Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heb je specifiek iets in gedachten of gaat het over alles? Wij zijn aan het bouwen (nieuwbouw), maar voor technieken etc zou dat niet veel mogen schelen.Mensen die hier vebrouwen met een totaalaannemer en hun offertes willen delen (Pm)? Ik zou graag een idee hebben van marktconforme bedragen / fee’s op onderaannemingen,….
Heb je specifiek iets in gedachten of gaat het over alles? Wij zijn aan het bouwen (nieuwbouw), maar voor technieken etc zou dat niet veel mogen schelen.

Voor de beperkte stukken die hier in onderaanneming gebeuren (dakgoten, zonnepanelen, garagepoort, …) is dat geen open boek. Gewoon ingeprijsd alsof ze het zelf doen en ze lossen het zelf op.Wel.. Ik ben actief in de bouwsector, heb mijn eigen huis gebouwd en ben nu al voor 2 mensen hun huis aan het bouwen (niet met eigen handen maar coördinatie van aannemers). Ik doe dat allemaal transparant in vertrouwen, alle facturen/offertes/.. open boek, maar ik zou gewoon eens willen zien hoe andere 'totaalaannemers' dat doen.
Werken jullie ook open boek met een coördinatiefee voor de totaalaannemer of zet de totaalaannemer daar een totaalprijs op en zoekt hij achter de schermen partners,...
Het zou mij veel helpen om een beter beeld te krijgen in wat ik aan het opstarten ben.![]()
Goh heel simpel dan, geen concrete vraag of meetstaat is geen offerte toch?Maar dan hadden jullie een zeer duidelijk gedefinieerd dossier voor de uitvoering startte?
Ik heb nu een klant die snel wil opstarten maar qua afwerking is er totaal geen duidelijk bestek van de architect.
Dat is onmogelijk om in die fase een volledige prijs te bezorgen. Bvb nieuwe tegels, nieuwe kranen, maar geen flauw idee dewelke. Design of goedkoop,...
Ik begrijp dat het confidentieel is, maar als jullie meer info via PM willen delen (dossier arch, offerte aannemer,...) zou dat mij veel helpen.
Goh heel simpel dan, geen concrete vraag of meetstaat is geen offerte toch?
En als de klant toch wil starten is het gewoon in regie, waarbij je op de regieprijs van jouw onderaannemers een marge neemt.
Materiaal (tegels, kraanwerk enzo) reken je door aan de prijs die de klant in de winkel krijgt en eventuele kortingen die jij als aannemer kan krijgen zijn voor jou.

Maar dan hadden jullie een zeer duidelijk gedefinieerd dossier voor de uitvoering startte?
Ik heb nu een klant die snel wil opstarten maar qua afwerking is er totaal geen duidelijk bestek van de architect.
Dat is onmogelijk om in die fase een volledige prijs te bezorgen. Bvb nieuwe tegels, nieuwe kranen, maar geen flauw idee dewelke. Design of goedkoop,...
Ik begrijp dat het confidentieel is, maar als jullie meer info via PM willen delen (dossier arch, offerte aannemer,...) zou dat mij veel helpen.
Een bepaalde (realistische) tegelwaarde, kraan,.. bepalen en meer/min nog te verrekenen.
Dan heeft de eindklant al een realistisch beeld en bij afwijkende keuzes snappen ze de eventuele meerprijs.
Ps, ik zou altijd aannemen en vaste prijzen hanteren en zorgen dat je marge daar in zit. Ipv open kaart spelen en x% bijtellen.
Ik werk nu voor een grote bouwfirma en die doen 30% bij op alles (materialen, uren,..) bijvoorbeeld.

Hier was er een offerte per post. En dan zaken zoals sanitair of keukentoestellen was dan een range als je gemiddelde toestellen nam.Maar dan hadden jullie een zeer duidelijk gedefinieerd dossier voor de uitvoering startte?

Op de website kan je volgens mij samenstellen inclusief montagedienst, of is dat enkel in NL?Hi iedereen,
Ik woon aan een drukke baan en heb redelijk wat last van binnenkomend geluid. Ik heb momenteel een (oude) Velux aan de straatkant met afmetingen 134 x 98 en een reductiewaarde van Rw28 dBA, en zou deze graag vervangen door een dakvenster die een pak minder geluid doorlaat.
Velux zelf heeft Rw42 dBA beglazing, maar nét niet in dit formaat. Concurrent Fakro heeft wel dergelijk raam in zijn assortiment.
Het probleem is echter dat elke dakvenster-installateur die ik vind enkel maar met Velux ramen werkt... Kent er iemand een bedrijf of zelfstandige die ook dakvensters van Fakro plaatst (regio Oost-Vlaanderen)?
Dat is dan vooral omdat het bij jullie zo snel moet gaan?Het opstookprotocol van de vloerverwarming moet nog draaien tot komende zaterdag, 45 graden sww doorheen het hele huis 24/7
Echt genieten met dit weer!
Zelfs opletten dat het pleisterwerk niet té vlot droogt!
‘t is er ook wel de ideale periode voor.
Ik zou het denken.. de parket komt vanaf de 25ste normaal. Komende woensdag komt de parketman de vochtgraad van de chape meten.Dat is dan vooral omdat het bij jullie zo snel moet gaan?
Hier is er voorlopig geen sprake van opstarten van de vvw, ketel moet zelfs nog aangesloten worden, alles droogt natuurlijk‘t is er ook wel de ideale periode voor.
Intussen werken wel hervat: voorbije 2 weken dak geisoleerd, ventilatie gestoken, airco’s opgehangen en afvoeren gestoken, douche inbouwelementen gestoken, deel 2 (van 3) van de ramen gestoken, …
Komende dagen deel 2 van elektriciteit leggen, en de voeger zal een dezer ook starten.
Chapper is ook komen controleren, vooral de inloopdouche, en alles is goed bevonden! We blijven vorderen![]()
Afhankelijk van de leeftijd van je raam heb is Velux IPL U04 0073G of IPL UK04 0070 je standaardglas. Zie p172 in de catalogus. In de catalogus staan écht niet alle producten. Velux heeft duizenden SKU's.Hi iedereen,
Ik woon aan een drukke baan en heb redelijk wat last van binnenkomend geluid. Ik heb momenteel een (oude) Velux aan de straatkant met afmetingen 134 x 98 en een reductiewaarde van Rw28 dBA, en zou deze graag vervangen door een dakvenster die een pak minder geluid doorlaat.
Velux zelf heeft Rw42 dBA beglazing, maar nét niet in dit formaat. Concurrent Fakro heeft wel dergelijk raam in zijn assortiment.
Het probleem is echter dat elke dakvenster-installateur die ik vind enkel maar met Velux ramen werkt... Kent er iemand een bedrijf of zelfstandige die ook dakvensters van Fakro plaatst (regio Oost-Vlaanderen)?
Het opstookprotocol van de vloerverwarming moet nog draaien tot komende zaterdag, 45 graden sww doorheen het hele huis 24/7![]()
.Laten we hopen45 graden? Dat is wss ook de laatste keer dar er zo warm water doorgaat.