Gisteren de vEverest challenge gedaan op de Alpe du Zwift.
Begonnen om 8u met een hele voorraad eten en drank bij. In de week ervoor wat ziekjes, dus geen optimale voorbereiding, maar vertrouwt op m'n uithoudingsvermogen. Rustig begonnen en eigenlijk zijn alle klimmen redelijk constant gebleven (~205 watt bij 82kg en rond 73minuten per beklimming). Eén serieus dipje gehad na klim 8, maar dat kwam door vocht te kort, ik voelde m'n hart redelijk hard slaan. Bijgestuurd en de laatste twee klimmen terug op normaal gevoel. Uiteindelijk dus 10 beklimmingen gedaan voor de 10 000 hoogtemeters te hebben. Laatste klim was de snelste in 68minuten.
Mentaal was eigenlijk het lastigste, uiteraard worden de benen zwaar maar eenmaal na klim 4 blijven die even zwaar aanvoelen. Maar het duurt natuurlijk allemaal wel lang, in totaal 15u overgedaan.
Voor de geïntresseerden, m'n FTP wordt geschat op 320, dus gewoon rustig aan gedaan.
Begonnen om 8u met een hele voorraad eten en drank bij. In de week ervoor wat ziekjes, dus geen optimale voorbereiding, maar vertrouwt op m'n uithoudingsvermogen. Rustig begonnen en eigenlijk zijn alle klimmen redelijk constant gebleven (~205 watt bij 82kg en rond 73minuten per beklimming). Eén serieus dipje gehad na klim 8, maar dat kwam door vocht te kort, ik voelde m'n hart redelijk hard slaan. Bijgestuurd en de laatste twee klimmen terug op normaal gevoel. Uiteindelijk dus 10 beklimmingen gedaan voor de 10 000 hoogtemeters te hebben. Laatste klim was de snelste in 68minuten.
Mentaal was eigenlijk het lastigste, uiteraard worden de benen zwaar maar eenmaal na klim 4 blijven die even zwaar aanvoelen. Maar het duurt natuurlijk allemaal wel lang, in totaal 15u overgedaan.
Voor de geïntresseerden, m'n FTP wordt geschat op 320, dus gewoon rustig aan gedaan.

