Reverz
Well-known member
Los van de feiten hier vind ik wel dat je met een groep van 15-20 toeristen, ongeacht de snelheid, niks te zoeken hebt op een jaagpad.Het is ver gekomen als de gefrustreerde zoon van een slachtoffer al zijn zegje mag doen in de krant.
Terwijl de man uit een grindweg kwam, en dus altijd voorrang moest verlenen. En de wielertoeristen (volgens hun gps) de volle 28 per uur reden. Het wegje komt op het jaagpad uit in een bocht dus het is niet dat ze aan het vliegen waren.
![]()
“Dus iemand overhoop rijden, dat mag zomaar?”: wielertoeristen vrijgesproken voor fietsongeval waarbij Urbain (73) overleed
“Onmogelijk om een aanrijding te vermijden? Ze zagen mijn vader al van meters ver en hebben niet eens de moeite gedaan om te remmen”, reageert Ben Segers emotioneel. Zijn vader Urbain (73) overleed na een aanrijding door een groep wielertoeristen aan het Albertkanaal. De twee kopmannen werden...www.hln.be
Er zijn uitzonderingen waar het jaagpad zo breed is als de E40 maar op de meeste plaatsen kan je nauwelijks met 3 naast elkaar. Daar moet je dus niet met 15-20man gaan rijden, tussen een zwerm: wandelaars, lopers, tragere fietsers. Zeker niet omdat veel wielertoeristen het dan ook nog eens vertikken van achter elkaar te rijden en liefst tot de laatste meter naast elkaar blijven rijden. Maak er van wat je wil maar dat zijn situaties die voor veel mensen bedreigend aanvoelen. Als dat 2, 3, 4 renners zijn, dan zijn die voorbij voor je het weet maar zo'n groep? Mensen hebben dan ook de neiging van instinctief achterom te kijken om het gevaar in te schatten en maken daarbij vaak rare bewegingen.
Zoals gezegd: ik ken de exacte omstandigheden niet maar het feit dat ze die man bij het inhalen aan het stuur aanrijden doet mij ergens vermoeden dat er toch een aantal nuances zijn die je hier van geen van beide kanten mee krijgt.

)
