De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Iemand toevallig ervaring met het merk Radon? https://www.radon-bikes.de/en/roadbike-gravel/carbon/vaillant/vaillant-90-2025/
Lijkt mij veel bang for your buck?
Je kan het waarschijnlijk niet lezen want ik vermoed dat ik nog altijd op uw ignore list sta maar anyway: Bike Discount heeft hun Megastore in Bonn waar ze een massa fietsen van hun huismerk hebben staan. Afhankelijk van waar in Vlaanderen je bent kan dat wel eens de moeite zijn om even naar daar te rijden... vanuit Hasselt sta je op 2 uur in Bonn.

Ik denk ook dat zaken aankopen IN Duitsland in principe (een klein beetje) goedkoper is door een ander BTW tarief. Ik geloof dat je minder BTW betaald (19% denk ik) als je iets in Duitsland zelf aankoopt dan als je het hier online besteld en laat leveren (21%). Voor onzen bouw zijn wij alleszins naar Duitsland gereden voor sanitair materiaal omdat goedkoper uitkwam (deel door verzending deels door btw).

je moet de cranklengte aanpassen in je headunit. Als je dat in de Assioma-app doet wordt dat overruled door je Wahoo/Garmin. Dat heeft dus geen nut.

Damn, dat wist ik dus ook niet. Na al die jaren dat in die app zitten aan te passen heeft het (meestal) geen nut.
Behalve wss als ik op de rollen rij.

ja had al gezien dat het 4k is maar de spec is zot goed en heeft ook een episch kleurtje :)
Kijk ook eens bij Rose bikes in Bocholt Duitsland. Ook interessant daar zijn de x-lite 04 en 06, hen al een paar fietsen van hun gehad en steeds zeer tevreden.

Ze hebben ook een eigen showroom te vergelijken met een shoppingcenter waar je alle fietsen kan zien en testen.
Ik zeg het maar hè 😁

Kijk ook eens bij Rose bikes in Bocholt Duitsland. Ook interessant daar zijn de x-lite 04 en 06, hen al een paar fietsen van hun gehad en steeds zeer tevreden.

Ze hebben ook een eigen showroom te vergelijken met een shoppingcenter waar je alle fietsen kan zien en testen.
Ik zeg het maar hè 😁
Ik heb eens gekeken, voor iets of wat dezelfde spec zit ge minstens 1.5k hoger dusja.. :)

Anyway alles op zijn tijd, heb binnenkort bikefit (fiets nu op een CAAD 8 van 2008) dan afgaande op mijn maten een fiets kiezen.
Benieuwd hoeveel sneller ik zou rijden door gewoon beter materiaal.. Wss valt dat tegen :biglaugh:

Je kan het waarschijnlijk niet lezen want ik vermoed dat ik nog altijd op uw ignore list sta maar anyway: Bike Discount heeft hun Megastore in Bonn waar ze een massa fietsen van hun huismerk hebben staan. Afhankelijk van waar in Vlaanderen je bent kan dat wel eens de moeite zijn om even naar daar te rijden... vanuit Hasselt sta je op 2 uur in Bonn.

Ik denk ook dat zaken aankopen IN Duitsland in principe (een klein beetje) goedkoper is door een ander BTW tarief. Ik geloof dat je minder BTW betaald (19% denk ik) als je iets in Duitsland zelf aankoopt dan als je het hier online besteld en laat leveren (21%). Voor onzen bouw zijn wij alleszins naar Duitsland gereden voor sanitair materiaal omdat goedkoper uitkwam (deel door verzending deels door btw).
Ik kon het idd niet lezen, maar ik dacht dat het eventueel een reply kon zijn met informatie dus maar open geklikt. Thanks voor de info!
Misschien is tot daar rijden met mijn schoonbroer (die ook een nieuwe fiets wil)

Ik ben hier eens aan het kijken om mijn mtb wat om te bouwen voor het strand.

* Carbon voorvork, nog altijd niet uit wat te kiezen. Al vanalles bekeken, maar durf precies geen AliExpress kopen. Langs de andere kant zijn er waarschijnlijk veel Europese rebranders onder die strandfietsmerken zoals Storm, Vinkbikes, Servicekoers.
*wielset voor strand, lijkt mij weinig zinvol om hier carbon te nemen? Rij al 3 jaar met alu dt swiss xr1700. Belangrijk is dat de naven bulletproof zijn.
* Voorblad, heb nu een 34T slxm7100, zou iets groter willen, wat ook op die crank past. Misschien een 40T nemen als middenweg? De cassette is nu een 10-51, kunnen daar ook een 10-46 van maken.
*Stuur zou ik voorlopig laten, anders wordt het wel heel wat werk, en persoonlijk weinig zinvol om nog veel kosten te doen aan een exceed van 3 jaar oud, vol lakschade.

Ik ben hier eens aan het kijken om mijn mtb wat om te bouwen voor het strand.

