De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

je haalt de band eraf, en houdt 'm gewoon recht. Ik hang hem aan mijn bankschroef, maar eender welk object kan.

En dan met een werkplaatsrol (zo'n dikke rol papier) even rond de bead van de velg gaan en de nieuwe band erop.
Ene kant volledig, de andere kant laat je 15cm vrij. Dan giet je daar wat sealant in en roteer je zodat de sealant onderaan zit en de opening bovenaan. Die duw je (met of zonder lichters) op de velg. Oppompen.

Als je de oude nog wil gebruiken leg je gewoon 3 vellen papier onderin de band om de overtollige sealant te absorberen en droog je de band langs binnen af met wat extra velletjes.

Nooit begrepen dat mensen dat een vuil werk vinden

Heb hier 1,5 rol keukenpapier verdaan aan 4 banden op te kuisen. :rofl:.
Mijn wielen waren hier en daar ook serieus blauw.
Zal wel aan mijn onhandigheid liggen.

Wat is click valve?
Iets speciaals voor nodig / handeling?
1000 soorten binnenbanden, moet gewoon tpu hebben met minimum ventiel 60mm (Canyon Aeroad).

Wat is click valve?
Iets speciaals voor nodig / handeling?
1000 soorten binnenbanden, moet gewoon tpu hebben met minimum ventiel 60mm (Canyon Aeroad).
Click valves is een nieuwer soort ventiel, voor de ideale werking heb je een pomp nodig met een specifieke click valve aansluiting. Maar alle gewone pompen die je niet op het ventiel schroeft passen ook

Er zijn ook verloopstukjes die op een gewone pomp passen.

Supersysteem! Ik ben in ieder geval all-in met alle fietsen hier thuis.

Zie foto. Mijn carbon dropout is afgebroken. Bij het uithalen van mijn achterwiel viel het eruit. Niet direct gevallen of zotte dingen meegemaakt. Is dit te repareren? Cervelo s3 bouwjaar 2018. Ik had er toch graag nog even mee gereden en dan op mijn smarttrainer gezet nadat ik een nieuwe ging kopen. Volgende week net mijn hoofddoel van het jaar dus ja indien te herstellen. Kan dit op een week? Goeie referenties in west-vlaanderen? 🙈🥲

Iemand die weet hoe dit komt?
Ik heb op mijn beide aeroads DT Swiss ARC 1100 wielen, de ene zijn dicut, de andere niet. Geen idee wat het verschil daarin is. Maar ik heb juist eens opgezocht, beide velgen hebben een interne breedte van 20mm.
Wat er raar is: ik heb op de ene de schwalbe pro one banden in 28mm en op de andere Schwalbe One banden ook in 28mm, maar het verschil in hoe die banden op de velg liggen is immens. Mijn fiets met de Pro one banden staat zeker bijna 2 cm lager dan deze met de Pro One banden. Deze laatste staan er ook meer als een ballon op (ik heb nog eens nagekeken want ze zien eruit alsof ze minimum 30mm zijn), de Pro one ligt er mooi getrokken op.

Zou er toch iets anders zijn aan die velgen of ligt het puur aan de soort band?

Iemand die weet hoe dit komt?
Ik heb op mijn beide aeroads DT Swiss ARC 1100 wielen, de ene zijn dicut, de andere niet. Geen idee wat het verschil daarin is. Maar ik heb juist eens opgezocht, beide velgen hebben een interne breedte van 20mm.
Wat er raar is: ik heb op de ene de schwalbe pro one banden in 28mm en op de andere Schwalbe One banden ook in 28mm, maar het verschil in hoe die banden op de velg liggen is immens. Mijn fiets met de Pro one banden staat zeker bijna 2 cm lager dan deze met de Pro One banden. Deze laatste staan er ook meer als een ballon op (ik heb nog eens nagekeken want ze zien eruit alsof ze minimum 30mm zijn), de Pro one ligt er mooi getrokken op.

Zou er toch iets anders zijn aan die velgen of ligt het puur aan de soort band?
Dicut en spline slaan op manier waarop de spaken in de naaf zitten. Daar zal het dus niet aan liggen.

Ik wil mijn Endurace CF SL te koop zetten, maar ik zit met wat hardnekkige sealant vlekken op mijn frame. Ik krijg ze er niet af zonder de lak te krassen. Tips?

Merci! Ironisch dat het ook Muc-Off sealant is die er niet af te krijgen is. Met de sealant van andere merken heb ik die problemen niet.
Slechte sealant die roze Mucoff, dat was altijd een geklodder op het frame van de hagelwitte aeroad. Ik ben bij de eerste bandenwissel overgestapt op de Dynamic barkeeper pro. Die dicht sneller af en laat zich goed verwijderen van het frame.

Nog eens binnen gestoken en filmpjes getoond (en gemaild); klein weekje nu.
Geen idee wat er gaat gebeuren, opbreken Bosch motor ? Of nieuwe motor?…

Ik hou jullie op de hoogte…
Zoveelste deel in het verhaal; zou moeten gemaakt zijn maar terug dat gekraak. Morgen terug binnen steken
Al eens contact opgenomen bij KBC maar zou een contractbreuk zijn en betalen…

Is het normaal dat een buitenband op dt swiss velgen zo moeilijk terug op te leggen is? Eerste keer platte band gehad op mijn canyon aeroad met dt swiss wielen. Immense moeilijk die buitenband er terug op te krijgen. Op mijn vorige fiets ging dat veel vlotter

ja, ik heb daar ook hard op gevloekt de eerste keer.

Zag er tegenop om na de check van mijn wielen door DT Swiss vorige zomer de Schwalbe's er terug op te leggen maar toen is het een stuk vlotter gegaan,

Is het normaal dat een buitenband op dt swiss velgen zo moeilijk terug op te leggen is? Eerste keer platte band gehad op mijn canyon aeroad met dt swiss wielen. Immense moeilijk die buitenband er terug op te krijgen. Op mijn vorige fiets ging dat veel vlotter
Ja, die banden die er standaard op liggen zijn tlr banden, dat spant wat meer om die velg, al is het ook de techniek die er om doet. Als je toch binnenbanden gebruikt zou ik na verslijten gewoon tube-type banden leggen. Die floepen er zo op.
ja, ik heb daar ook hard op gevloekt de eerste keer.

Zag er tegenop om na de check van mijn wielen door DT Swiss vorige zomer de Schwalbe's er terug op te leggen maar toen is het een stuk vlotter gegaan,
Ik blijf die check van de velgen maar uitstellen, maar ga ze nu toch bijna opsturen, de intentie is er alvast. Ik hoop nog altijd om gewoon een nieuwe set te krijgen, uiteraard van de vernieuwde generatie met van eerste keer een velgbreedte die voldoet aan de huidige normen 😃.

Ik blijf die check van de velgen maar uitstellen, maar ga ze nu toch bijna opsturen, de intentie is er alvast. Ik hoop nog altijd om gewoon een nieuwe set te krijgen, uiteraard van de vernieuwde generatie met van eerste keer een velgbreedte die voldoet aan de huidige normen 😃.

als ze geen fouten vertonen ga je gewoon jouw setje terug krijgen hoor.

Terug
Bovenaan