De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

En is die compatibel met 105 di2? Want ik vind dat precies toch niet zo duidelijk terug.
Ja dat past. Maar zoals poeperman zegt ziet dat er anders uit.

Voor mij tevens een reden dat ik meer en meer neig naar SRAM. Te starten vanaf Rival, wat de 105 di2 van SRAM is, heb je de optie om een eigen OEM powermeter te kopen die echt niet duur is.
Bij force, wat de ultegra is, komt bijna elke fiets al standaard met een powermeter. Allemaal heel goeie powermeters en goed geprijsd.
Bij Shimano heb je enkel bij dura-ace een eigen powermeter, en die is dan nog eens echt niet goed.
 
Ja dat past. Maar zoals poeperman zegt ziet dat er anders uit.

Voor mij tevens een reden dat ik meer en meer neig naar SRAM. Te starten vanaf Rival, wat de 105 di2 van SRAM is, heb je de optie om een eigen OEM powermeter te kopen die echt niet duur is.
Bij force, wat de ultegra is, komt bijna elke fiets al standaard met een powermeter. Allemaal heel goeie powermeters en goed geprijsd.
Bij Shimano heb je enkel bij dura-ace een eigen powermeter, en die is dan nog eens echt niet goed.
Ik heb over SRAM wel opgevangen dat het crankstel bij Force AXS en Red etap AXS een package unit is incl. chainrings? :unsure:

Dus als je chainrings versleten zijn mag je heel de boel incl. power meter de vuilbak in mikken? :lol:

En ondertussen iedereen ons maar proberen wijsmaken dat we naar een circulaire economie moeten. Het mag ook niet verrassen dat dit weer van Amerikanen komt...
 
Ik heb over SRAM wel opgevangen dat het crankstel bij Force AXS en Red etap AXS een package unit is incl. chainrings? :unsure:

Dus als je chainrings versleten zijn mag je heel de boel incl. power meter de vuilbak in mikken? :laugh:

En ondertussen iedereen ons maar proberen wijsmaken dat we naar een circulaire economie moeten. Het mag ook niet verrassen dat dit weer van Amerikanen komt...
Ja de kettingbladen hangen vast aan de spider.
Maar je ruilt uw kettingbladen in en krijgt voor een verlaagde prijs een volledig nieuwe. Dus ook steeds een nieuwe powermeter.

Dus je hebt er wel baat bij om voldoende uw aandrijflijn te onderhouden en uw ketting op tijd te vervangen.
De kettingbladen gaan mits goed onderhoud echt wel veel kilometers mee hoor. Dus zo vaak zal je geen nieuwe moeten kopen.
Nu goed het is duurder dan bij ultegra waar een setje bladen 150€ kost, dat natuurlijk wel :P
 
Op zoek naar een upgrade voor mijn Endurace DT Swiss LN wielen: PRC1400. Mooie deal?


200g lichter, 3mm intern breder & met BF goedkoper.
 
Eindelijk droog, koersfiets langs de ijzer overstromingen spotten of toch maar de mtb???
Langs de IJzer is goed te doen.

Ik kwam vandaag bij een overstroomde weg en dacht van "goh zo diep zal dat wel niet zijn" dus ik begin eraan vol goeie moed. Echter zat ik na 20 meter al tot net onder mij knieën in het water en dan heb je niet veel keuze meer. Nooit gedacht dat het zo lastig was ook.

Komt ook een beetje door de youtube video van gangmaker waar ze rivercrossing deden en dat zag er nog chill uit. Niet dus... Helemaal doorweekt en berekoud.
Er stonden daar mensen te kijken waarvan er 1 zei "amai je kent goed de weg" maar ik zag hem denken "grote onnozelaar".
 
Nog eens buiten gaan fietsen
Gescheurde broek (oude van decathlon is geen ramp), geschaafde knie en elleboog tot gevolg

En motivatie om nog verder te fietsen was ook ineens weg

Houten bruggetjes en dit weer, geen goede combi
Klein beetje onbewust aan stuur gedraaid en lag op de grond (ondanks dat ik stapvoets aan het fietsen was want was aan het zien of ik rechts of rechtdoor ging gaan na bruggetje
 

200g lichter, 3mm intern breder & met BF goedkoper.
Interessant, maar ik ben geen echte fan van hubs die zich op lange termijn nog niet hebben bewezen. En die glanzende look, mijn smaak niet.
 
Terug
Bovenaan