Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bij wax uw ketting van uw fiets halen voor je kuist en enkel met een droge vod er eens overgaan na elke rit.Na het kuisen laagje er bij of eerst volledig ontvetten en kuisen, dan waxen?
Bij elke poetsbeurt (in theorie na elke rit, soms niet hehe) kuis ik ook de cassette en ketting. Dit moet dan niet telkens?
De ketting droog proberen houden, dus best afhalen. Anders was je al een groot deel van de opgebouwde laag weg (het grote nadeel aan drip wax).Na het kuisen laagje er bij of eerst volledig ontvetten en kuisen, dan waxen?
Bij elke poetsbeurt (in theorie na elke rit, soms niet hehe) kuis ik ook de cassette en ketting. Dit moet dan niet telkens?
)Welk vet gebruik jij voor derailleur, droog vet? En dan voornamelijk op pivot points?De ketting droog proberen houden, dus best afhalen. Anders was je al een groot deel van de opgebouwde laag weg (het grote nadeel aan drip wax).
Squirt moet je in principe nooit ontvetten, en bij uitbreiding heb je eigenlijk helemaal geen ontvetter meer nodig op een fiets als je (drip) wax gebruikt.
Als je dat correct gebruikt heb je geen vet meer op uw aandrijflijn (enkel nog wat harder vet in de derailleur, maar het is niet de bedoeling dat je dat wegkuist)
Als ik @poeperman wat kan inschatten, zal dat ossewit zijn.Welk vet gebruik jij voor derailleur, droog vet? En dan voornamelijk op pivot points?
geen vet op derailleur, enkel montagepasta om hem aan de hanger te schroeven. Als het derailleurwieltjes met bushings zijn, kan een beetje lagervet daar wel zeker geen kwaad.Welk vet gebruik jij voor derailleur, droog vet? En dan voornamelijk op pivot points?
Dan moet ik godverdoeme halverwege mijn rit stoppen om bij te waxen ofwa?Geen idee wat squirt zelf voorschrijft maar volgens silca alle +-200km laagje bijdoen. Na een rit in de regen of kuisen ook nog laagje erop.
Alle wax die teveel is breekt/schuurt er wel af in de eerste km.

Rijd je zo vaak ritten van 400km?Dan moet ik godverdoeme halverwege mijn rit stoppen om bij te waxen ofwa?
Geen squirt gebruiken, droog houden en op regelmatige gelegenheden is bij drippen dan kom je al ver.
Langs de buitenkant van uw ketting er eens over gaan met een licht vochtige warme doek kan ook veel doen als er toch wat zwarte smurrie aanhangt.
Nee tuurlijk nietRijd je zo vaak ritten van 400km?

Wat is de m320?Nee tuurlijk niet
Ik ben aan het denken om volgend jaar de M320 te doen, dat is wel zot genoeg![]()
Ook wel de noob tube genoemd in menig videospel!
zit zoiets niet onder de noemer "mechanische doping"?
De koers doen ontploffen noemen ze dat.zit zoiets niet onder de noemer "mechanische doping"?
Naast de grapjassen hier, de Mallorca 312 (gok ik)Wat is de m320?
Meteen mijn allereerste GF ooit! Content.Heerlijk, veel plezier en succes gewenst alvast!Ik had mij op de wachtlijst gezet voor de GF Belgium op 20/04. Vandaag een mail gekregen dat er een plaats vrij was gekomen en mij dus kunnen inschrijvenMeteen mijn allereerste GF ooit! Content.
Enige tips/good to know over een GF rijden (alle tips welkom: voeding, tactiek,...)?

Had ook mail gekregen gisteren maar toch gepast aangezien ik me al ingeschreven had voor een andere in mei en zo goed als alle voorjaarsklassiekers meegereden heb + ik sta nog iets te zwaar naar mijn goesting. Had ik het vroeger geweten ging ik me scherp zetten tegen dan.Ik had mij op de wachtlijst gezet voor de GF Belgium op 20/04. Vandaag een mail gekregen dat er een plaats vrij was gekomen en mij dus kunnen inschrijvenMeteen mijn allereerste GF ooit! Content.
Enige tips/good to know over een GF rijden (alle tips welkom: voeding, tactiek,...)?
Toch ontoelaatbaar als CEO van de FCI, vetzak.Had ook mail gekregen gisteren maar toch gepast aangezien ik me al ingeschreven had voor een andere in mei en zo goed als alle voorjaarsklassiekers meegereden heb + ik sta nog iets te zwaar naar mijn goesting. Had ik het vroeger geweten ging ik me scherp zetten tegen dan.