poeperman
Well-known member
Die discussie is hier (en op het andere) al vaak gevoerd hoor.In welke zin? Ik heb een Suito, maar nog nooit op een core gereden. Ik rij nu vooral over / under intervallen op zwift ("build me up" workout).
Vooral naar responsiviteit. Dat stoort niet echt als je niet beter gewend bent, maar oh boy, eens je op een kickr (of andere toppr) gereden hebt ga je je echt mateloos storen aan het trage reageren van die Elites.
Ik heb een +/- een jaar naar alle tevredenheid een Direto gehad, en zelfs meerdere mensen aangeraden om er één te kopen. En toen kon ik eens rijden op een Kickr Core. Ik kon mijn ogen, voeten en oren niet geloven. De Elite direct verkocht en met veel plezier +200 euro opleg betaald.
- veel kwalitatiever qua feel (letterlijk full metal vs half plastic)
- Stiller, maar dan ook echt muisstil vs luid
- ERG mode: tegen dat een Direto gefixeerd is op het targetwattage ben je 5 seconden verder, niet bevorderlijk voor sprint intervals. (ok, ze duren daardoor ook 5 seconden langer, maar het voelt gewoon echt niet zoals het hoort).
- Simulation mode: een berg opdraaien en er gebeurt niks, 5 seconden wachten en woplaaaa, weerstand. Tegen dan ben je vaak al aan het dalen.
Nogmaals: als je tevreden bent raad ik je gewoon aan om nooit op een Kickr te testrijden.
Maarja die trapt ook wel stuk minder wattage, hoe lager hoe minder lawaai

Dat het jou niet stoort kan ik geloven, mij stoorde het ook niet. Maar dat het er niet is, komaan.