De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Vermogensmeter zal je wel nodig hebben als je outdoor wil trainen met Join, cadanssensor is dan weer wat minder belangrijk lijkt me.

Hartslagmeter aan de pols werkt ook voor geen meter :oi22: bij mij. Vooral in de hogere zones zit dat er volledig naast, veel te laag. Garmin Vivoactive.
Hebben meeste vermogensmeter ook geen cadancemeting?

Aangezien ik nogal een zweter ben, heb ik me onlangs zo een skull cap van castelli aangeschaft. Zeer tevreden van! Zonder helm kan je wel meteen aan de slag als sushi chef! :unsure:
Heb ik ook. Heel content van. Niks irritanter dan die helm die nat is van het zweet. En helpt ook tegen insecten.

Join app gebruikers: wat doen jullie met andere activiteiten als krachttraining, wat delingen,... Gewoon toe voegen, of verknoeit dat het algoritme?

Join app gebruikers: wat doen jullie met andere activiteiten als krachttraining, wat delingen,... Gewoon toe voegen, of verknoeit dat het algoritme?
Gewoon toevoegen. Dat doet weinig.
Enkel aerobic inspanningen zoals lopen of zwemmen tellen deels mee voor de totale belasting.

Gewoon toevoegen. Dat doet weinig.
Enkel aerobic inspanningen zoals lopen of zwemmen tellen deels mee voor de totale belasting.

Blijkbaar toch wel. Een kleine wandeling brengt me van, je bent goed bezig, naar OVERTRAINED JE DOET TE VEEL.

misschien moet ik hem nog eens laten kalibreren met mijn niveau obv een test.

Een kleine wandeling zou ik ook wel niet toevoegen. Afhankelijk van wat jij klein noemt natuurlijk. Maar het moet om trainingen gaan.

Een kleine wandeling zal weinig impact hebben, dus laat dit achterwege. Net zoals 'naar de winkel fietsen' ook best niet toevoegt.

Een kleine wandeling zou ik ook wel niet toevoegen. Afhankelijk van wat jij klein noemt natuurlijk. Maar het moet om trainingen gaan.

Een kleine wandeling zal weinig impact hebben, dus laat dit achterwege. Net zoals 'naar de winkel fietsen' ook best niet toevoegt.

Waarom niet? Als dat algoritme dat al niet deftig kan inschatten is dat algoritme gewoon geen tien euro per maand waard. Kwartier naar de bakker en een kwartier terug is potentieel een half uur active recovery!

Waarom niet? Als dat algoritme dat al niet deftig kan inschatten is dat algoritme gewoon geen tien euro per maand waard. Kwartier naar de bakker en een kwartier terug is potentieel een half uur active recovery!
Da's een moeilijk evenwicht natuurlijk, het probleem zit ook in het feit dat je voor uw rit naar de bakker wellicht geen powermeter of HRM gaat aansluiten en daar bijgevolg geen enkele gegevens van hebt, buiten snelheid. Dus als jij 30 minuten naar de bakker fietst aan 100W en daar een zwaarte-score van 1 (op 10) aan geeft gaat dat normaal niets aan uw schema veranderen, maar als je 30 minuten fietst zonder verdere gegevens, kan die beoordeling wel uw schema wat in de war gaan sturen.

Al moet ik ook wel toegeven dat het bij Join soms wel wat tweaken is om het schema te behouden. Als ik met de fiets naar het werk ga (30 min) en 's avonds een training heb gepland, fiets ik heel traag naar het werk en gaat de training zich soms alsnog aanpassen. Dan verwijder ik die ochtendrit wel eens, ondanks dat die wellicht een klein beetje vermoeidheid zal opleveren.

Zaken als krachttraining, zwemmen, lopen,... zet ik wel altijd in de app.

Terug
Bovenaan