Bubble
Active member
Ben ik nu zo mis; ik dacht dat je dat met een gewone fietspomp kon doen?
't Kan maar is tricky: klein volume, hoge druk - zonder zo een schroefstukje zal je pomp niet pakken. Zo een vorkpompje is veel praktischer.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ben ik nu zo mis; ik dacht dat je dat met een gewone fietspomp kon doen?
Kan ik mijn 11-30 cassette op een nieuwe Di2 Ultegra 12-speed zonder problemen vervangen door een 11-34?
edit: ja blijkbaar https://productinfo.shimano.com/#/com?acid=C-731&cid=C-544
Moet ik iets aan de schroefjes aanpassen? Of enkel een ketting gebruiken van 4 schakels langer?
Die past er niet op omdat het ventiel verzonken zit in het vorkbeen. Bij de Canyon zat er een pompje bij met manometer en slang, die pompjes gaan hoog in druk, maar hebben een klein slagvolume.Ben ik nu zo mis; ik dacht dat je dat met een gewone fietspomp kon doen?

SRAM is brolIk ga me waarschijnlijk een Merida Reacto 6000 aanschaffen via leasing.
De versie met Shimano Di2 is een blinkend grijze ofwel rode/bordeaux kader wat ik minder mooi vind. Er is een mooie mat zwarte kader maar die is ofwel met manuele Ultegra ofwel elektronische SRAM.
Zou liever bij Shimano blijven, gewoon omdat ik het ken. Iemand met meer SRAM ervaring die over kwaliteit kan oordelen?
Ik heb nu al een dik half jaar sram etap op mijn koersfiets, eigenlijk niets over te klagen. App doet wat hij moet, schakelt goed en vlot en geen gezeur tot nu toe gehad. Staat ingesteld dat als ik vooraan verleg van blad, hij achteraan 1 compenseert (je kan ook kiezen hoeveel). Kzou het er niet voor laten. Mtb heeft ook alles sram en vind het wel handig. En die flatchain vind ik wel tof!Ik ga me waarschijnlijk een Merida Reacto 6000 aanschaffen via leasing.
De versie met Shimano Di2 is een blinkend grijze ofwel rode/bordeaux kader wat ik minder mooi vind. Er is een mooie mat zwarte kader maar die is ofwel met manuele Ultegra ofwel elektronische SRAM.
Zou liever bij Shimano blijven, gewoon omdat ik het ken. Iemand met meer SRAM ervaring die over kwaliteit kan oordelen?
Als je de tour ermee kan winnen dan zal het ook wel goed zijn voor de jambons van Mat69 zeker!Ik ga me waarschijnlijk een Merida Reacto 6000 aanschaffen via leasing.

Nu ga je er van uit dat één van beiden correct is, misschien zijn ze zelfs beiden fout. Als die foutenmarge constant blijft, dus die 10% blijft relatief dezelfde onder alle wattages, zou ik er niet meer achter zoeken en mee leven.Zelfs na kalibratie van mijn (nieuwe) Elite Direto XR-T en 4iii powermeter heb ik nog steeds grote verschillen tussen beide toestellen.
De 4iii heb ik al meer dan een jaar, maar ik heb gedurende de winter niet gefietst dus die heeft lange tijd stil gestaan. De Direto is nieuw van begin juni.
Wanneer ik een rit doe op Zwift en mijn power output vergelijk, geeft de 4iii ongeveer 10% meer. Wanneer ik volgens de Direto 200W trap, zit de 4iii rond de 220-225W.
Nu, hoe kan ik uiteindelijk nagaan welke correct is? Gezien ik lange tijd niet heb gefietst heb ik geen echt ijkpunt. Iemand suggesties?![]()