De verkiezingsdag

200/25000 computers hebben een probleem volgens de kerel die het organiseert en hier is het blijkbaar 50+%? Jullie hebben toch ook geen chance :p

In mijn gemeente (Bierbeek) waren er 4 stembureau’s, eentje met technische problemen en natuurlijk net in mijn rij :P

Gelukkig waren ze handig en hebben we gewoon in een andere rij mogen stemmen ipv later terug te komen zoals in andere gemeentes

3 van de 5 hokjes defect.
Slecht aangegeven, veel mensen in de verkeerde rij.

Heel de rij ging VB stemmen zo te horen.
Net om het hoekje is er een vrouw met hoofddoek die als bijzitter moest werken. Die gaat nog een hele dag cynische opmerkingen krijgen, ocharm.
Hier in mijn wijk is zowat 30 à 35% moslim, geen kat die hiervan opkijkt van een hoofddoekske meer of minder.

Tragikomisch hoe de verkiezingen verlopen als je de timeline eens doorneemt:
- Heel wat laptops en stemcomputers die niet werken
Ne laaptoep en ne compjoeter wa is da?

In Heist Op Den Berg is het nog altijd via potlood en papier.

In die tijd lieten ze ook de koffiekoeken aanrukken. Wat een magere bedoeling is me dat?? Misschien 6-8 koeken per stembureau. Zeer triest!
Hier waren het 0 koeken. Maar waarschijnlijk waren ze al op.

Hier ook opt het gemak een wandelingetje gedaan. Bij ons int dorp 4 stembureau's. Het mijne was relatief rustig, was na 10 minuutjes terug buiten. Bij de 3 andere stonden er wel wat langere rijen.

Net geweest hier in Brussel. Politiebewaking IN het kantoor (en ervoor), maar ook in perfect en accentloos Nederlands voortgeholpen. Er is 1 kantoor voor de hele wijk hier, nog met een paar buren die ik tegenkwam erna een koffie gaan drinken op de markt.

Wellicht ergens na de middag binnen stuiken op het stembureau, aangezien het grootste volk dan wel al gepasseerd zal zijn.
En verder BBQ'ke, toerke fietsen, chill & relax. Ik hoor de resultaten morgen op de radio wel.

Rond 9 uur gaan stemmen, op 5 minuten binnen en buiten.

Wel tot in het stemhokje getwijfeld. 😬 De eerste keer dat ik niet 3x op dezelfde partij heb gestemd.

Hier ook getwijfeld tussen twee partijen tot ik binnen was. Nu ik had er tijd genoeg voor want het ging geen meter vooruit. Gelukkig nooit kou gehad want de chauffage in het rusthuis waar we moesten stemmen stond volle bak. :lol:

Ik heb gewoon op 3 verschillende partijen gestemd :) geen lijststemmen, gewoon geen op 3 mensen die me wel aan lijken te staan

Stemmen ging hier ook vlot. Verschiet er toch altijd van hoeveel volk er eigenlijk rondloopt en hoe vlot het dan toch kan gaan.

Doe me eraan denken dat ik volgende verkiezingen m’n koptelefoon ofzo meepak. Al 10 minuten dat gezaag van “het zijn allemaal slechte” en “blablabla”, om zot van te worden.

Voor een of andere reden denk ik dat CD&V onderpeild wordt en Vooruit een stuk minder dan wordt voorspeld.

Terbank (Leuven):
Op onze brief stond dat we best tussen 10 en 11u zouden gaan, wat we ook gedaan hebben. Eén bureau had een ontzettend lange wachtrij wegens computerproblemen, maar de rest, waaronder gelukkig ook de onze, ging heel vlot.

Persoonlijk waren dit de verkiezingen waar ik het langst geen flauw idee had op wie ik zou stemmen.

Was met PC, ze geven je een witte kaart die je in die machine moet steken en vervolgens geef je je keuze in dan druk je je ticket af.
Bon, ik doe en ga nr buiten en geef dat afgedrukt ticket gevouwd nr binnenkant af aan die ene bijzitter die vraagt of ik witte kaart wil mee brengen. Ik loop terug nr da stemhokje en haal die witte kaart eruit en geef die af en vraag a die persoon of hij nu mn ticket in die doos gestopt heeft en die zegt "jaja"... Ik hoop dat hij niet weggesmeten heeft of zo.
zowiezo heb ik gestemd op pc dus mijn stem zal wel doorgaan zekers?

Was met PC, ze geven je een witte kaart die je in die machine moet steken en vervolgens geef je je keuze in dan druk je je ticket af.
Bon, ik doe en ga nr buiten en geef dat afgedrukt ticket gevouwd nr binnenkant af aan die ene bijzitter die vraagt of ik witte kaart wil mee brengen. Ik loop terug nr da stemhokje en haal die witte kaart eruit en geef die af en vraag a die persoon of hij nu mn ticket in die doos gestopt heeft en die zegt "jaja"... Ik hoop dat hij niet weggesmeten heeft of zo.
zowiezo heb ik gestemd op pc dus mijn stem zal wel doorgaan zekers?
Je moet je stem toch scannen ook

Dat heeft die voorzitter waarschijnlijk al gedaan toen hem terug ging om de kaart te halen . ;)

Hier liep het vlekkeloos en bijna niet moeten aanschuiven ben rond 10.30 gegaan .(gemeente Hoboken )

Terug
Bovenaan