De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Of ge zijt superkouwelijk en ge draagt winterschoenen gecombineerd met overtrekken zoals ik :)
Tegen volgend jaar koop ik mij handschoenen met verwarming. Elk jaar steeds meer last van fenomeen van Raynauld, waarbij als respons op de koude de aders in de vingers zich beginnen af te sluiten. Gigantisch pijnlijk.

Over een weekje à tien dagen heb ik mijn frame terug. Mijn vork heb ik ook binnen gestoken voor onderhoud. Nieuwe kabels steken en het gaat aanvoelen als een geheel nieuwe fiets :D

En dan hopelijk vertrokken voor een mooie lente, zomer en najaar :)

Of ge zijt superkouwelijk en ge draagt winterschoenen gecombineerd met overtrekken zoals ik :)
Tegen volgend jaar koop ik mij handschoenen met verwarming. Elk jaar steeds meer last van fenomeen van Raynauld, waarbij als respons op de koude de aders in de vingers zich beginnen af te sluiten. Gigantisch pijnlijk.

Over een weekje à tien dagen heb ik mijn frame terug. Mijn vork heb ik ook binnen gestoken voor onderhoud. Nieuwe kabels steken en het gaat aanvoelen als een geheel nieuwe fiets :D

En dan hopelijk vertrokken voor een mooie lente, zomer en najaar :)
Ik heb een kameraad die er zo heeft, van sealskinz. Kost wat, maar verdorie dat zit goed! Veel minder stug/dik materiaal dan goeie winterhandschoenen en ook véél warmer.

Als het te koud is fiets ik niet, zondag wel in begin wat koude handen maar eenmaal opgewarmd ok (heb paar voor +5° en daar heel oud versleten loophandschoenen paar over die wel wat windstopper zijn maar met gaten in :D)
En aan de voeten viel het ook wel mee, paar oude skisokken :p

Nog een hardtail MTB kunnen bestellen :cool:, wordt geleverd in april. Nu ben ik aan het kijken om hem wat te "equiperen". Front mudguard (marshguard waarschijnlijk), multitool (crankbrothers M19), zadeltas, pompje. Nu zou ik op de voorvork, onderbuis, cranks en achtervork beide kanten bescherming willen aanbrengen. Iemand tips hierin? Kader is matzwart carbon. Frame protection zou dus doorzichtig mat moeten zijn, geen motief en niet te duur.

Misschien is het omdat ik op Zwift al lang met de combo 808 / vol achterwiel in mijn Madone rijd 😅 maar ik heb er geen probleem mee.

BAM!!!

EIrAUNhXUAE59RY.jpg
Schaamtelijke overtrading van rule 54. (No aerobars on road bikes.)

En je kan iets zeggen over grote fietsen die niet of minder mooi zijn (agree) maar dit soort maten doet mijn spontaan denken aan de lelijkste renner die ooit op een fiets gezeten heeft (Pozzovivo).

Nog een hardtail MTB kunnen bestellen :cool:, wordt geleverd in april. Nu ben ik aan het kijken om hem wat te "equiperen". Front mudguard (marshguard waarschijnlijk), multitool (crankbrothers M19), zadeltas, pompje. Nu zou ik op de voorvork, onderbuis, cranks en achtervork beide kanten bescherming willen aanbrengen. Iemand tips hierin? Kader is matzwart carbon. Frame protection zou dus doorzichtig mat moeten zijn, geen motief en niet te duur.
Heb jij nu een hardtail gekocht om te gaan downhillen?

Als ik mijn voorwiel vanop 10 cm laat vallen, trilt mijn fiets enorm. Er lijkt ergens een stukje los te zitten, maar ik vind het niet.
Als ik het voorwiel uit mijn fiets haal, zie ik niets los aan het voorwiel, en kan ik het ook niet laten vibreren in de fiets. Als ik het voorwiel terug in de fiets steek, en die dan wat ophef en laat vallen, lijkt het geluid te komen tussen de voorvork en het frame. Is er iets dat ik kan onderzoeken?

Als ik op betonplaten fiets, voel en hoor ik diezelfde vibratie bij elke betonplaat. Alle zichtbare bouten zitten netjes vastgedraaid.

Ik denk dat het idd iets is met het balhoofd, maar het is zo een speciale (slechte) versie van Canyon Endurace en daar ken ik niet veel van
Hoe bedoel je? Is toch hetzelfde als bij andere merken? Ook met de Aer cockpit.

Bovenste bout wat vaster draaien maar niet te vast zodat je stuur nog vlot draait en dan de boel vast zetten met de 2 boutjes aan de zijkant.

Vork gebarsten? Het stuk wat in uw kopserie zit.

Ook gehad en dat maakte een vreemd geluid. Maar niet echt dit.

Ik denk dat het idd iets is met het balhoofd, maar het is zo een speciale (slechte) versie van Canyon Endurace en daar ken ik niet veel van
Wat bedoel je met speciale versie? Toch zo geen versie zonder afdekplaatje? Ik heb dat op mijn Ultimate CF SLX en das echt kloterij om deftig vast te zetten.

Is wel een geluid dat gelinkt is aan speling op u vork volgens mij.

Knijp uw voorrem eens vast en beweeg de voorband heen en weer. Waarschijnlijk voel je daar speling als hij niet goed vast staat

Laatste tijd doen mijn rollen beetje lastig. Ik heb de foutcodes uiteraard reeds opgezocht maar weet er iemand waarop dit zo frequent voorkomt? En hoe dit verholpen kan worden? Blijft vaak rood lampje pinken, zelfs na een update.

Terug
Bovenaan