De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik weeg 82 nu, voor 1m96 vind ik dat best ok. Kan nog wel wat vet af en spiermassa bij maar dan moet ik echt op eten letten en krachttraining doen

Gisteren voor het eerst een rit langer dan 150km gedaan (162,6km) nieuwe clubkleren van bioracer zijn alvast geslaagd. 2l drinken was niet voldoende maar niks open gevonden tijdens de rit.
Screenshot-20210331-200616-Strava.jpg

Edit: foto bijgevoegd

Laatst bewerkt:
Vandaag nog eens goed geknald wel in hs zone 3 gebleven. Maar zoals je ziet vlak en weinig draaien en keren. Zulke gemiddeldes haal ik niet met een 300hm. Dan haal ik wel nog de 30 en met veel geluk op een goeie dag 31

xJ4aEqK.jpg

2800 calorieën op 1u50 😲. Ik wou dat ik ook zo'n goed werkend metabolisme had! Ge zou me nogal paaseieren zien eten.

2800 calorieën op 1u50 😲. Ik wou dat ik ook zo'n goed werkend metabolisme had! Ge zou me nogal paaseieren zien eten.
@straight_six heb je vermogensmeter of is dat geschat? Want anders is die calorieën wss op HS based en dacht dat dat verre van zo nauwkeurig is.
Als ik mijn neef (100+ voor Corona) zie dat is soms 7-8k volgens Strava (wel op ritten van 4u)

Over de gemiddeldes gesproken, ik merk wel elk jaar vooruitgang. Het eerste jaar was dat rond de 26-27, daarna 27-28 ondertussen strand ik elke keer wel rond de 29. Als er wat hoogtemeters inzitten, zal het eerder 28 zijn. Heel af en toe haal ik eens 30 gemiddeld op ritten met veel rechte stukken en niet al te veel wind.
Ik moet toegeven dat ik hier altijd wel naar kijk en durf toch nog eens aanzetten om dat op te krikken. Gewoon om mezelf wat te pushen. De druk van Strava zeker 🤔😁😁.

Waar ik dan wel niet tegen kan: ooit eens meegemaakt op een drukke, smalle fietsbrug toen ik met mijn gewone fiets achter iemand anders reed en ik achter mij drie coureurs hoorde roepen:" ja, zet hem maar ff op pauze" 😑😑😑

Over de gemiddeldes gesproken, ik merk wel elk jaar vooruitgang. Het eerste jaar was dat rond de 26-27, daarna 27-28 ondertussen strand ik elke keer wel rond de 29. Als er wat hoogtemeters inzitten, zal het eerder 28 zijn. Heel af en toe haal ik eens 30 gemiddeld op ritten met veel rechte stukken en niet al te veel wind.
Ik moet toegeven dat ik hier altijd wel naar kijk en durf toch nog eens aanzetten om dat op te krikken. Gewoon om mezelf wat te pushen. De druk van Strava zeker 🤔😁😁.

Waar ik dan wel niet tegen kan: ooit eens meegemaakt op een drukke, smalle fietsbrug toen ik met mijn gewone fiets achter iemand anders reed en ik achter mij drie coureurs hoorde roepen:" ja, zet hem maar ff op pauze" 😑😑😑

Bij mij is het eerder als ik zo halverwege mijn rit zit en een mooi gemiddelde heb dat ik dan de 2de helft wel eens goed doorknal. Maar enkel op de kortere ritten.

Haha zot dat er zijn die tijdens het rijden op pauze zetten 😂. Ik heb wel een auto pauze ingesteld als ik trager dan 5km/h rij. Dan pauzeert hij wel als ik ergens stop.

Ik heb mijn gemiddelde snelheid niet meer op mijn eerste 2 tabbladen staan, komt met de leeftijd zeker :D. Als ik na 2u x aantal kilometers gereden heb weet ik het natuurlijk wel maar onderweg kijk ik er eigenlijk niet naartoe.

Ik ben nu 5 jaar terug veel aan het fietsen en het is wel leuk om de waardes te zien stijgen. Bij mijn eerste FTP test eind 2015 haalde ik 207w, dat trap ik nu aan hartslag 145, echt wel zot hoe groot dat verschil is. In het weekend heb ik een rustig ritje gedaan aan hartslag 133, iets meer als 28 gemiddeld. Ik kan zo ritten terugzoeken over hetzelfde traject met hartslag 155 aan 26 per uur.

Pré corona reed ik op zondag vooral TT's met de mtb. Als ik nu de koersfiets pak valt me pas op hoeveel volk op straat rijd ipv op het fietspad. Ook als er een meer dan degelijk fietspad ligt zie je soms 2 man die gezellig de hele straat inpalmen, en dan nog gebaren maken richting atumobilisten die eens toeteren. Ik ben beginnen snappen waarom mensen zo aggresief tegen me doen als ik op de koersfiets zit.

Not even close aan 170W. Ik heb maandag 1u50 aan 179W avg gereden... 1.172kcal en dat is PM based dus min of meer correct. Die 2800W is echt wel zwaar van de pot gerukt.

Was het inderdaad maar waar, kzou een pak scherper staan :laugh:. Aan de andere kant: probeer dan maar eens te fuelen voor een ritje van 200km... :unsure:

Not even close aan 170W. Ik heb maandag 1u50 aan 179W avg gereden... 1.172kcal en dat is PM based dus min of meer correct. Die 2800W is echt wel zwaar van de pot gerukt.

Was het inderdaad maar waar, kzou een pak scherper staan :laugh:. Aan de andere kant: probeer dan maar eens te fuelen voor een ritje van 200km... :unsure:
Is ook te zien wat je lichaamsbouw is he. Iemand van 100kg gaat meer KW verbranden op zo een tocht dan iemand van 60kg.

Die cijfers, tjqh, dat is altijd wel een (over)schatting. Daar hecht ik over het algemeen weinig waarde aan.

Maandag en gisteren wat het gevoel dat mijn fiets raar trapte, een week of 3 geleden had ik mijn ketting nog grondig proper gemaakt en de chain checker kwam nog niet aan 0,75. Vandaag de checker nog eens uitgehaald omdat ik het probleem niet onmiddellijk vond, zit nu vlot voorbij slijtage van 1... bizar hoe het plots zo snel kan gaan.

Er klopt ook gewoon niks van al die schattingen. Als je soms zit te beuken tegen de wind dan heeft hij daar een belachelijk kleine wattage op zo een rit terwijl je hogere wattages trapt dan op dagen als vandaag.

Die rit was ook meer dan 170 watt gemiddeld als ik het vergelijk met mijn inspanningen op zwift. Zal eerder tegen de 200 watt gezeten hebben.

Maar dan nog kloppen die kcal totaal niet. Op zwift heb ik met 200 watt gemiddeld een 1000kcal in 90 minuten verbruikt. Dus pakt een kleine 1500 deze rit.

Maandag en gisteren wat het gevoel dat mijn fiets raar trapte, een week of 3 geleden had ik mijn ketting nog grondig proper gemaakt en de chain checker kwam nog niet aan 0,75. Vandaag de checker nog eens uitgehaald omdat ik het probleem niet onmiddellijk vond, zit nu vlot voorbij slijtage van 1... bizar hoe het plots zo snel kan gaan.
Met kettingreiniger gewerkt die te aggressief is?

Terug
Bovenaan