De verbouw-topic!

Ik post dit hier eens wegens geen ander topic echt te vinden hiervoor

Je kent het wel, soms douche je eens ergens met een douchekop waar echt gigantisch veel water uitkomt.
Ik wil zo'n douche :p

Tips :D

Ik post dit hier eens wegens geen ander topic echt te vinden hiervoor

Je kent het wel, soms douche je eens ergens met een douchekop waar echt gigantisch veel water uitkomt.
Ik wil zo'n douche :p

Tips :D
Wij hebben ene gekocht van Hansgrohe en die kon je alleen nemen als je niet met een doorstromer werkte maar met een grote boiler. Dus ik vermoed dat wij zoiets gaan hebben :unsure:

19l / minuut, Rainfinity Powderrain

Mijn ketel heeft een debiet van 23 liter bij delta t 25k, ik gok dat voor douchen tussen de 34 - 36 graden dit wel realistisch zal zijn zeker. Heb geen idee welke temperatuur het water is die in de ketel gaat eigenlijk, maar het mag nog 10 graden zijn dan in principe bijna om dat debiet te halen.

Laat ons zeggen dat ergens rond de 20l/minuut dan wel haalbaar is zeker.

Al doen de leidingen er misschien ook wel toe?

Nog een kleine 5 weken en we verhuizen…

Ondertussen zitten we beneden nog steeds op de chape. Boven is vandaag wel de schilder begonnen.

Alles zit volgens de schrijnwerker (= de hoofdaannemer) op schema.

Ofwel maken ze me iets wijs, ofwel onderschat ik drastisch wat zo een interieurfirma op een maand verwezenlijkt krijgt :unsure:

- Gyprocplafonds nog deels te plaatsen
- 3 Gyprocvoorzetwanden nog te plaatsen
- parket
- vloer
- trap
- badkamer maatwerk en sanitair
- keuken maatwerk
- wasplaats maatwerk
- elektriciteitskast hangen en aansluiten
- afwerking elektriciteit + verlichting ophangen
- en zo zullen er nog wel wat dingetjes zijn die ik vergeet :unsure:

Als de werken vlot achter elkaar volgen, dan kan het. hoewel dit wel afhankelijk is van het soort maatwerk.

Als de badkamer, bijvoorbeeld gewoon standaard kasten zijn uit een catalogus, is het geen maatwerk :p....

Als de werken vlot achter elkaar volgen, dan kan het. hoewel dit wel afhankelijk is van het soort maatwerk.

Als de badkamer, bijvoorbeeld gewoon standaard kasten zijn uit een catalogus, is het geen maatwerk :p....
Alles wordt gemaakt in het atelier van de schrijnwerker.. en de wastafels zijn van steen die komen van bij een steenkapper.

Misschien staat alles al klaar in zijn atelier he! Hoop ik :unsure:

Op zich kan het wel maar ik zou er wel over waken dat je door snelheid niet moet inboeten op kwaliteit.
Ik heb er bv al vrede mee genomen dat de binnendeuren niet klaar gaan zijn tegen de verhuis, maar liever zo dan slordig werk 😛

Misschien staat alles al klaar in zijn atelier he! Hoop ik :unsure:

Op zich kan het wel maar ik zou er wel over waken dat je door snelheid niet moet inboeten op kwaliteit.
Ik heb er bv al vrede mee genomen dat de binnendeuren niet klaar gaan zijn tegen de verhuis, maar liever zo dan slordig werk 😛
O ja ik verwacht ook niet alles tot in de puntjes klaar. Maar ik wil wel op een fatsoenlijke manier kunnen verhuizen. De kindjes moeten het ook nog een beetje als een vooruitgang ervaren ipv een achteruitgang. :p

Alvast een topschilder die vandaag begonnen is. Die kerel gaat echt hard in detail. Dus dat zit al goed!

En op zich kan het ook niet zoveel kwaad denk ik. Het water gaat daar niet omhoog lopen. Wat belangrijker is, is dat ze dat gootje deftig gestoken hebben boven uw Velux.

En op zich kan het ook niet zoveel kwaad denk ik. Het water gaat daar niet omhoog lopen. Wat belangrijker is, is dat ze dat gootje deftig gestoken hebben boven uw Velux.
Paar dagen geleden was hier een serieuze stortbui en de velux stond een beetje open, alles bleef droog dus ik vermoed dat het wel in orde is qua waterdichtheid.

Paar dagen geleden was hier een serieuze stortbui en de velux stond een beetje open, alles bleef droog dus ik vermoed dat het wel in orde is qua waterdichtheid.
Zit hier met hetzelfde op een van onze nokken. Stuur die mannen gewoon een mailtje of ze dat even kunnen komen doen, je hebt tenslotte betaald voor wat service ...

Dampscherm plaatsen bij een spantendak :help: wat een tijdrovend prutswerk is dat toch.
Al die instructiefilmpjes doen het makkelijk lijken met hun rechtoe rechtaan daken en kleine ruimtes. Bij mij (zoals bij velen toch?) loopt dat dak door van de zolder naar het 1e verdiep, dus dat mooi laten aansluiten en overal insnijden en afwerken aan de knieschotten enerzijds en overgang 1e verdiep -> zolder anderzijds, miljaarde :tongue: dat gaat straks meer tape dan dampscherm zijn.

Dampscherm plaatsen bij een spantendak :help: wat een tijdrovend prutswerk is dat toch.
Al die instructiefilmpjes doen het makkelijk lijken met hun rechtoe rechtaan daken en kleine ruimtes. Bij mij (zoals bij velen toch?) loopt dat dak door van de zolder naar het 1e verdiep, dus dat mooi laten aansluiten en overal insnijden en afwerken aan de knieschotten enerzijds en overgang 1e verdiep -> zolder anderzijds, miljaarde :tongue: dat gaat straks meer tape dan dampscherm zijn.
Ja hier ziet dat er ook uit als een lappendeken ze 🤷‍♂️

Terug
Bovenaan