De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ga nog eens langst de dealers van de geïnteresseerde merken ook hoor. Kan hem eens passen.
En mss moeten we de canyon ook eens bekijken gezien deze wel wat betere onderdelen lijkt te hebben voor een kleine meerprijs.

Maar uiteindelijk, die fiets dient om een half schooljaar 1x per week naar school te fietsen (4,5km enkel) en voor de rest om overal neer te gooien als hem in de buurt wat gaat sjotten met zijn vrienden... Het is niet zo dat die gaat fietsen als sport of voor zijn plezier ofzo.
Als de fiets voor school gaat gebruikt worden is hoe goedkoper hoe beter. Een nieuwe mooie mtb op een fietsparking van een school is het perfecte recept om gestolen te worden jammergenoeg.

Ik zou zeggen begin al met realistische doelen te stellen.
Probeer al eens naar 4,5 toe te werken. 4 naar 5w/kg is maar 1w/kg meer, maar is een wereld van verschil. Voor een beeld te schetsen zou dat op uw huidig gewicht willen zeggen dat je zonder veel moeite 250watt voor 3-4u zou wegtrappen (als in dat is duurvermogen).
Of als je er in slaagt 10kg af te vallen nog altijd 220watt voor 3-4u wegtrapt zonder veel moeite.
2 weken geleden heb ik in aywaille een toertocht gereden van 160 km met 2400 hoogtemeters, Un Max De Cols, daar had ik een NP van 265 W met 144 gem hartslag en mijn max is +-184.
Was 5uur 15 min op de fiets, nu van wattage en waardes wat “goed” is weet ik wel iets maar vwb NP ben ik niet zo goed thuis wat nu eigenlijk goede waardes zijn.

Vraagje (voor een vriend): als je ontslaan wordt tijdens de looptijd van je fietslease, wie moet dan (bij o2o) de verbrekingsvergoeding betalen?

Bij Cyclobility is het duidelijk: de werkgever.
Bij o2o: no clue

Vraagje (voor een vriend): als je ontslaan wordt tijdens de looptijd van je fietslease, wie moet dan (bij o2o) de verbrekingsvergoeding betalen?

Dat zal afhangen van de 'bike policy' of hoe die ook heet bij 'je vriend'.

Maakt het geen verschil als je ontslaan word of als je zelf ontslag neemt?
Enfin bij was het de werkgever die de verbrekingsvergoeding heeft betaalt, was collectieve sluiting.

Maakt het geen verschil als je ontslaan word of als je zelf ontslag neemt?
Enfin bij was het de werkgever die de verbrekingsvergoeding heeft betaalt, was collectieve sluiting.

Bij mijn vrouw onder die omstandighede was het de werknemer bij o2o.
We hebben dat door fouten aan hun kant omlaag gekregen, maar alsnog 3 maanden betaald. Hangt van de policy af.

Overnemen was door dat de lease juist startte overigens duurder dan een nieuwe kopen...

Geen antwoord op de vraag, maar kan anderen eventueel helpen: bij b2b was het voor de werknemer, zelfs bij collectief ontslag.

Kogel is hier eindelijk door de kerk: daarnet een Canyon Aeroad in reservatie geplaatst, nu nog de leasing regelen met O2O.

Omdat ik de SLX 7 besteld heb 'moet' ik nu wel nog iets regelen kwa powermeter en daarvoor heb ik 2 opties: ofwel Favero Assioma Duo ofwel Inpeak. Wat ik naast de PM sowieso eigenlijk ook nog wil laten doen is het standaard 175mm crankstel swappen voor een korter (wrs 165mm), met de Inpeak optie is het een beetje 2 birds 1 stone, bij de Favero optie moet ik apart nog een ander crankset kopen. Meningen pro/con pedals/crank?

