De verbouw-topic!

En vergelijk niet met van die Brico panelen ofzo, koop fatsoenlijke in de houthandel.

Weet niet van welke regio je bent maar indien Limburg, bij de Slagmolen maken ze die ook en die zijn echt merkbaar degelijker. (Dikker hout, inox geschroefd)

Dat kan. Niemand zegt dat die van collstrop moeten zijn? Die van mij koop ik aan 40 (excl). En zeer degelijke kwaliteit.

Daarom, voor dat geld ga je geen betere planken kunnen vinden. Wat niet wil zeggen dat het niet beter kan natuurlijk.
Maar voor mij, in dit geval, is dat voor een simpele fietsenberging prima.

Ja als ik zo’n panelen vind aan die prijs, met inox geschroefd is het niet alleen veel goedkoper dan planken apart te moeten kopen. Maar ook het werk dat erbij komt
Zal maandag de lokale houtboer eens bevragen :)

Welke regio?

Ik heb deze aan 37eur excl… heb daar natuurlijk wel een betere prijs dan particulier.
Of dat veronderstel ik toch :p

Wat niet wil zeggen dat dat toch te vinden moet zijn voor een degelijke prijs.

Zeker niet te verwarren met brico/gamma schermen, die latten zijn maar de helft zo dik.

Wat zijn tegenwoordig de gangbare prijzen per m2 om te vloeren(excl. materiaal)? Een 70 m2 vinyl planken en een 16m2 tegelen. Op het moment gewoon de tijd niet om het zelf te doen. Maar geen idee wat gangbare prijzen zijn. 🤦‍♂️ Of is dit eerder iets wat je aan werkuren telt ipv m2?

Hier nieuwe vloer laten leggen in najaar '25. Heeft ongeveer 11500eur gekost voor 60m². Waarvan +-6000 eur tegels & plinten.
Wel veel snijwerk (schuine hoeken etc.). Dat heeft ongeveer 2 weken in beslag genomen, 1 vloerder.

Die rekende 36eur/uur

Laatst bewerkt:
Op onze gerenoveerde bovenverdieping ligt nu overal OSB op de vloer.
We gaan een impermo(Vinyl vloer | 23x153 cm | VYGO Purewood) vloer leggen. Deze heeft een geïntegreerde ondervloer.
Zou daar nog iets van extra ondervloer onder nodig zijn? Nog iets geluidsdempend, tegen contactgeluiden of zo?

Op onze gerenoveerde bovenverdieping ligt nu overal OSB op de vloer.
We gaan een impermo(Vinyl vloer | 23x153 cm | VYGO Purewood) vloer leggen. Deze heeft een geïntegreerde ondervloer.
Zou daar nog iets van extra ondervloer onder nodig zijn? Nog iets geluidsdempend, tegen contactgeluiden of zo?
Zou ik wel doen, al is het maar om kleine oneffenheden op te vangen.

IMG-8309.jpg

Is er een gouden tip om twee verlijmde natuurstenen uit elkaar te krijgen? Is niet gewoon cement maar echt een of andere lijm. Onderste steen mag kapot maar bovenste moet intact blijven…

Heel de verbouwde bovenverdieping ligt nu OSB. We willen daar overal vinyl plank maar in de badkamer een tegel. Gaat er dan geen hoogteverschil zitten. Kan dit vermeden worden of opgevangen worden? Nog mensen die die combo hebben? Andere opties?

Heel de verbouwde bovenverdieping ligt nu OSB. We willen daar overal vinyl plank maar in de badkamer een tegel. Gaat er dan geen hoogteverschil zitten. Kan dit vermeden worden of opgevangen worden? Nog mensen die die combo hebben? Andere opties?
Tegel + lijm = vaak 15mm, misschien kan je dat wat minderen als de osb helemaal waterpas ligt. Een Vinyl is meestal wat dunner, 4-5mm + 2 mm ondervloer.

Mogelijkheden die ik zie:
- laminaat nemen ipv vinyl (bv. 8/9 mm + ondervloer 2 mm)
- er zijn ook van die groene ondervloerplaten die 7 mm dik zijn
- osb platen in badkamer vervangen door een dunnere of in de andere ruimtes extra osb laag erop lagen van 9mm

Misschien zijn er nog alternatieven?

