De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Film inderdaad eens hoe je op je fiets zit, of post een foto van hoe je op je fiets zit. Anders is het toch allemaal maar random blabla waar je weinig mee bent.
En zadelpijn heeft in de eerste plaats toch vooral met het type zadel te maken. Ik heb ook jaren wel wat gesukkeld tot ik eens op een kameraad zijn fiets reed met een bepaald fizik zadel. Dat was het! Ik heb wel een zadel of 5 in de kelder liggen dat het niet was :D.
Als je echt geen idee hebt qua positie zou ik toch maar is gaan voor een deftige bikefit

Ik wacht al van Augustus op mijn fiets... Ook nog een 6-tal weken normaal.

Ongelofelijk die schaarste dit jaar. Ik hoop dat het allemaal snel voorbij is, maar als ik de geruchten mag geloven zouden de productie tekorten al tot halverwege 2022 lopen. Tof als ge in de tussentijd stukken zou hebben.

Gigantische opstropping(en) bij Shimano en hun 11-speed groepen (zowel weg als gravel), zorgt ervoor dat redelijk wat merken van pure miserie hun fietsen met SRAM beginnen afmonteren, aangezien die nog wel redelijk te vinden zijn.

En een container-tekort waardoor de producten gewoon niet uit Azië weg geraken.

Tour de Zwift zijn normaal toch 8 ritten dacht ik? Ik heb er 6 gedaan maar zie bij de events geen toekomstige stages meer staan?

Ik koop gewoon altijd de goedkoopste ketting die ik kan vinden. Voor mijn 11 speed is dan de SRAM PC-1110 die je vaak voor zo'n 12 euro op de kop kan tikken.

Heb 1 SRAM ketting en vind die missing link beduidend minder dan die van KMC dus ik verkies KMC ketting

Laatst bewerkt:
nog mensen met deze klachten? https://www.bewegenzonderpijn.com/piriformis-syndroom/ heb dus jaren mijn portefeuille in mijn broekzak gehad en heb dus last van die zenuw. Vooralsnog niet naar een dokter geweest maar misschien toch eens overwegen , niet dat het pijn doet maar tis ambetant
hier zijn oefeningen die wel helpen hiervoor

Laatst bewerkt:
Off topic:
Te gierig voor de huidige transportkosten te betalen ;)
Dat we maar snel terug met de vlieger mogen vliegen!
Mwa, ze hebben de fietsen weer eens met 100-200 euro verhoogd, daarmee krijg je een fiets wel op bestemming zeker.
Mijn bestelde fiets moet nu al 4000 euro kosten (voor mech ultegra, carbon frame/seatpost/velgen), ik heb nog besteld aan 3400 (incl korting), maar nu zal die effectief eerder aan 3600 gaan. Prijzen gaan toch echt nergens meer over.

Maar ik heb een TREK dealer zo goed als naast de deur wat het wel zeer makkelijk maakt.

Ook Rockshox kampt blijkbaar met serieuze leverings-problemen, waardoor veel nieuwe mtb's niet kunnen uitgeleverd worden (of je moet erg goed zijn in manuals).

gisteren de knoop doorgehakt om mijn (heel beperkte) opleiding wielenbouw eens in de praktijk om te zetten.
Hierbij ga ik ongeveer lijnrecht in tegen het advies van de lesgever, want ik ga voor

- assymetrische carbon velgen met 28 spaken (ipv symmetrische alloys met 32+)
- straightpull spaken, butted 2.0 - 1.6 - 2.0 (ipv j-bends die niet te dun worden)
- knock-off dt240 naven (ZTTO) (ipv bewezen zwaargewichten)
- een cheapo spaakspanningsmeter (ipv op gevoel)

Spaken ga ik wel pas kunnen bestellen als ik de naven en velgen heb want ik meet het zelf liever eens na.

Benieuwd of ik de Parktool wielrichter ga mogen gebruiken in de les :eek:

Had het eerder over shimano wisselstukken zoals remblokken, kettingen, cassettes, cranks, ...

Ik heb maanden erover gedaan om Dura-ace RT900 remschijven te bestellen, maar vandaag uiteindelijk toch geleverd gekregen. Nog steeds voor de fiets. Hoop mijn originele Ultegra discs nog te kunnen slijten, ze zullen ongebruikt zijn.

:)
50900360123_864c05eb73.jpg

Laatst bewerkt:
Was iets te snel. Stage 7 zijn nu beschikbaar.
Ze zetten in principe maar stage per stage erop. Zijn anders ook gewoon veel te veel events. In het begin (stage 1) hadden ze geprobeerd om een event of 6 per dag te doen maar ze zijn zeer snel teruggeschakeld naar een event per uur.

Dat was anders ook gewoon niet te doen. Dat eerste event was met 7.000 man... mijne laptop kan dat af maar er zijn er veel waar dat problemen geeft.

Terug
Bovenaan