* Voorblad, heb nu een 34T slxm7100, zou iets groter willen, wat ook op die crank past. Misschien een 40T nemen als middenweg? De cassette is nu een 10-51, kunnen daar ook een 10-46 van maken.
Goed checken of een 40t wel gaat passen. Kans is groot dat je je chainstays gaat raken met zo'n groot blad.

Iemand hier al een naar zo'n testdag van Grinta geweest in het verleden? Ik denk eraan om in Oudenaarde eens langs te gaan om te zien of een gravelfiets iets voor mij is. Er zelf eens mee rijden, is nog altijd leuker dan gewoon filmpjes te bekijken en info op te zoeken.
Steeds verschillende merken aanwezig wat leuk is. Kan je dan ook voldoende testen of is het echt steeds wachten om aan de beurt te komen?

Kogel is hier eindelijk door de kerk: daarnet een Canyon Aeroad in reservatie geplaatst, nu nog de leasing regelen met O2O.

Omdat ik de SLX 7 besteld heb 'moet' ik nu wel nog iets regelen kwa powermeter en daarvoor heb ik 2 opties: ofwel Favero Assioma Duo ofwel Inpeak. Wat ik naast de PM sowieso eigenlijk ook nog wil laten doen is het standaard 175mm crankstel swappen voor een korter (wrs 165mm), met de Inpeak optie is het een beetje 2 birds 1 stone, bij de Favero optie moet ik apart nog een ander crankset kopen. Meningen pro/con pedals/crank?

Heeft er iemand overigens ervaring met O2O kwa gebruik van onderhoudsbudget? Ons accesoires budget is vrij beperkt waardoor ik daar niet veel ruimte had maar zou ik bv gewoon mijn onderhoudsbudget wat kunnen verhogen en dan ergens ne nieuwe GPS scoren in ne random winkel binnen het O2O netwerk? Of bv die Assioma's... indien ja, kan ik daar gewoon €500/jaar inproppen, anders kan ik het budget beter beperken.
Proficiat!

Ivm met onderhoudsbudget kan ik alleen maar zeggen dat ik spijt had dat ik niet de max genomen had, aangezien ik daar inderdaad mijn kleren, schoenen, ander set wielen, garmin etc. mee kon kopen :p Ik weet nu wel niet of dat bij elke fietswinkel zal lukken (aangezien ik er van uit ga dat dit normaal niet de bedoeling is).

Proficiat!

Ivm met onderhoudsbudget kan ik alleen maar zeggen dat ik spijt had dat ik niet de max genomen had, aangezien ik daar inderdaad mijn kleren, schoenen, ander set wielen, garmin etc. mee kon kopen :p Ik weet nu wel niet of dat bij elke fietswinkel zal lukken (aangezien ik er van uit ga dat dit normaal niet de bedoeling is).
Ik had mijn onderhoudsbudget op het maximum gezet en daarmee mijn fietsenrek gekocht. Dat mocht, maar het fietsenrek mee op de factuur van de fiets mocht helaas niet (terwijl alle andere accessoires zoals power meter enzo daar wel bij konden) (cyclis leasing)

Vandaag lek gereden en thuisgekomen zag ik dat er een spijker in mijn wiel zelf zat. Mag ik hier nog mee rijden?

IMG-3617.jpg

Handig, extra ventiel steken en dubbel zo rap uw banden op spanning zetten.

Het gat zit mooi centraal in het velgbed, ik denk dat dat op zich niet zo heel veel kwaad kan zolang het niet gaat scheuren?

Proficiat!

Ik had mijn onderhoudsbudget op het maximum gezet en daarmee mijn fietsenrek gekocht. Dat mocht, maar het fietsenrek mee op de factuur van de fiets mocht helaas niet (terwijl alle andere accessoires zoals power meter enzo daar wel bij konden) (cyclis leasing)
Accessoirebudget is gecapped op €500 bij ons waar je al moet beginnen met een slot van €120 (goedkoopste lvl10 slot bij Canyon), voeg nog head unit mount en shipping toe dat daar ook mee ingeduwd wordt en daar heb je dus niet veel marge om nog veel bij in te steken.

Ik heb het niet helemaal max max gezet (€900/jaar) maar op €600/jaar. Kledij & schoenen zijn uitgesloten meen ik gelezen te hebben op de site van o2o maar het plan is hier ook van PM en later eventueel nieuwe Garmin ermee te kopen. Ik heb reeds een mailtje gestuurd naar een fietsenwinkel of ik de Assioma's op het onderhoudsbudget kon zetten en dat zou geen probleem zijn. Dat maakte de keuze kwa PM ook een stuk eenvoudiger. Alleen zou het budget hier echt jaar per jaar vrijgegeven worden blijkbaar :unsure:. Bij B2Bike kreeg je bij ontvangst van de fiets gewoon een kaart met het budget voor de volledige 3 jaar op.

Terug
Bovenaan