De verbouw-topic!

Iemand goeie tip voor rails met led spots in? Zou er zo een meter of 4 willen voor op bureau, omdat we daar echt nog niet weten hoe we het echt gaan inrichten.

Ik wil graag een hoop rekken op maat maken in onze berging en heb dus wat hout nodig. Is die service om hout op maat te laten snijden in doe-het-zelfzaken (zoals Brico) ok of is dat een complete rip-off? Toch investeren in cirkelzaag met geleider om planken te zagen?

Ik wil graag een hoop rekken op maat maken in onze berging en heb dus wat hout nodig. Is die service om hout op maat te laten snijden in doe-het-zelfzaken (zoals Brico) ok of is dat een complete rip-off? Toch investeren in cirkelzaag met geleider om planken te zagen?
Hier toch nog geen slechte ervaringen mee gehad, zowel bij Brico als Gamma al hout op maat laten zagen.

Als het is gewoon om een paneel in rechthoeken te laten zagen zou ik daar nu geen cirkelzaag voor aanschaffen, dat kunt ge prima gewoon in om het even welke doe het zelf zaak doen. Die werken - in principe - tot op 0.1cm nauwkeurig.

ik laat al mijn hout in de doe het zelf zagen. Nog nooit geen issues mee gehad. Sommigen doen het zelfs gratis.

ik laat al mijn hout in de doe het zelf zagen. Nog nooit geen issues mee gehad. Sommigen doen het zelfs gratis.

Nog nooit geen issues mee gehad? Dus altijd eigenlijk?

ik heb ook al ontzettend veel door de brico of hubo op maat laten zagen. En meestal is dat cava. Voor echte maatwerk meubelen zou ik dat echter afraden, omdat er soms toch een paar mm afwijking op zit.

Voor meubels zou ik ze nu ook niet laten zagen bij de hubo of zo. Voor mijn zelfgemaakte bureau heb ik alles uitgetekend in freecad en dan die files doorgestuurd naar een lokale bouwfirma waar je hout ook kon laten frezen. Veel preciezer dan zo'n paneelzaag en je kan ronde hoeken hebben, gaten in de panelen op de juiste plaats, de rand laten afronden, ...

Was aan het kijken om eventueel eens te zien als dit haalbaar zou zijn aan ene lagere prijs, want het staat volgens mij wel te duur.

Volgens asbest attest is dat hele dak asbest golfplaat precies, dat is wel een serieuze domper.
Zo 450 a 500m² dak vervangen dat is insane van kost zeker? :/

alles is nog wel gemakkelijk bereikbaar, dus ik denk dat dat wel de kost zal drukken.

Heb je nog nooit een wrap moeten doen voor de bestelwagen van 1 of andere dakwerker? Vraag anders eens een schatting aan hem :)

Ik heb een offerte voor graafwerken, bekisting en beton gieten voor een betonplaat van 20cm met vorstrand 60 CM voor een oppervlak van 25 m2 van ongeveer 5000 euro excl btw. Is dat niet zeer hoog of zijn dit normale prijzen tegenwoordig?

Ik heb een offerte voor graafwerken, bekisting en beton gieten voor een betonplaat van 20cm met vorstrand 60 CM voor een oppervlak van 25 m2 van ongeveer 5000 euro excl btw. Is dat niet zeer hoog of zijn dit normale prijzen tegenwoordig?
Nee dat lijkt mij zelfs een goede deal !

Wij hebben recent een garage laten gieten van 40m² (~4mx10m) en in totaal incl. fundering was dit zo'n 10m³. De uitgravingen gebeurden afzonderlijk (tezamen met sloopwerken die moesten gebeuren).
Het garagegedeelte uitgraven kostte ons zo'n € 700. De netten hebben we afzonderlijk besteld voor zo'n €300, en het pompen+beton zelf kostte dan nog eens ~€2500.

Alles tezamen geeft dit ± € 3500. Voor de duidelijkheid, we hebben alles zelf gecoördineerd en besteld.

Laatst bewerkt:
Na weghalen van alle gyproc eindelijk het dak kunnen bekijken.
Gisteren eerste dakwerker hier gehad. Alles vervangen is z'n oordeel. Bam minimum 45000€.

Tof als je dat niet ingecalculeerd hebt.
Ben eens benieuwd wat de 3 andere volgende week te vertellen hebben.

Na weghalen van alle gyproc eindelijk het dak kunnen bekijken.
Gisteren eerste dakwerker hier gehad. Alles vervangen is z'n oordeel. Bam minimum 45000€.

Tof als je dat niet ingecalculeerd hebt.
Ben eens benieuwd wat de 3 andere volgende week te vertellen hebben.
Heb je wat foto's?

Zou daar toch ook wel van verschieten eigenlijk.

5 kubiek: 750 euro?
Vervoer geen idee
Pomp 250 a 350 euro?
En dan nog wat werkuren

Kan toch niet veel meer dan 2000 a 2500 euro zijn of ben ik zo mis? Geen idee wat die vorstrand inhoudt:p

Langs de ene kant is dat veel geld.

Graven 300€, afvoer grond 240€, netten 250€, beton +pomp 800€, bekisten, gieten, en ontkisten. 1600€.
= 3200 kostprijs, dus ik zou mijn offerte ook iets onder de 5000€ zetten. (En dan is de klant meestal zeer blij dat ze iemand hebben gevonden)

Moest het voor mezelf zijn: huur minigraver 150€, netten 240, pomp + beton 800€, klein materiaal 150€.
dan is het 1340€ en 1 dag werk ik alleen.

welkom in de bouwsector!

Terug
Bovenaan