Heeft er iemand overigens ervaring met O2O kwa gebruik van onderhoudsbudget? Ons accesoires budget is vrij beperkt waardoor ik daar niet veel ruimte had maar zou ik bv gewoon mijn onderhoudsbudget wat kunnen verhogen en dan ergens ne nieuwe GPS scoren in ne random winkel binnen het O2O netwerk? Of bv die Assioma's... indien ja, kan ik daar gewoon €500/jaar inproppen, anders kan ik het budget beter beperken.

Laatst bewerkt:
Kogel is hier eindelijk door de kerk: daarnet een Canyon Aeroad in reservatie geplaatst, nu nog de leasing regelen met O2O.

Omdat ik de SLX 7 besteld heb 'moet' ik nu wel nog iets regelen kwa powermeter en daarvoor heb ik 2 opties: ofwel Favero Assioma Duo ofwel Inpeak. Wat ik naast de PM sowieso eigenlijk ook nog wil laten doen is het standaard 175mm crankstel swappen voor een korter (wrs 165mm), met de Inpeak optie is het een beetje 2 birds 1 stone, bij de Favero optie moet ik apart nog een ander crankset kopen.

Heeft er iemand overigens ervaring met O2O kwa gebruik van onderhoudsbudget? Ons accesoires budget is vrij beperkt waardoor ik daar niet veel ruimte had maar zou ik bv gewoon mijn onderhoudsbudget wat kunnen verhogen en dan ergens ne nieuwe GPS scoren in ne random winkel binnen het O2O netwerk? Of bv die Assioma's... indien ja, kan ik daar gewoon €500/jaar inproppen, anders kan ik het budget beter beperken.
Gechecked of die dt swiss wielen niet onderhevig zijn aan de bewuste recall met Canyon's customer support?

Gechecked of die dt swiss wielen niet onderhevig zijn aan de bewuste recall met Canyon's customer support?
Het zijn ARC 1600 DICUT 55mm's, die serie valt dus wel onder de terugroepactie maar je kan het sowieso niet op voorhand checken zonder de ID van de specifieke wielen toch?

Ik ga er vanuit dat Canyon geen 'slechte wielen' meer monteert op fietsen die ze nu nog buiten steken om dan het probleem bij de klant te dumpen.
Je zou denken dat Canyon zijn slechte reststock heeft geretourneerd naar DTSwiss en in de plaats nieuwe wielsets heeft gehad uit de fabriek in Polen (die wél ok zijn).

Laatst bewerkt:
Het zijn ARC 1600 DICUT 55mm's, die serie valt dus wel onder de terugroepactie maar je kan het sowieso niet op voorhand checken zonder de ID van de specifieke wielen toch?

Ik ga er vanuit dat Canyon geen 'slechte wielen' meer monteert op fietsen die ze nu nog buiten steken om dan het probleem bij de klant te dumpen.
Je zou denken dat Canyon zijn slechte reststock heeft geretourneerd naar DTSwiss en in de plaatst nieuwe wielsets heeft gehad uit de fabriek in Polen (die wél ok zijn).
Ik zou dat toch nog eens navragen, zodat je al niet direct wielen moet terugsturen.

Ik zou dat toch nog eens navragen, zodat je al niet direct wielen moet terugsturen.
Net nagevraagd bij Canyon support:
Canyon support zei:
We begrijpen dat je zekerheid wilt over de DT Swiss ARC 1600 DICUT 55mm wielen op de Aeroad SLX 7. We kunnen bevestigen dat alle Canyon-fietsen die zijn uitgerust met DT Swiss-wielen en die na de uitgifte van de veiligheidswaarschuwingen door DT Swiss worden uitgeleverd, grondig zijn geïnspecteerd door DT Swiss en volledig klaar voor gebruik worden geleverd.

Je mag er dus op vertrouwen dat de wielsets op nieuwe fietsen niet onder de terugroepactie vallen. We nemen de veiligheid en kwaliteit van onze producten uiterst serieus en werken nauw samen met onze partners om dit te garanderen.

Iets anders had mij héél sterk verbaasd maar jullie hebben gelijk, beter safe then sorry en een mailtje sturen duurt maar 2 minuten.

