De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Bij 12-15 graden korte broek met beenstukken en shirt met lange mouw en dit tot een 18 graden. Als het 12 graden is dan wel met een ondershirt met lange mouw.
Onder de 10 graden mijn perfetto met lange broek en onder de 5 graden nog een muts en overschoenen erbij.

Bij 12-15 graden korte broek met beenstukken en shirt met lange mouw en dit tot een 18 graden. Als het 12 graden is dan wel met een ondershirt met lange mouw.
Onder de 10 graden mijn perfetto met lange broek en onder de 5 graden nog een muts en overschoenen erbij.
Maar wat bij 5° vertrek en 19 aankomst :p

Wat raden jullie een starter aan van fiets gps en fietsstand voor onderhoud?

Sinds kort beginnen fietsen en heb nu een toer van 50km, maar zou graag andere horizonnen willen verkennen, maar ben geen fan om mijn gsm op het stuur te monteren. Wou bij garmin blijven zodat deze compatibel is met mijn horloge en hartsslagmeter. Ikzelf dacht aan de edge explore of wat denken jullie van de edge 130 (plus)?

Hoe kleden jullie zich bij ~12-15°C op de racefiets?
Ik merk dat dat echt een temperatuur is waarbij ik niet de gepast kledij kan vinden..
Afhankelijk van het weer / wind:
Bewolkt veel wind:
Lang en base lang en trui lang.

Zonnig weinig wind:
Lang en base kort en truitje lange mouwen of truitje korte mouwen met armstukken.

Maar dat is iets persoonlijk en moet je allemaal zelf ondervinden.
Weet al dat beenstukken voor mij ok zijn tot 15 ongeveer. Bovenlichaam is dan weer zoeken, verschillende baselayers in combo met bovenlaag testen.

Als ik op citytrip een aantal dagen veel heb gewandeld, krijg ik soms last aan mijn rechterbeen, ik denk iets met mijn achillespees. Nu de laatste ritten begin ik die pijn/last ook te voelen tijdens het fietsen. Het is niet echt pijnlijk, eerder gewoon lastig. Als ik af en toe is even recht sta op de pedalen is het vaak weer wat minder, tot ik dan weer een tijd in het zadel heb gezeten aan dezelfde cadans, dan komt het weer terug.

Klinkt dit bekend voor iemand, kan dit liggen aan een verkeerde afstelling van schoenplaatjes/schoenen/pedalen? Verkeerde houding?

Kreeg net mail van Ridley. Ze gaan zondag allemaal op 'custom' fietsen rijden en Ridley gaat ook iets nieuws uitbrengen. Hun website is alvast helemaal veranderd en je kan precies ook al meer customized kiezen

Ik kom zot van die kcal berekening van garmin/strava. Als ik op zwift rij dan heb ik na 1,5u gemiddeld een 1000kcal verbruikt. Vandaag heb ik 3u30min buiten gereden met een gemiddelde hartslag die 20 slagen hoger is dan op zwift en ik kom maar aan 1700kcal.

En mijn vorige rit die ik hier gepost had zat ik dan aan 2700kcal op 2u.

Hoe moet je dan in godsnaam gaan berekenen wat je nog kan eten om nog wat gewicht kwijt te geraken tegen de zomer.

Ik kom zot van die kcal berekening van garmin/strava. Als ik op zwift rij dan heb ik na 1,5u gemiddeld een 1000kcal verbruikt. Vandaag heb ik 3u30min buiten gereden met een gemiddelde hartslag die 20 slagen hoger is dan op zwift en ik kom maar aan 1700kcal.

En mijn vorige rit die ik hier gepost had zat ik dan aan 2700kcal op 2u.

Hoe moet je dan in godsnaam gaan berekenen wat je nog kan eten om nog wat gewicht kwijt te geraken tegen de zomer.
Haal de data eens door een paar calculators, kijk welke het meest accuraat lijkt, stel uw calorie-inname daarop af qua gewichtsverlies, en evalueer na een paar weken? Dat, en uw eigen systeem leren kennen, tenzij het echt zeer nauw steekt is op een paar maand tijd scherp staan best haalbaar zonder veel te rekenen - toch voor mij.

Ik moet leren lezen.

Stuurlint kun je wel zetten op zo'n recht stuur, maar is nogal onnozel. Klikpedalen is geen enkel probleem.

Als de frame-geometrie het qua stack & reach toestaat, en je wil er het geld tegenaan smijten, kun je er ook gewoon drop handlebars op zetten, als je de juiste brifters (rem/schakelcombinatie) kunt vinden.

Hangt er vanaf wat er nu opzit. "Hoe recenter, hoe duurder", als je het tweedehands kunt vinden, valt de kostprijs wel wat te drukken. Je hebt het geluk dat het mechanische remmen zijn (kabels), dus geen dure hydraulische techniek. Het hangt ook af van welke derailleur je hebt. Een MTB-derailleur (voor een plat stuur) kun je niet zonder truukjes laten communiceren met een road shifter. Van Shimano 105 weet ik dat die zowel wegshifters als flatbar shifters hebben. Dus als je een 105 derailleur hebt, heb je geluk.

Een nieuw setje 11-speed 105 shifters komt op ~180€. 10-speed Tiagra is niet echt veel goedkoper. Reken nog een 40€ voor een aanvaardbare aluminium handlebar, 20€ voor deftige tape en 20€ voor nieuwe binnenkabels.

Wat raden jullie een starter aan van fiets gps en fietsstand voor onderhoud?

Sinds kort beginnen fietsen en heb nu een toer van 50km, maar zou graag andere horizonnen willen verkennen, maar ben geen fan om mijn gsm op het stuur te monteren. Wou bij garmin blijven zodat deze compatibel is met mijn horloge en hartsslagmeter. Ikzelf dacht aan de edge explore of wat denken jullie van de edge 130 (plus)?
Ik vraag mij eigenlijk wat hetzelfde af, maar situatie is wat anders.
Is er nog iemand die apple watch combineert met iets?
Ben geen fan om een hartslagmeter te beginnen dragen, maar dan gebruik ik een fietsgps vooral voor de gps functie en niet perse ritregistratie veronderstel ik?
Of zijn er andere combinatie mogelijkheden met apple watch?

Terug
Bovenaan