De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

In welke zin? Ik heb een Suito, maar nog nooit op een core gereden. Ik rij nu vooral over / under intervallen op zwift ("build me up" workout).
Die discussie is hier (en op het andere) al vaak gevoerd hoor.

Vooral naar responsiviteit. Dat stoort niet echt als je niet beter gewend bent, maar oh boy, eens je op een kickr (of andere toppr) gereden hebt ga je je echt mateloos storen aan het trage reageren van die Elites.

Ik heb een +/- een jaar naar alle tevredenheid een Direto gehad, en zelfs meerdere mensen aangeraden om er één te kopen. En toen kon ik eens rijden op een Kickr Core. Ik kon mijn ogen, voeten en oren niet geloven. De Elite direct verkocht en met veel plezier +200 euro opleg betaald.

- veel kwalitatiever qua feel (letterlijk full metal vs half plastic)
- Stiller, maar dan ook echt muisstil vs luid
- ERG mode: tegen dat een Direto gefixeerd is op het targetwattage ben je 5 seconden verder, niet bevorderlijk voor sprint intervals. (ok, ze duren daardoor ook 5 seconden langer, maar het voelt gewoon echt niet zoals het hoort).
- Simulation mode: een berg opdraaien en er gebeurt niks, 5 seconden wachten en woplaaaa, weerstand. Tegen dan ben je vaak al aan het dalen.

Nogmaals: als je tevreden bent raad ik je gewoon aan om nooit op een Kickr te testrijden.

Mijn core is echt niet muisstil, de vorige met foute software was stiller ...
Maat van mij heeft voor zijn vrouw een Elite gekocht en die is stiller dan onze wahoo's :p Maarja die trapt ook wel stuk minder wattage, hoe lager hoe minder lawaai

Vandaag voor het eerst sinds 15 september nog eens met de koersfiets (25mm bandjes) gereden. Dat was toch vinniger en zenuwachtiger dan ik dacht.
Ik ga donderdag voor het eerst in 29jaar op een koersfiets rijden met klikpedalen.
Als jij al problemen hebt sinds het geleden is van 15 september dan krijg ik schrik :LOL:

Problemen waren het niet hoor, allerminst. Gewoon even terug gewoon worden dat je met “gewoon trappen” al vlotjes boven de 30kph zit, en dat ieder tikje tegen het stuur direct een enorme zwieper geeft. Mijn gravelbike is dan nog een van de meer race-achtige versies, maar een tractor vergeleken met de koersfiets. Ik prefereer toch de gravelbike, maar asfalt is nogal slijtig aan het noppenprofiel.

Ik had dat al toen ik na een tijdje op de fully terug op de hardtail, en meer racy, mtb stapte. Zo nerveus dat dat stuurde.

het trage reageren van die Elites.

- Simulation mode: een berg opdraaien en er gebeurt niks, 5 seconden wachten en woplaaaa, weerstand. Tegen dan ben je vaak al aan het dalen.
Hiermee heb ik iets heel vreemd aan de hand met de Elite Tuo. Met mijn vorige trainer was het inderdaad zoals jij het beschrijft, al is 5 seconden wachten een beetje overdreven. Het was eerder 3 seconden maar inderdaad, er zat vertraging op.
Maar nu met de Elite Tuo is het helemaal anders. Meer zelfs, die loopt een dikke seconde voor. Soms merk ik dat trappen plots zwaarder wordt terwijl het op het scherm vlak blijft. Maar een dikke seconde later zie ik plots die indicator aangeven dat er toch een helling is. Heel vreemd.

Hiermee heb ik iets heel vreemd aan de hand met de Elite Tuo. Met mijn vorige trainer was het inderdaad zoals jij het beschrijft, al is 5 seconden wachten een beetje overdreven. Het was eerder 3 seconden maar inderdaad, er zat vertraging op.
Maar nu met de Elite Tuo is het helemaal anders. Meer zelfs, die loopt een dikke seconde voor. Soms merk ik dat trappen plots zwaarder wordt terwijl het op het scherm vlak blijft. Maar een dikke seconde later zie ik plots die indicator aangeven dat er toch een helling is. Heel vreemd.
Een Tuo... ik had er zelfs nog nooit van gehoord. Wat een cool ding is dat :D

Ik zou eerder 200€ opleggen voor de Kickr Core, mijn vrouw heeft een Suito-T en ik vind dat een absolute kuttrainer, ERG mode is allesbehalve accuraat.
Dat is natuurlijk ineens een andere prijsklasse. 800€ is ineens al een hele smak meer geld dan 600€ wat ook al niet weinig is natuurlijk.
Op een beurs kan je zo een trainer testrijden natuurlijk. Maar op een andere plaats zou ik het niet goed weten in feite.

