De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Gisteren de vEverest challenge gedaan op de Alpe du Zwift.
Begonnen om 8u met een hele voorraad eten en drank bij. In de week ervoor wat ziekjes, dus geen optimale voorbereiding, maar vertrouwt op m'n uithoudingsvermogen. Rustig begonnen en eigenlijk zijn alle klimmen redelijk constant gebleven (~205 watt bij 82kg en rond 73minuten per beklimming). Eén serieus dipje gehad na klim 8, maar dat kwam door vocht te kort, ik voelde m'n hart redelijk hard slaan. Bijgestuurd en de laatste twee klimmen terug op normaal gevoel. Uiteindelijk dus 10 beklimmingen gedaan voor de 10 000 hoogtemeters te hebben. Laatste klim was de snelste in 68minuten.

Mentaal was eigenlijk het lastigste, uiteraard worden de benen zwaar maar eenmaal na klim 4 blijven die even zwaar aanvoelen. Maar het duurt natuurlijk allemaal wel lang, in totaal 15u overgedaan.
Voor de geïntresseerden, m'n FTP wordt geschat op 320, dus gewoon rustig aan gedaan.
 
Ik was vandaag blijkbaar de enige fietser op de weg. Gravelbike met spatborden brengt u toch een heel eind.
Sinds ik dat heb staat die Zwift setup hier eigenlijk enkel nog maar te koekeloeren...
 
Gisteren de vEverest challenge gedaan op de Alpe du Zwift.
Begonnen om 8u met een hele voorraad eten en drank bij. In de week ervoor wat ziekjes, dus geen optimale voorbereiding, maar vertrouwt op m'n uithoudingsvermogen. Rustig begonnen en eigenlijk zijn alle klimmen redelijk constant gebleven (~205 watt bij 82kg en rond 73minuten per beklimming). Eén serieus dipje gehad na klim 8, maar dat kwam door vocht te kort, ik voelde m'n hart redelijk hard slaan. Bijgestuurd en de laatste twee klimmen terug op normaal gevoel. Uiteindelijk dus 10 beklimmingen gedaan voor de 10 000 hoogtemeters te hebben. Laatste klim was de snelste in 68minuten.

Mentaal was eigenlijk het lastigste, uiteraard worden de benen zwaar maar eenmaal na klim 4 blijven die even zwaar aanvoelen. Maar het duurt natuurlijk allemaal wel lang, in totaal 15u overgedaan.
Voor de geïntresseerden, m'n FTP wordt geschat op 320, dus gewoon rustig aan gedaan.
15u op de rollen. Ur a special kind of crazy.
 
Gisteren de vEverest challenge gedaan op de Alpe du Zwift.
Begonnen om 8u met een hele voorraad eten en drank bij. In de week ervoor wat ziekjes, dus geen optimale voorbereiding, maar vertrouwt op m'n uithoudingsvermogen. Rustig begonnen en eigenlijk zijn alle klimmen redelijk constant gebleven (~205 watt bij 82kg en rond 73minuten per beklimming). Eén serieus dipje gehad na klim 8, maar dat kwam door vocht te kort, ik voelde m'n hart redelijk hard slaan. Bijgestuurd en de laatste twee klimmen terug op normaal gevoel. Uiteindelijk dus 10 beklimmingen gedaan voor de 10 000 hoogtemeters te hebben. Laatste klim was de snelste in 68minuten.

Mentaal was eigenlijk het lastigste, uiteraard worden de benen zwaar maar eenmaal na klim 4 blijven die even zwaar aanvoelen. Maar het duurt natuurlijk allemaal wel lang, in totaal 15u overgedaan.
Voor de geïntresseerden, m'n FTP wordt geschat op 320, dus gewoon rustig aan gedaan.
En hoeveel keer ben je van broek gewisseld? :P

Petje af man, 15u op de rollen zitten daar is echt wel wilskracht hoor nodig!
 
Niet dat ik weet, je kan wel iets bestellen eenmaal goed gekeurd dacht ik.
Moet juist passen dat hij net een foto op zijn strava upgeload heeft ervan:
Screenshot-2023-12-24-18-48-16-85-3bb53944894d9646ec5754b62cc2584b.jpg
 
De vriendin wilde ook eens zwiften en heeft het kliksysteem van de hartslagmeter kapot gekregen.

Zijn er mensen die een armband handig vinden?

in de club zijn er enkele fans. Ik heb niet vaak last van de borstband, maar soms wel. Soms van het schuren (héél weinig eigenlijk), maar vooral zo'n vervelend gevoeld dat het lijkt dat hij niet op de juist plek hangt.
 
Terug
Bovenaan