De verbouw-topic!

Ivm dak isoleren.

In mijn hoofd is dat gewoon wol gaan halen en gyproc platen ertegen zetten. Zijn er dingen waar ik op moet letten?

is het normaal dat ik bij mijn gloednieuwe voordeur, telkens wat moet trekken aan de deur voor ik de sleutel volledig kan omdraaien?
Volgens de plaatser is dit normaal.

Mijn nieuwe achterdeur heeft dit bv niet

is het normaal dat ik bij mijn gloednieuwe voordeur, telkens wat moet trekken aan de deur voor ik de sleutel volledig kan omdraaien?
Volgens de plaatser is dit normaal.

Mijn nieuwe achterdeur heeft dit bv niet

Kan een tijdelijk fenomeen zijn afhankelijk van het materiaal van de deur. Hout ofzo moet nog even wat zetten, aluminium soms ook. Ik zou het een paar weken geven en dan kijken. Als het blijft, dan lijkt het mij dat de deur en het slot niet correct zijn afgelijnd op elkaar.

Of eventueel de scharnieren te strak. Als ze volledig dicht is en je opent ze, heeft die de neiging om dan van zichzelf stukje open te gaan?

Progressie! Morgen de chape erin

Wat is er reeds gedaan:

Elektriciteit (kabels)
Sanitaire leidingen
Pur vloerisolatie
Vloerverwarming
Gyprocwerken boven
Vervangen groot schuifraam
Vervangen ramen
Plaatsen dakramen
Poutrelle steken tussen keuken en eetkamer
Aircoleidingen in alle nodige ruimtes

BUE11hl.jpeg

gJuZzNs.jpeg

Progressie! Morgen de chape erin

Wat is er reeds gedaan:

Elektriciteit (kabels)
Sanitaire leidingen
Pur vloerisolatie
Vloerverwarming
Gyprocwerken boven
Vervangen groot schuifraam
Vervangen ramen
Plaatsen dakramen
Poutrelle steken tussen keuken en eetkamer
Aircoleidingen in alle nodige ruimtes

BUE11hl.jpeg

gJuZzNs.jpeg
Mooi werk!
Hoe verloopt de planning tot nu toe? En nog geen te grote verrassingen gehad?

Mooi werk!
Hoe verloopt de planning tot nu toe? En nog geen te grote verrassingen gehad?
Op de vooropgestelde planning was de chape vandaag, hij komt morgen. Dus behoorlijk on schedule. :)

Tot nu toe nog geen grote lijken uit de kast gevallen. Vooral de keuze van materialen op quasi alle posten geupgrade tov initieel de bedoeling was, maar dat is eigen keuze uiteraard.

Aantal zaken tot nu toe goedkoper dan de offerte. (Nieuwe trap en pur vloerisolatie beiden €1000 goedkoper dan op offerte)

Dan droogtijd (sneldrogende) chape - tijdens bouwverlof komen ze de cv hangen en vloerverwarming opstarten, na bouwverlof is het volle bak Gyproc/pleisterwerken, dan al het maatwerk eind augustus tem half september. Dan afwerking elektriciteit en sanitair - eind september moeten we sowieso uit ons huis, dushet zal nipt worden maar allesinds uit het stof tegen dan.

Kan een tijdelijk fenomeen zijn afhankelijk van het materiaal van de deur. Hout ofzo moet nog even wat zetten, aluminium soms ook. Ik zou het een paar weken geven en dan kijken. Als het blijft, dan lijkt het mij dat de deur en het slot niet correct zijn afgelijnd op elkaar.

Of eventueel de scharnieren te strak. Als ze volledig dicht is en je opent ze, heeft die de neiging om dan van zichzelf stukje open te gaan?
De deur staat sinds oktober, dus ik zou denken dat het al wel gezet is?

Ze heeft het ook al sinds oktober, dus kan het niet op een seizoen steken.

Denk idd wel dat ze een beetje openspringt als je de klink induwt

De deur staat sinds oktober, dus ik zou denken dat het al wel gezet is?

Ze heeft het ook al sinds oktober, dus kan het niet op een seizoen steken.

Denk idd wel dat ze een beetje openspringt als je de klink induwt
Hmm, die periode is idd wel lang genoeg. Installateur laten terugkomen of eventueel zelf aan die scharnieren werken. Doorgaans soort klepje dat je bovenaan kan afhalen en dan met een inbussleutel bijregelen.

Net offerte ontvangen voor het chappen en plaatsen van de tegels in de badkamer (10m² vloer en 40m² wand), geen speciale vormen.
11.000 euro! :oops::oops:

Also, heeft er iemand ervaring met zonnepanelen als omheining te plaatsen?
Lijkt ons een makkelijkere oplossing dan op het dak maar onzeker van het rendement.

Ivm dak isoleren.

In mijn hoofd is dat gewoon wol gaan halen en gyproc platen ertegen zetten. Zijn er dingen waar ik op moet letten?
Wol / dampscherm / alle naden aftapen, kieren eventueel opspuiten met pur / haaks op het dakgebinte uitlatten / afwerking (gyproc of andere dingen)

Also, heeft er iemand ervaring met zonnepanelen als omheining te plaatsen?
Lijkt ons een makkelijkere oplossing dan op het dak maar onzeker van het rendement.
Zie je hier in Duitsland in de steden ook, op hun balkon / aan de gevel.

Maar ken de regelgeving of systemen hier niet.

In welke mate kan je een zolder in een nieuwbouw als verbouwproject aanzien?
Hier de laatste maanden (half jaar) flink wat werk in de zolder gestoken. Ik moet enkel nog de berging afwerken (schilderen), (op langere termijn) collectoren plaatsen, kastenwand waar droogkast en wasmachine in verwerkt zitten, eventueel nog lagere kasten met werkblad boven om de was te vouwen enz.

Van:

Naar:

Uitgevoerde werken:
- elektriciteit + internet
- isolatie+chape
- metalstuds, osb, Gyproc, geluidsisolatie
- veluxraam
- uitlatten schuine wanden en verlaagd plafond
- afvoeren
- airco's
- pleisteren en schuren!!!! Wat een werk...
- schilderen
- parket
- deuren

Terug
Bovenaan