Kzou ook ofwel voor instap gaan (eerdere discussie met o.a. de vortex) of direct voor een direct drive trainer. Zo tussenin is veel noch vlees 'ovh vis imho

Problemen waren het niet hoor, allerminst. Gewoon even terug gewoon worden dat je met “gewoon trappen” al vlotjes boven de 30kph zit, en dat ieder tikje tegen het stuur direct een enorme zwieper geeft. Mijn gravelbike is dan nog een van de meer race-achtige versies, maar een tractor vergeleken met de koersfiets. Ik prefereer toch de gravelbike, maar asfalt is nogal slijtig aan het noppenprofiel.
Je had gewoon meewind

Bij mij was de keuze nochtans snel gemaakt 400-500euro geven en minder accuraat, prutsen met bandendruk en nog een band hebben die verslijt ook, of een direct drive die gewoon werkt wel de volledige helling kan simuleren voor 650euro. En die 5sec vertraging van Elite is gewoon zever in pakskes. Overdrijven is hier soms echt een sport.

Mijn doel bij zwift is een ervaring zo dicht mogelijk bij het echt buiten fietsen een helling van 15% opfietsen die voelt als 7% is dat voor mij niet. Daarom wil ik rollen die dat wel kunnen en rijd ook ook met de setting op 100% op zwift. Maar iedereen zijn eigen voorkeur natuurlijk.

Ik ben van een tacx flux naar een core gegaan en het verschil is enorm. Raar om uit te leggen maar het voelt veel echter aan.

Je kan ook eens een seconde de benen stil houden en perfect terug inpikken. Met de tacx was dat direct terug van 0 beginnen stoempen.

Ik ben aan het trainen voor de rvv, nu moet ik uiteraard veel rustige duurtrainingen doen.
Ik heb alleen niet echt 3-4 uur tijd savonds om op de fiets te zitten.
Kan ik deze trainingen ook opsplitsen? Dat ik 'smorgens een uurtje train en 'savonds na het werk nog 2 uur?
Het zal wel niet optimaal zijn, maar dit lijkt me wel de beste oplossing?

En die 5sec vertraging van Elite is gewoon zever in pakskes. Overdrijven is hier soms echt een sport

Dan raad ik ook jou aan om nooit met een Kickr te rijden :) Dat het jou niet stoort kan ik geloven, mij stoorde het ook niet. Maar dat het er niet is, komaan.

‘t Is een forum om mensen te adviseren en te helpen, dus ik geef (als ex-Elite Direto bezitter) de tip om er geen meer te kopen als je voor een kleine meerprijs een Kickr Core kan hebben.

Ook de app van Elite is... euhm... Italiaans? Chance dat je nu in Zwift zelf kan kalibreren want dat was nogal een uitdaging seg! Settings - geavanceerde settings - ...

De customer service is wel top, ik heb een printplaat moeten vervangen voor een Direto van een kameraad en die kreeg ik zonder veel gedoe kosteloos opgestuurd. De CS van Wahoo “zou” veel slechter zijn, maar daar heb ik nog geen gebruik van moeten maken.

Heb zelf een direto en er is gewoon absoluut geen sprake van 5sec vertraging. Als je ruim de tijd neem taak ik aan nog geen 3 seconden. 250ms hiervan liggen al 100% aan zwift hun trage poll rate.
En bij trainerroad bv gaat het nog eens vlotter en gingen zelfs zeer korte intervallen heel vlot. Op zwift is dit meh, maar ik doe vooral gewone ritten en dan hoor je de direto direct reageren op een helling. Dat een core nog beter is kan ik gerust geloven.

Terug
Bovenaan