waarom geen tegels van 2cm zonder verstek, ik krijg de indruk dat je nu ook zonder verstek werkt?
waarom OSB? iets cementachtig zoals fermacell of multiplex was mss iets veiliger maar tgaat ook ni weglopen met OSB.
holte wegkrijgen zal lastigste zijn, niet overtuigd of PU die klank wegneemt.
Omdat een tegel van 1cm gewoon met een handslijperke in verstek te krijgen is (is schuin over vegen en dat is zo gepiept), of simpel kan afgewerkt worden met een schluter profiel. met 2cm kan dat niet.
Als ge een paar tegels moet doen ok, maar ik moet voor 15 treden zowel 90cm breedte, 22cm lengte én een kant verstek slijpen voor zowel een optrede als traptrede.
Ook om ze in te korten hebt ge een waterzaag nodig, ik heb voor ons terras dat met een gewone slijper geprobeerd en dat springt heel gemakkelijk kapot. Ik was 3 randtegels ver en ik had er al 5 kapot geslepen (met een topmodel van makita met een speciale Rubi schijf).
Mijne vloerder doet het overigens ook niet in versterk want zijn zaagmachien kan dat niet, anders was ik het daar wel een weekend gaan huren zoals voor het terras.
Multiplex is onnozel duur om zoiets mee te doen, OSB was goedkoop en daar zit een waterafstotende laag op dus makkelijk om erna op te verlijmen. Ik ga er wel nog een primerke op zetten uiteraard.
Op zich is er heel weinig galm nu, ben er nog niet uit wat ik er ga onder spuiten. idealiter iets wat uithardt en uitzet. Tis op zich ook perfect stabiel en X tack wordt zo sterk dat het ook niet inzakt of meewerkt, maar ergens wil ik toch extra zeker zijn :')