Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zit deze winter rond de 16-18u/week. Dat is alles inclusief (trainen, power, stretchen,...). Ik alles erbij, want dat wordt door velen niet meegerekend: eens naar de kiné gaan, stretchen 's morgens/'s avonds,... 15u effectief op uw fiets zitten, maar dan nog 5u allehande randzaken verzorgen hoort er ook bij. Maar de huidige trainingload is oké voor mij. Ik ben veranderd van job waardoor ik een stuk minder stress heb, meer slaap en alles beter kan inplannen (thuiswerk, trainen over de middag,...). Hierdoor heb ik zelfs het gevoel dat er nog marge is voor meer.Het is geen geheim dat je sportieve prestaties van een hoog niveau zeer moeilijk kan combineren met een gezin en een fulltime job.
Ergens moet je keuzes maken en opofferingen doen. Toch zeker in het wielrennen moet je er veel tijd in steken, toch meer als bij het lopen. Al is bij het lopen de recuperatie ook belangrijk, en train je meerdere keren per dag.
Ik train zelf ook 10-14u per week. Dat is veel, maar dat is allesbehalve voldoende als je echt ergens aan de top wilt meedraaien.
En ja een dag vakantie in de week helpt zeer veel. Maar ouderschapsverlof is ook niet oneindig in tijd.
Zelf heb ik nu 2 weken vakantie, maar echt weer om uren te trainen is het ook niet. En op de rollen ga je ook niet meer dan 3u rijden…
Regen en wind zijn allesbehalve weer om in te trainen. Ik had ook liever 2 weken naar Dénia getrokken.
Gelukkig liggen de doelen pas in mei 2024.
16-18u/week.
Elite 2 en 3. Ik win er elk jaar wel een 2 à 3 in elite 3 en behaal vooral heel veel podia en top vijvenAmai stevig, op wat voor een niveau rij je dan wedstrijden?
. Vroeger koerste ik in Wallonie en won ik er wel meer doordat ik een klimmer ben/was.Mij amuseren op de fiets. De tijd om min of meer tegen mijn goesting op de fiets te kruipen omdat het 'moet' is voorbij (ik wil nog zoveel km halen deze maand, join zegt dat ik moet fietsen, ...).Aan de rand van de horizon zien we 2024 stilaan opduiken. Wat zijn jullie doelen???
Ik zat dit jaar aan zo'n 6300km. Ik zal blij zijn als komend jaar een gelijkaardig aantal km's op de teller staan. Met de gravel fiets zijn de kms sowieso al wat moeilijker te bepalen, maar wil tussendoor ook iets meer basis in het lopen uitbouwen. En ook enkele langere wandelingen gepland.Aan de rand van de horizon zien we 2024 stilaan opduiken. Wat zijn jullie doelen???
Een nieuwe fiets kopen. Een combi of racer en gravel. En hopelijk meer fietsen dan dit jaar.Aan de rand van de horizon zien we 2024 stilaan opduiken. Wat zijn jullie doelen???
Wat zijn de eigen doelen?Aan de rand van de horizon zien we 2024 stilaan opduiken. Wat zijn jullie doelen???
Ja ik ben aan het denken om dit jaar eens een doel te stellen, maar ik ben niet zo vindingrijk. Zolang ik mij blijf amuseren en er niet tegenopzie om wekelijks op de vélo te springen, ben ik al meer dan content!Wat zijn de eigen doelen?
Deze?Vandaag Kerstgravel Mol gedaan.
Best uw zwembroek meenemen. Wat een water... Nooit gezien in Mol.
Dit was mijn hoofddoel dit jaar. Het is me gelukt. Veel succes! Enig nadeel voor mij was dat mijn hoofddoel zo vroeg in het jaar lag en de rest van het jaar wat doelloos heb rondgereden. Volgend jaar ook nog geen specifiek hoofddoel. Wel al een bikepack naar Tsjechië en Polen met wat vrienden voor 5 dagen vast gelegd maar dat is meer een gastronomische rondrit dan een fietstocht.Enige doel momenteel is Luik-Bastenaken-Luik voort eerst rijden, de full monty en de finish halen. Nadien niet, maar zou graag met die opgebouwde conditie mij terug meer willen amuseren op de mtb. Jammer dat BeMC niet doorgaat dit jaar, zal voor volgend jaar worden dan
Gebruik je hiervoor een schema? zou deze namelijk ook willen rijden.Enige doel momenteel is Luik-Bastenaken-Luik voort eerst rijden, de full monty en de finish halen. Nadien niet, maar zou graag met die opgebouwde conditie mij terug meer willen amuseren op de mtb. Jammer dat BeMC niet doorgaat dit jaar, zal voor volgend jaar worden dan
De mtb of koersfiets nog eens gebruiken, hangen beide sinds eind september aan de haakAan de rand van de horizon zien we 2024 stilaan opduiken. Wat zijn jullie doelen???