De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Futurumshop heeft nog een paar modellen op voorraad...

Heb zelf onlangs een Elite Suito gekocht en had dat al veel eerder moeten doen.

Futurumshop heeft nog een paar modellen op voorraad...

Heb zelf onlangs een Elite Suito gekocht en had dat al veel eerder moeten doen.
Hmm er zitten er inderdaad wel een paar goede bij, maar ik zou er op dit moment nog niet veel geld aan kunnen geven.

Opzich zou ik nu al tevreden zijn met het meest basic modelletje, maar die zijn nergens meer te vinden uiteraard. Misschien moet ik is op 2dehands zien. Als dan blijkt dat het indoor fietsen me wel bevalt, dan koop ik tegen volgende winter ineens een heel degelijke.

Ik zou graag mijn eerste koersfiets aankopen. Zijn er aanraders in de prijsklasse 1000 tot 1500 EUR? Zaken waar ik moet op letten? Zou voornamelijk zijn om recreatief te fietsen, op verschillende ondergronden.

kopen jullie tegenwoordig online vb. Mantel?

Bedankt!

Ik zou graag mijn eerste koersfiets aankopen. Zijn er aanraders in de prijsklasse 1000 tot 1500 EUR? Zaken waar ik moet op letten? Zou voornamelijk zijn om recreatief te fietsen, op verschillende ondergronden.

kopen jullie tegenwoordig online vb. Mantel?

Bedankt!
Ik was gisteren in de decathlon. Me nog eens verbaasd aan wat ge voor €1000 krijgt mountainbike VS racefiets.

Hydraulische schijfremmen, steekassen, 1x12.
Koersfiets zit ge dan nog met gewone remmen, QR...

Ik was gisteren in de decathlon. Me nog eens verbaasd aan wat ge voor €1000 krijgt mountainbike VS racefiets.

Hydraulische schijfremmen, steekassen, 1x12.
Koersfiets zit ge dan nog met gewone remmen, QR...
Bij MTB's hoeft er zo niet echt naar het gewicht gekeken te worden, dus dan kun je al wat goedkoper frames bouwen. Niemand koopt tegenwoordig nog een koersfiets die 10kg weegt in die prijsklasse.

Wat je sowieso bij Decathlon niet krijgt zijn kettingen precies :ROFLMAO: (alle demo-fietsen staan daar zonder ketting opgesteld)

In Hasselt hebben ze toch een ketting.
En plastic pedaalkes van ne kinderfiets ofzo...

Ik heb die koersfiets eens opgepakt. Vond het toch een behoorlijk gewicht.

Mijn huidige koersfiets, een B'Twin Triban 500 weegt 11,3kg. Ik heb die in 2014 voor €500 gekocht in de Decathlon.

Ik dacht altijd dat die rond de 10kg zat, maar omdat ik onlangs een nieuwe koersfiets heb besteld en ik benieuwd was naar het echte gewicht, heb ik die b'twin is gewogen, en het was toch hoger dan ik dacht.

Mijn alu bmc en 105 groep met alles erop en eraan zit toch ook wel boven de 9kg.

Sinds ik mijn canyon ultimate heb kan ik bijna wenen als het winter is en weer op die camion van een bmc moet rijden.

Mijn huidige koersfiets, een B'Twin Triban 500 weegt 11,3kg. Ik heb die in 2014 voor €500 gekocht in de Decathlon.

Ik dacht altijd dat die rond de 10kg zat, maar omdat ik onlangs een nieuwe koersfiets heb besteld en ik benieuwd was naar het echte gewicht, heb ik die b'twin is gewogen, en het was toch hoger dan ik dacht.
11,3kg voor een racefiets... WTF? :unsure:

Als jij ooit iets van 8kg onder je kont krijgt ga je niet weten wat er gebeurd :)

Het was goed te doen deze voormiddag maar in de polder was het toch wel opletten met de rukwinden. Stuur goed vasthouden was de boodschap.

Wou op de rollen kruipen, haal achterwiel er uit en mijn pad blijkt niet meer aan fiets vast te zitten :eek: die vijs dus blijkbaar kwijtgeraakt.
Ach ja dan maar wat extra rustperiode, fiets binnengedaan voor zijn jaarlijks onderhoud van de lease dan is dat ook gebeurt.

Iemand die weet hoe ik in garmin connect de hoogtemeters juist krijg van een koers. Net een gpx geupload van een vlakke rit en hij heeft bijna 1000hm aan in garmin connect.

Vandaag mijn fiets teruggekregen van de detailer (is gepolierd en vooral een keramische coating op). Wat een verschil (voor en na met lamp erop).

Ongeloofelijk hoe een nieuwe fiets eruit ziet.
Morgen die ik de ketting nog (squirt) en de dura ace remschijven en andere bandjes en klaar.

Moet nog een GPS kiezen, een wahoo roam vs een garmin edge 830. Beide hebben wel voor en nadelen...

Terug
Bovenaan