De verbouw-topic!

Ik gebruik deze om prijzen te tracken die schommelen:

Kan wel eens interessant zijn om een koopje te doen. Je krijgt een e-mailalert als deze wijzigt en je kunt een min/max instellen.

Een dikke maand geleden 60m2 pir platen besteld voor +- €950. Ondertussen op dezelfde website kost dit +-€1250. Had beter alles ineens besteld :p.

Voorlopig van plan om nog even te wachten met de aankoop van de overige isolatie.
Kunt ge dan. Iets beter nu ineens alle isolatie kopen? Goedkoper gaat het niet worden denk ik

Kunt ge dan. Iets beter nu ineens alle isolatie kopen? Goedkoper gaat het niet worden denk ik
Hangt dat niet af van de tekorten in bijproducten wegens gedaalde olievraag? Ik zou denken dat als de economie weer aantrekt dat er weer extra olie verwerkt gaat worden en dus meer pir en pur platen gaan gedraaid worden?

Hangt dat niet af van de tekorten in bijproducten wegens gedaalde olievraag? Ik zou denken dat als de economie weer aantrekt dat er weer extra olie verwerkt gaat worden en dus meer pir en pur platen gaan gedraaid worden?
Dat is gelijk een pak frieten. Gaat omhoog bij tekorten en blijft hetzelfde in prijs als de tekorten weg gewerkt zijn.

Als het voor uw bijberoep is, kan je het dan daar niet mee volledig financieren? Of verdien je er te weinig aan voor zo een kost?

Een alternatief is een ruimte ergens huren he, kan ook nog beter uitvallen aangezien je dan vrij gemakkelijk kan uitbreiden/verhuizen 'aargelang het bijberoep vergroot/krimpt

Geld is op zich niet echt het probleem, allé da wil nie zeggen dat ik moet gortig doen met het budget, maar 10k kan er wel makkelijk vanaf voor zoiets en daarvoor moet dat wel lukken die bijbouw.

Feit is dat ik hier in mijn werkplaats al ongeveer een 10-15k geinvesteerd heb om die in te richten en te doen en ik kan hier perfect in werken. Enkel door de onverwachte aankoop van 3 machines heb ik nu wat plaats te kort om er comfortabel mee te werken.

Zodus zou ik gewoon heel graag hier thuis blijven werken hé :p

Dat is gelijk een pak frieten. Gaat omhoog bij tekorten en blijft hetzelfde in prijs als de tekorten weg gewerkt zijn.
ik moet jasper helaas (omdat het in het nadeel is van de klant he, niet omdat het jasper is :-) ) gelijk geven. Bouwhandels zijn snel om prijs op te trekken maar als de boel kalmeert zie je niet een zakking in zelfde groote-orde, als er al zakking is..

nja vraag en aanbod, ik hoorde architect op pensioen vertellen dat het in de jaren 80 smeken was achter werk, dus zal idd wel piek&dal zijn zeker..

Corona is uiteraard de perfecte smoes om de prijzen ferm op te krikken. Er zullen zeker tekorten geweest zijn, maar dat begint allemaal terug goed op gang te komen. Eenmaal er terug genoeg voorraad is blijven alle prijzen uiteraard hetzelfde en is onze euro een stuk minder waard geworden.

Nu, we kunnen erover blijven zagen maar dat helpt uiteraard niet. Het doet alleen wat pijn in mijn portemonnee :p

Geld is op zich niet echt het probleem, allé da wil nie zeggen dat ik moet gortig doen met het budget, maar 10k kan er wel makkelijk vanaf voor zoiets en daarvoor moet dat wel lukken die bijbouw.

Feit is dat ik hier in mijn werkplaats al ongeveer een 10-15k geinvesteerd heb om die in te richten en te doen en ik kan hier perfect in werken. Enkel door de onverwachte aankoop van 3 machines heb ik nu wat plaats te kort om er comfortabel mee te werken.

Zodus zou ik gewoon heel graag hier thuis blijven werken hé :p
dan zou ik eerlijk gezegd niet teveel stressen op "dat geld verliezen", het is een risicootje ja, maar dat kan je perfect dragen en dan zou ik het ook gewoon doen als ik jou was.

ok 1500e is niet weinig, maar in the grand scheme of things valt dat wel mee.

op die noot trouwens, kennissen van ons gaan verbouwen, maar een architect komt er niet in, want te duur, hij gaat dat allemaal zelf wel doen. Poutrels worden gestoken zonder enige berekening (gewoon de zwaarste nemen zal wel voldoende zijn), de materialen worden vooral gekozen aan de hand van 1 criteria (kan je het op tweedehands vinden).
Ondertussen gaan ze ook al bepaalde verbouwingen niet meer doen omdat ze anders onder de epb wetgeving vallen en ze een volledige energetische renovatie moeten doen, willen ze niet want dat kost teveel geld he.
Ik kan je al voorspellen wat een gedrocht daar uit gaat komen, maarja, te koppig zijn.

Don't be like them ^^

Pfff waterdoorlatende terrassen kiezen: niet simpel
Ik ben nog altijd niet mee waarom dat absoluut moet. Ons terras is in keramische tegels op chape, met mapei waterafstotend voegsel voor buiten toe gelegd.
Terras loopt af naar onze infiltratieput.
In mijn ogen komt dat op hetzelfde neer als een met open voegen, maar officieel is het niet in orde.

Ik ben nog altijd niet mee waarom dat absoluut moet. Ons terras is in keramische tegels op chape, met mapei waterafstotend voegsel voor buiten toe gelegd.
Terras loopt af naar onze infiltratieput.
In mijn ogen komt dat op hetzelfde neer als een met open voegen, maar officieel is het niet in orde.

Ja, wij hebben ook al zo terrassen en zelfs onze oprit, geen druppel daarvan gaat naar de riolering.. alles rechtstreeks en onrechtstreeks de grond in. Maar mag dus niks meer verhard waterondoorlatend bijkomen. Ik snap wel dat ze de regel toepassen om iedereen in het gareel te laten lopen maar ze zouden toch perfect es kunnen komen kijken om te zien of uw verhaal wel klopt.

Los van creatief zijn, zolang al het water dat op mijn terras valt in eigen grond infiltreert is het resultaat toch hetzelfde ?

Ik lees hier een discussie op een ander forum, kleine vraag aan jullie om te zien of ik niet gek word:

voor een tuinhuis: cls van 38x89 om de 60 of 40 cm? Komt nog hout aan de buitenkant tegen en osb aan de binnenkant.
Voor het plat dak wilt em 75 op 225 om de 40 cm gebruiken, voor een overspanning van vier meter. Das toch gigantische overkill? Hoh 60 zal ook wel gaan zeker?

Terug
Bovenaan