De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Op geen enkel fiets adem ik snelheid, ik pak toch zoveel wind en zou zoveel spacer moeten gebruiken dat het niet schoon meer is (wss)

Met de trend van als maar bredere banden valt dat nog wel mee. Een groter probleem vind ik de 50mm velgen en het feit dat er tegenwoordig altijd wind staat.
Ik verschiet er vooral van hoeveel mensen bewust! op slechte wegen gaat rondhossen.

Ne foil of ne madone, dat mogen ze bij mij altijd wel eens afzetten :love:. Ik heb een kameraad met een madone en emonda en hij rijdt toch net iets liever met de madone. Dat ding ademt snelheid.
Het feit is dat het na 55mm hoog ook gewoonweg niet meer mooi is. (op een gewone racefiets althans) Of ben ik de enige die 60 hoog echt gewoon méga lelijk vindt?
Madone: 🤩🤩

Ik denk dat het uiteindelijk niet zo veel uitmaakt waar je begint, zo lang je maar niet net aan het ventiel begint. Zoals Poeperman zegt, je gaat toch geen 2 zwakke plekken combineren op 1 punt.

Wel moet ik toegeven dat het idee waarom ze bij Hunt net daar beginnen helemaal geen slecht idee is. Door op 10 cm van het ventiel te beginnen legt hij 2 laagjes rimtape waar het ventiel is. Hij begint 10 cm voor het ventiel en stopt 10 cm na het ventiel. Hij gebruikt dus wel 20 cm meer rim tape maar waar het ventiel is zorgt hij wel voor een dubbele bescherming. Helemaal geen slecht idee.
Ik bedoelde ook niet beginnen net aan het ventiel, maar de overlap over het ventiel zoals Hunt het doet ;).

Het feit is dat het na 55mm hoog ook gewoonweg niet meer mooi is. (op een gewone racefiets althans) Of ben ik de enige die 60 hoog echt gewoon méga lelijk vindt?
Madone: 🤩🤩
Misschien is het omdat ik op Zwift al lang met de combo 808 / vol achterwiel in mijn Madone rijd 😅 maar ik heb er geen probleem mee.

BAM!!!

EIrAUNhXUAE59RY.jpg

Mij voor het eerst in jaren es overschoenen gekocht voor de mtb, benieuwd.

Eigenlijk was ik te gierig om 350 euro uit te geven aan wintermtb schoenen :LOL:

ik vind 60mm de sweetspot qua looks, maar naar dagelijkse bruikbaarheid is dat toch niet alles.

Ik ben gegaan voor 55mm achter en 45mm voor. Het hogere wiel blend wat meer met een drukke achterkant, en het lagere voorwiel is een pak stabieler in de wind. Perfecte combo looks/practicality imho

Mij voor het eerst in jaren es overschoenen gekocht voor de mtb, benieuwd.

Eigenlijk was ik te gierig om 350 euro uit te geven aan wintermtb schoenen :LOL:
Je zal wel merken wat het verschil is tussen échte winterschoenen en overschoenen :p Die laatste zijn in mijn optiek compleet onbruikbaar op de MTB. Van zodra je een paar keer uitklikt gaan de neuzen loskomen en naar boven staan - het plopeffect.

Goeie winterschoenen zijn er al voor €170 ook hoor.

Je zal wel merken wat het verschil is tussen échte winterschoenen en overschoenen :p Die laatste zijn in mijn optiek compleet onbruikbaar op de MTB. Van zodra je een paar keer uitklikt gaan de neuzen loskomen en naar boven staan - het plopeffect.

Dan trek je dat terug? Echte mannen klikken trouwens niet uit!

Ik ben toch content van mijn overschoenen (iets van Shimano, serieus dik). Vorig weekend geen één moment ook maar iets van koude voeten gehad. Maar ik ben zelf wel heel koudebestending (en absoluut niet warmte bestendig).

Het plopeffect is wel ambetant, maar normaal gebeurd dat nooit als ge geen voeten aan de grond zet.

Ik ben toch content van mijn overschoenen (iets van Shimano, serieus dik). Vorig weekend geen één moment ook maar iets van koude voeten gehad. Maar ik ben zelf wel heel koudebestending (en absoluut niet warmte bestendig).

Het plopeffect is wel ambetant, maar normaal gebeurd dat nooit als ge geen voeten aan de grond zet.
Same hier, kan zowel op racer als mtb zelfde overtrekken gebruiken en gaan nu toch ook al 3j mee. Al kan ik niet tegen koude noch tegen warmte :D

Terug
Bovenaan