In onze woning hebben we ook die combinatie, daar heeft de chapper een verschillende hoogte gebruikt voor de badkamer

Tegel + lijm = vaak 15mm, misschien kan je dat wat minderen als de osb helemaal waterpas ligt. Een Vinyl is meestal wat dunner, 4-5mm + 2 mm ondervloer.

Mogelijkheden die ik zie:
- laminaat nemen ipv vinyl (bv. 9mm + ondervloer 2 mm)
- osb platen in badkamer vervangen door een dunnere of in de andere ruimtes extra osb laag erop lagen van 9mm

Misschien zijn er nog alternatieven?

In onze woning hebben we ook die combinatie, daar heeft de chapper een verschillende hoogte gebruikt voor de badkamer
hhhm ja, dat zijn inderdaad wat de algemene adviezen die ik ondertussen kreeg. Merci!

Hier hebben we op de bovenverdieping fineerparket van 7,2mm. In de badkamer, WC en berging gaat deze over naar een tegelvloer van 12mm + ong. 3mm tegelkol. Om het verschil op te vangen hebben we gekozen voor een dikkere ondervloer. Zo is het verschil al iets minder. Dat in combinatie met overgangsprofielen in dezelfde houtsoort als de vloer geeft dit een heel mooi resultaat.
Ben achteraf gezien wel grote fan van zo'n platen als ondervloer. Op de 2de verdieping hebben we goedkope 2mm ondervloer op rol genomen en wat voor een miserie is dat om mooi vlak te krijgen.

Vinyl is doorgaans wel veel dunner dus misschien is deze ondervloer van 7mm een optie.

Iemand met ervaringen (of tips en aandachtspunten) met het plaatsen van een nieuwe garagepoort geïntegreerd in de woning?

Onze 40 jaar oude kantelpoort heeft het vorige week begeven dus zijn we halsoverkop eigenlijk op zoek naar een oplossing. Het gaat om een dubbele poort met aparte zijdeur, in totaal een 6m20 breed.

Voorlopig hebben we 2 offertes, beide voor de plaatsing van een Hörmann sectionaalpoort met L-profilering en Hörmann motor.

Zijn er andere leveranciers of merken die we kunnen onderzoeken?

Alle info is welkom.

Onze 40 jaar oude kantelpoort heeft het vorige week begeven dus zijn we halsoverkop eigenlijk op zoek naar een oplossing. Het gaat om een dubbele poort met aparte zijdeur, in totaal een 6m20 breed.
Toeval wil dat ik in dezelfde situatie zit. Onze poort is wel een meter smaller. Ik heb er eentje met Sommer motor in bestelling staan, maar zonder de geïntegreerde deur. Men raadde dit af omdat dit inbrekers aantrekt. Zo'n deuren zijn een koud kunstje om te forceren.

Van welke streek ben je?

IMG-8309.jpg

Is er een gouden tip om twee verlijmde natuurstenen uit elkaar te krijgen? Is niet gewoon cement maar echt een of andere lijm. Onderste steen mag kapot maar bovenste moet intact blijven…

Zaagdraad doortrekken?
Ik heb ooit eens 2 dingen van elkaar gehaald die vol gesilicoond waren met een kitje dat ik besteld had om voorruiten te verwijderen.
Waren 2 handvaatjes en een draad met fijne tandjes om er door te trekken

Toeval wil dat ik in dezelfde situatie zit. Onze poort is wel een meter smaller. Ik heb er eentje met Sommer motor in bestelling staan, maar zonder de geïntegreerde deur. Men raadde dit af omdat dit inbrekers aantrekt. Zo'n deuren zijn een koud kunstje om te forceren.

Van welke streek ben je?

We zijn aan het overwegen om de deur te laten vallen en in plaats een vast paneel met dezelfde afwerking te plaatsen.
Ter verduidelijking, onze deur staat naast de poort en is niet in het bewegende vlak van de poort verwerkt zoals je soms ook ziet.

Is deze poort van je van een specifiek merk of zelf door de aannemer op maat gemaakt?

Onze regio is Haspengouw.

Terug
Bovenaan