De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Tijdens of na, het principe is hetzelfde he. :unsure:
Maar het beste blijft dat je beter doet waar je gewoon zelf goesting in hebt.
Ik ga toch liever een frisse pint drinken ipv een warme soep als het 20+ graden is en je komt op een terras na een rit. 😅

Gazpacho baby... alhoewel, nee... want het andere uiterste is dan een lauwe pint, en daarvan heb ik er al genoeg gedronken op Werchter.

Tijdens of na, het principe is hetzelfde he. :unsure:
Maar het beste blijft dat je beter doet waar je gewoon zelf goesting in hebt.
Ik ga toch liever een frisse pint drinken ipv een warme soep als het 20+ graden is en je komt op een terras na een rit. 😅
Nee want je bent al aan het zweten :unsure:

Kweet het niet maar bij mij helpt het :D

Je moet echt goed gekoeld worden, je lichaam oververhit en prestatie is onmogelijk. Bovendien helemaal niet leuk om zo te trainen. Ramen openzetten deed ik ook int begin maar was niet genoeg. Als je lang en comfortabel op zwift wil zitten heb je ventilators nodig :)
Na jaren op Zwift blijf ik dat toch nog altijd het moeilijkste vinden. Hoeveel ventilatie, hoe warm in die kamer. Als ik in deze tijd van het jaar een race rijd met de ventilator volle bak, geen probleem. Maar als je dan een langere rit doet heb ik niet graag 2u lang die wind op mij. Dan rijd ik liever in de winter in een veel frissere kamer rijden met mijn ventilator op de laagste stand. Ventilatie heb je op zich altijd nodig om de warmte rond je lichaam weg te krijgen.

Gisteren voor het eerst in 3 maand nog eens een race gereden. Ik log laat in dus er staat 100 man voor mij, ik denk ja die eerste zie ik nooit meer. Ik start volle gas en na 300m reed ik op kop. Wtf. Wat is er gebeurt met "we starten aan een tempo dat onze max 30 second power is" :D?

. Wtf. Wat is er gebeurt met "we starten aan een tempo dat onze max 30 second power is" :D?
of jij was gemist en ipv A race zat je bij E 😅

en ventilatoren idd een must...
Mijn eerste ervaring met zwift: alles installeren in onze living (23 a 24 graden) en random in watopia rondrijden zonder ventilatoren. En uiteindelijk kreeg ik alpes du zwift plots zonder weten. Ik maar duwen en duwen en denken dat ik bijna boven was :-D uiteindelijk de top bereikt, een goeie plas zweet op de grond, draaierig in mijn hoofd en nadien goed gelachen toen ik zag dat dit gewoon alpes d huez is 🤣

Bij de E's was het zeker niet, dan had ik tenminste gewonnen!
Het was zo'n korte crit race dus iedereen zal zich hebben ingehouden om niet over de limiet te gaan zeker, al heb ik in het verleden nog al zo'n races gereden. Ik was de dwaas met het hoogste w/kg in de top 20 :laugh:.

Ik overweeg al een tijdje om een fietstrainer te kopen om we winterperiode en/of regenperiodes te overbruggen.
Al zit ik met een dilemma, namelijk fietstrainer (à la Kickr Core) of nieuwe wielen voor de gravelbike.
Standaardwielen zijn aan de lompe/zware kant...

Welke wielen heb je nu? Bij een gravelbike draait het toch niet echt om pure snelheid, dus dan kunnen lompere wielen op zich wel. Stevigheid & betrouwbaarheid is daar toch nét iets belangrijker.

Welke wielen heb je nu? Bij een gravelbike draait het toch niet echt om pure snelheid, dus dan kunnen lompere wielen op zich wel. Stevigheid & betrouwbaarheid is daar toch nét iets belangrijker.
Standaard: WTB KOM Light Team i23 TCS on Shimano 105 Hubs
Ik zou opteren voor DT Swiss GR531 wielen met een 350 naaf...
Easy, nu nieuwe wielen en wanneer de aankoop in de herfst is verteerd een smart trainer
Heel graag, maar gezien onze huidige verbouwingen heb ik maar budget voor 1 vd 2 :)

Tip: ere research tenaci GR 20. Verkrijgbaar op hun eigen webshop of bij Futurum.
1625 gram, 24mm binnenbreedte, tlr. Ik ben er alvast heel content van.

DT Swiss GR531 wielen met een 350 naaf...
Die heeft MrsFingers op haar Genesis (niet de GR531, maar de parallele MTB-rim die iets breder is vanwege 50mm brede banden), laten bouwen bij VonCykel hier in Leuven. Voor het gewicht moet je het niet doen, da's nog steeds een vrij zwaar wiel, met redelijk wat freewheel-drag. Op zich een zeer goede hub, maar ik zou dan persoonlijk voor een Hope Pro gaan (zelfde prijsklasse). Die gebruiken een conventionele pawl-freewheel, maar die zijn ontzettend goed afgedicht, komt geen water of vuiligheid naar binnen. Bij DT-Swiss met hun "no tools needed" methode voor montage/servicing is dat toch net iets minder.

Wat een heerlijk weer . Deze route gereden vandaag: https://beregravelteam.cc/routes/berlare-gravel-grail/ . Een beetje typisch Vlaamse gravel zeker? Dus veel tractorwegels met bijhorend gedokker door putten en brikkeljon...
QViMySFl.jpg

Is dat een Scott speedster gravel 30? Ik ben ook wat aan het twijfelen die te kopen als winter-woonwerkfiets. Tevreden van?

Ja klopt. Fijne fiets hoor, enige wat ik veranderd heb, zijn de wielen en de banden (ere tenaci met 38mm hutchinson override).
Kort na aankoop had ik wel gedoe met een geblokkeerde achteras, dat heeft nog wat voeten in de aarde gehad om op te lossen met zero respons van Scott zelf (en van Van Eyck).

Enige waar je rekening mee moet houden, is dat breedte van banden beperkt is tot pakweg 38mm (wat ik nu dus heb).

Uiteindelijk naar een deftige fietsenmaker geweest want bij Van Eyck hadden ze dat ‘nog nooit gezien’ en konden ze niets meer doen 😒. Bij Vanden Hauwe in Melle was de as op 1 dag uitgeboord. En dan via Van Eyck een nieuwe pat en as laten bestellen bij Scott, die dan eerst nog een vooras hebben opgestuurd. Uiteindelijk ook al die materialen moeten betalen, want ja, ik had de wielen vervangen 🙄... Dat de as gewoon nog steeds dezelfde was, hadden ze geen oren naar.
Herhaaldelijk ook contact gezocht met scott benelux, maar nooit een antwoord gekregen.

Dat circus heeft alles bij elkaar een maand geduurd, en dat met een splinternieuwe fiets.

Terug
Bovenaan