar de offerte was allesbehalve duidelijk voorzien van totalen. Had natuurlijk zelf om de opsplitsing gevraagd, maar had dan wel een duidelijk totaal per optie verwacht.
Optie 1: zou ik natuurlijk nooit laten plaatsen voor dat bedrag. Dat is bijna een maandloon voor iets wat ik zelf zou kunnen mits aankoop/huur van wat extra materiaal.
Stevig geschrokken hiervan voor gewoon een buitenterras waar al een betonplaat ligt wat af te werken, dus toch maar ofwel nog een paar offertes afwachten, ofwel zelf kijken richting tegeldragers of de aanleg van een houten terras bovenop de betonplaat. Ik ga daar NOOIT € 7000 aan uitgeven.