De verbouw-topic!

Klopt, nat systeem.
EPC 63, dus voldoende isolatie.

Is zonder ketel te vervangen, die nu nog op gas is. Maar warmtepomp optie blijft open dan
Ja exact. Wij hebben in 2020 ook nog has gelegd hoor, in een nieuwbouw. Puur economische beslissing. Tegen dat de gasketel aan vervanging toe is zal het financiële plaatje wel een warmtepomp verantwoord maken.

Toevallig gisteren sanitairman gezien voor een plaatsbezoek.
Na wat research terecht gekomen op het infrezen van gleuven in bestaande chape. Dat is minder ingrijpend dan chape eruit gooien etc.
Dat zou dan eventueel nog een beter alternatief zijn. Behalve dat we dan nog steeds afhankelijk blijven van gas (maar persoonlijk betwijfel ik of elektriciteit ook nooit problemen zou kunnen geven in de toekomst)
Ik weet niet of het mag maar ik zie in HVAC en elektriciteit groepen op FB deze persoon veel voorbij komen. Zijn werk ziet er op het eerste zicht heel proper uit. Doet niets anders dan VVW infrezen. Is een Nederlander maar werkt ook in BE dacht ik.

Op basis van je beschrijvingen die je post lijkt dit alvast iets moois en niet alledaags / 13 in een dozijn te worden - hopelijk heb en wil je later wat foto's posten van het resultaat.
Doe ik zeker! Nu het nog in de stellingen staat, zonder dak en niet gevoegd is het geen zicht natuurlijk.
Voegen zou relatief snel moeten volgen, maar kaleien (2 vd 4 gevels) kan pas in het voorjaar als alles uitgedroogd is. Dus het wordt nog even wachten op het eindresultaat…

Hier werd vandaag ons afrormosia schuifraam geplaatst - wij zijn blij :love:

VeBIdN7.jpeg

cs05aee.jpeg

Eerste grote tegenslag in onze verbouwing.

Overheid verplicht ons om de benedenverdieping 37.5 cm op te hogen (15 cm boven kritiek punt). Is overstromingsgebied en was zelf er over aant twijfelen maar nu moet het dus toch (nadat architect me het uit het hoofd had gepraat). Ik word niet graag verplicht.

Op zich niet zo erg maar gaat raar zijn met de ramen die nu heel laag gaan komen. En natuurlijk de meerkosten en nog andere elementen die effect hebben op het ontwerp.

Voor een sloop-heropbouw project heb ik een 2 landmeters gecontacteerd ivm een opmeting van het perceel. De vorige akte dateert van bijna 100 jaar geleden en bevat weinig concrete info over de perceelsgrenzen. Er zijn ook geen omliggende opmetingen of afbakeningsplannen in het kadaster terug te vinden. Landmeter 1 vermeldt daarom dat grenzen afgepaald moeten worden met de buren (en dat zij dat effectief moeten aftekenen), omdat de opmeting anders nul juridische waarde heeft. Landmeter 2 vermeldt niks van dergelijke afpaling met buren. Iemand ervaring met dergelijke gevallen? Kan me inbeelden dat niet alle buren daar even meegaand in zijn.

Landmeter 1 is correct. Als er geen officiële afpalingen gekend zijn en je wilt dit doen, dan zal dit op basis van bestaande elementen gebeuren en moet je buur akkoord gaan. Doet hij dat niet, dan verloopt het via de vrederechter en zal hij een onafhankelijke landmeter-expert aanstellen en dit vastleggen.

Dusja, ik zou het sterk aanraden als je geen problemen wilt in de toekomst, maar jah, als je buur moeilijk doet...

Alee nu we ons schuifraam uit afrormosia zo schoon vinden het fineer van de keuken ook maar gewijzigd naar datzelfde hout. Uiteraard blijkt dat niet in afgewerkte platen te bestaan dus wederom een paar k erbij!

We hebben wel de leuning van de trap gewijzigd en die was €400 goedkoper dan de offerte, big win! :unsure:

Alee nu we ons schuifraam uit afrormosia zo schoon vinden het fineer van de keuken ook maar gewijzigd naar datzelfde hout. Uiteraard blijkt dat niet in afgewerkte platen te bestaan dus wederom een paar k erbij!

We hebben wel de leuning van de trap gewijzigd en die was €400 goedkoper dan de offerte, big win! :unsure:
En zo ontspoort het continu!

Momenteel kunnen we enkel een raampje openzetten in de badkamer, na een douche hangt het vocht direct in de berging en eetruimte.
We hebben eigenlijk geen plaats voor een ventilatie, zijn er nog opties?

Momenteel kunnen we enkel een raampje openzetten in de badkamer, na een douche hangt het vocht direct in de berging en eetruimte.
We hebben eigenlijk geen plaats voor een ventilatie, zijn er nog opties?
Wij heb zo met een kernboor een gat van 120mm laten uitboren en daar dan zo een vochtgestuurd ventilatortje ingeplaatst. Dat werkt eigenlijk goed.

Een raam is passieve ventilatie, zonder dat er ergens anders iets open staat, is er geen ventilatie. En dan nog kan het zijn dat je buitenlucht naar binnen trekt ipv de vochtige binnenlucht naar buiten doet.

De deur zit er (eindelijk) in, nu nog de plintjes vastzetten (deze vakantie) en terug schilderen (volgend jaar) en dan doe ik 5 jaar niks binnen. Mijn vrouw moet hier en daar nog wat aan de inrichting sleutelen maar structurele werken zijn allemaal klaar :).

54610462503_0f454300fe_c.jpg

vraagje, ik ben met mijn badkamer bezig en zou de wanden volledig betegelen...

die muren staan nog in ruwbouw, dus snelbouwers. Is het eigenlijk nodig om eerst groene gyprocwanden daar tegen te plakken of mag ik die tegels gewoon rechtstreeks op de muren plakken?

Snelbouwers zijn doorgaans niet echt vlak dus het is al sowieso nodig om de wanden vlak te maken. Je kan cementplaten kleven en daarop tegelen. Of gewoon even mee laten uitpleisteren met een dunne laag.

Heeft er iemand al eens een garagebox verslepen? We wille de onze weg doen en daarna naar containerpark brengen of ijzermerchant laten komen?

Ik weet alleen niet goed hoe te beginnen haha

Heeft er iemand al eens een garagebox verslepen? We wille de onze weg doen en daarna naar containerpark brengen of ijzermerchant laten komen?

Ik weet alleen niet goed hoe te beginnen haha
Ik zou dat aan de oud ijzerhandelaar durven vragen, ik kan me inbeelden dat die die box met zijn kraan makkelijk fijn nijpt? Hij zal wel toegankelijk moeten zijn met de vrachtwagen. Zoniet inderdaad demonteren/in stukken slijpen.

Ik zou dat aan de oud ijzerhandelaar durven vragen, ik kan me inbeelden dat die die box met zijn kraan makkelijk fijn nijpt? Hij zal wel toegankelijk moeten zijn met de vrachtwagen. Zoniet inderdaad demonteren/in stukken slijpen.
Ja tis verre van toegankelijk dan dat duurt nog tot einde van't jaar..

Wat zou de gemiddelde offerte zijn voor 5 ramen en een deur?
Loopt dat op tot 5k of zitten we safe met 1.5K?

Uiteraard speelt materiaal een rol.

Terug
Bovenaan