Omdat ik de SLX 7 besteld heb 'moet' ik nu wel nog iets regelen kwa powermeter en daarvoor heb ik 2 opties: ofwel Favero Assioma Duo ofwel Inpeak. Wat ik naast de PM sowieso eigenlijk ook nog wil laten doen is het standaard 175mm crankstel swappen voor een korter (wrs 165mm), met de Inpeak optie is het een beetje 2 birds 1 stone, bij de Favero optie moet ik apart nog een ander crankset kopen. Meningen pro/con pedals/crank?

Ik ben een zeer tevreden gebruiker van de Assioma. Ik swap ze ook vlot tussen mijn koersfiets en triatlonfiets. Cranklengte eenvoudig aan te passen in de app wanneer ik wissel van fiets. De waarden matchen ook perfect met de Cyclus bij mijn coach, dus de waarden van de lactaattest zijn netjes over te nemen.

Hier ook Assioma's. Vind het ook enorm gemakkelijk dat ik ze gewoon kan opladen en dus niet voor achter batterijen etc. moet zoeken.

Hier ook Assioma's. Vind het ook enorm gemakkelijk dat ik ze gewoon kan opladen en dus niet voor achter batterijen etc. moet zoeken.
Inpeak crank PM's kunnen ook opgeladen worden. Heb inderdaad ook geen zin om telkens die batterijen te swappen, heel ons huis ligt vol met van die CR2032's maar als je ééntje nodig hebt zijn ze in geen velden te bespeuren. :laugh:

Het grootste voordeel van de Assioma's zou zijn dat ik ze in de winter als ik lang niet buiten rijdt wel op mijn kickr bike kan installeren. Aan de andere kant: dual recording is een gimmick, zeker voor het niveau dat ik maar heb, en de accuracy van de meeste PM zit toch binnen de 2% vandaag dus die added value is ook beperkt. Of die PM nu 195W of 199W zegt zal mijn training niet beinvloeden.

Inpeak crank PM's kunnen ook opgeladen worden. Heb inderdaad ook geen zin om telkens die batterijen te swappen, heel ons huis ligt vol met van die CR2032's maar als je ééntje nodig hebt zijn ze in geen velden te bespeuren. :laugh:

Het grootste voordeel van de Assioma's zou zijn dat ik ze in de winter als ik lang niet buiten rijdt wel op mijn kickr bike kan installeren. Aan de andere kant: dual recording is een gimmick, zeker voor het niveau dat ik maar heb, en de accuracy van de meeste PM zit toch binnen de 2% vandaag dus die added value is ook beperkt. Of die PM nu 195W of 199W zegt zal mijn training niet beinvloeden.
Zou je de assiomas ook als eerste power source kunnen gebruiken? Dus de weerstand van je trainer en de powermeting van je pedalen en de power meting van je trainer onbenut laten. Aangezien ik mijn trainer niet 100% meer vertrouw en dit mss wel een (tijdelijke) oplossing kan zijn.

Ik ben een zeer tevreden gebruiker van de Assioma. Ik swap ze ook vlot tussen mijn koersfiets en triatlonfiets. Cranklengte eenvoudig aan te passen in de app wanneer ik wissel van fiets.
je moet de cranklengte aanpassen in je headunit. Als je dat in de Assioma-app doet wordt dat overruled door je Wahoo/Garmin. Dat heeft dus geen nut.

Zou je de assiomas ook als eerste power source kunnen gebruiken? Dus de weerstand van je trainer en de powermeting van je pedalen en de power meting van je trainer onbenut laten. Aangezien ik mijn trainer niet 100% meer vertrouw en dit mss wel een (tijdelijke) oplossing kan zijn.

Kan perfect ja. Is een vrij legit optie om te doen zelfs.

Proficiat @Reverz!
Ik zou persoonlijk assioma’s zeggen. Golden standard. Zeker de nieuwe versie zijn gewoon top.
Al schijnen de inpeaks ook wel degelijk te zijn.

Terug
Bovenaan