Dus zonder bouwvergunning gewerkt dan? Normaal is een uitbouw altijd met bouwvergunning en dus ook architect (aangezien je als particulier geen bouwvergunning mag/kan indienen).Mijn broer heeft zijn aanbouw over de volledige breedte opengetrokken (vroeger slechts de halve breedte van het perceel) en daar is geen enkele architect aan te pas gekomen, enkel een verandabouwer.
De oude buitenmuren zijn gesloopt en gestut waardoor er nu enkel een grote paal in het midden staat, een lichtstraat in het dak en een schuifraam achteraan. De achterste muur van de aanbouw is wel blijven staan, dus het schuifraam is enkel over de halve breedte.
Ik ga toch nog eens bij familie en vrienden moeten polsen, want een verschil van 7k en 1.5k is wel heel veel natuurlijk.
3 offertes van random architecten kwamen alle 3 rond de 7k uit voor het tekenen en indienen van bouwvergunning van een simpele uitbouw met (deels afbreken van de op dit moment achtergevel). Maar zelf dan nog, dit wordt door een ingenieur berekend en niet de architect.
Dan smijt ik 1500€ in de vuilbak.
Maar een paar m² tegels bij leggen is natuurlijk rapper in 'den duik' te doen dan een bijbouw zetten