De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Voor die 500e die de DI2 extra kost, investeer ik liever eerst in betere wielen/powermeter. Vooral in wielen is met dat extra budget toch wel serieus winst te halen, nog zonder de discussie velg vs schijfrem.
Ongetwijfeld dat het beter schakelt, maar voor de gemiddelde wielertoerist is gewone ultegra al zwaar overkill
Maar het zijn hier allemaal professionals die duizenden euro’s per raceweekend verdienen mss. Dan snap ik het ook.
Vind de tech heel cool, maar dat is het ook.

Maar het zijn hier allemaal professionals die duizenden euro’s per raceweekend verdienen mss. Dan snap ik het ook.
Vind de tech heel cool, maar dat is het ook.
Idem, ik wil het ook allemaal, maar op een gegeven moment moet je kiezen wat je wilt. En het is soms schipperen.

Ik kom van een oude fiets naar een BMC met Ultegra nu, serieuze verbetering, maar dat was al 3.5k en das toch best veel geld. Di2 zou dan al boven de 4k zijn, Das voor mij momenteel een brug te ver.

Idem, ik wil het ook allemaal, maar op een gegeven moment moet je kiezen wat je wilt. En het is soms schipperen.

Ik kom van een oude fiets naar een BMC met Ultegra nu, serieuze verbetering, maar dat was al 3.5k en das toch best veel geld. Di2 zou dan al boven de 4k zijn, Das voor mij momenteel een brug te ver.
Maar door die B die M en die C betaal je ook al meer :p

3.5k en Di2 :p

Maar door die B die M en die C betaal je ook al meer :p

3.5k en Di2 :p
Dan kan je beter een echte premium fiets voor een budgetprijs taggen hé. Ik weet dat je een Canyon hater bent:

Canyon Ultimate CF SL Di2 Disc

3,5k - di2

maar ook een kilo lichter dan uw Cube, een carbon aerocockpit én betere wielen
En ook banden die je effectief kan gebruiken (GP5000 vs Grand Sports)

Dan kan je beter een echte premium fiets voor een budgetprijs taggen hé. Ik weet dat je een Canyon hater bent:

3,5k - di2

Voor een "Aero cockpit" wat veel zichtbare kabels maar voor 3400 euro wel een zeer mooi uitgeruste fiets.

Ik koers al jaren mechanisch met velgremmen...Als je het daarmee niet kan, dan zal het ook niet lukken met beter materiaal...

Schijfremmen vind ik nog steeds gevaarlijk indien er valpartijen gebeuren...Maar binnenkort wordt het nog moeilijk om een fiets zonder schijremmen te kopen? Als het regent fiets ik met alu wielen wegens te weinig remkracht op carbon (vooral bergaf een groot probleem). Ik zie hier wel een enorm voordeel in schijfremmen.

Elektronisch schakelen vind ik eerder een luxe, zal je zeker niet sneller mee rijden.

Automatisch schakelen van Di2 obv trapfrequentie? 't is het eerste wat ik daarvan hoor :rofl:
Het bestaat, automatisch schakelen, maar niet van Shimano :P

Di2 heeft wel syncro shifting waarmee je dus enkel op het achterblad moet schakelen. Werkt wel zeer goed moet ik zeggen.

Ieder zijn ding natuurlijk. Maar discussiëren dat Di2 voor een amateur geen nut heeft. En dan een aerocockpit aanhalen.... Dat is wel een zeer vreemd gegeven natuurlijk.

3,5k - di2

Ik ben helemaal geen canyon hater, alleen bij die canyon komt nog extra (nou ja mss status Quo met 3%) en bij cube gaat er nog van de prijs

En je pakt dan een ander type fiets, je moet met endurace vergelijken he

Ter info, geen extra invoertaksen/btw moeten betalen. Indien je op de site van SiS koopt zet je je land dus best op UK.
Kan je je gebruikte deal nog eens posten? Wel wat teruggegaan in dit topic, maar precies toch al even geleden.

Hoewel ik best wel al wat mtb-marathons heb gereden, heb ik mij nog nooit iets aangetrokken van voeding. Drinken meestal gewoon water. Eten wat er lag aan de voedingsstations, maar het meeste daarvan krijg ik niet binnen.

Ik blijf hopen dat de Alps Epic eind juni doorgaat en ga mijn voeding tijdens de race deze keer wat beter proberen aanpakken. Dus even op zoek gaan naar wat repen en sportdrank die ik ok vind.
Van de gels die ik al gegeten heb, vind ik het meeste wel lekker. Dus waar er een deal mee te pikken valt, is een meevaller.

85 kindvriendelijke mtb routes.

Nu nog iets voor de volwassenen :unsure:
Echt he. Zag het net op 't nieuws en was direct het eerste wat ik dacht.
Maak verdorie eens werk van deftige routes.
Er zijn er veel te weinig legale en de meerderheid kan je amper een route voor de gravelbike noemen.
Als ik dan in Nederlands Limburg ga kijken is dat heel andere koek.

Terug
Bovenaan