De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Wat voor mijn voeten werkt zijn warmte pads, sinds ik deze gebruik geen koude voeten meer.
Ik heb die liggen (van decathlon) maar nog niet getest. Ben precies altijd bang dat ik plots daar te warm mee zal hebben op korte tijdspanne en dan snel snel dat uit mijn schoenen moet krijgen. Met overtrekkers enzo gaat da niet vlot, ik zie het geklungel al voor me

Canyon aeroad met 105 di2 is uit voor 4500€. Toch wel een groot verschil van prijs met de ultegra die 2000€ duurder is. Enige verschil zijn de groep en de dt swiss 1400 vs de 1600.
en de 105 di2 is in tegenstelling tot de ultegra wel met een powermeter, knappe kleuren ook

Canyon aeroad met 105 di2 is uit voor 4500€. Toch wel een groot verschil van prijs met de ultegra die 2000€ duurder is. Enige verschil zijn de groep en de dt swiss 1400 vs de 1600.

Moest die fluogele er zijn met Ultegra, dan had ik nu een nieuwe fiets... Tegenslag weeral.

Moest die fluogele er zijn met Ultegra, dan had ik nu een nieuwe fiets... Tegenslag weeral.
Waarom zou je nog 2k meer geven voor ultegra, scheelt amper gewicht. Nieuwe 105 heeft evenveel gears, zelfde vorm van hoods, schakelperformance gelijk, juist wa grammen lichter. Kun je voor de helft van die 2k beter een dikke wielset upgrade nemen & lichter uitkomen dan de ultegra versie mét dan nog is een powermeter. Ik zou het wel weten...

Als nu nog iemand durft te zeggen dat spatborden niet cool zijn...

Waarom zou je nog 2k meer geven voor ultegra, scheelt amper gewicht. Nieuwe 105 heeft evenveel gears, zelfde vorm van hoods, schakelperformance gelijk, juist wa grammen lichter. Kun je voor de helft van die 2k beter een dikke wielset upgrade nemen & lichter uitkomen dan de ultegra versie mét dan nog is een powermeter. Ik zou het wel weten...
+ geen knopjes bovenaan de hoods.

Als nu nog iemand durft te zeggen dat spatborden niet cool zijn...
ik heb dezelfde :coolbrows:

Zou ik eigenlijk niet achter kijken. Is prijs kwaliteit veel meer voor je geld dan de ultegra.

Het is iets persoonlijks, ik verafschuw de naam "105".
Ik haat het cranckstel en de shifters... Zelfs Shimano Sora of Claris bekt veel graver dan een random reeks getallen...
Ik ben 100% zeker dat ik mij er niet zou kunnen overzetten...

Ik heb trouwens horen waaien dat er in mei dit jaar een volledig nieuwe Aeroad zou komen, en ik twijfel verder nog tussen deze, een Origin Fraxion of ineens een Canyon Speedmax vanwege de triatlon droom...

Het is iets persoonlijks, ik verafschuw de naam "105".
Ik haat het cranckstel en de shifters... Zelfs Shimano Sora of Claris bekt veel graver dan een random reeks getallen...
Ik ben 100% zeker dat ik mij er niet zou kunnen overzetten...

Ik heb trouwens horen waaien dat er in mei dit jaar een volledig nieuwe Aeroad zou komen, en ik twijfel verder nog tussen deze, een Origin Fraxion of ineens een Canyon Speedmax vanwege de triatlon droom...
Ja ik herken het gevoel wel 😂

Zijn zo’n duatlon wedstrijden met of zonder stayeren? Als het zonder stayeren is zou ik ook bekijken of je een opzetstuur op het stuur krijgt.
Je hebt de twee, maar meestal zonder stayeren.
Blijkt inderdaad geen evidente te zijn om op de aero fietsen met hun cockpit stuur een opzetstuur te krijgen.
Bij Canyon is er een leuk systeem, maar lijkt enkel voor de gravel bike te zijn.
Op de vorige Giant propel kon het ook, maar voor de nieuwste variant blijkt er ook (nog) niks te zijn.

Je moet vaak precies al bijna naar een alternatief stuur kijken, genre "Vision Metron 4D Flat Di2".
Lijkt me ook geen evidente om die aero cockpit sturen zomaar te versteken? Zag op prijslijsten van winkels in dat geval een prijs per uur staan ipv vaste prijs :D.

Om die reden neig ik nog meer naar de cube litening aero, daar lijkt het wel mogelijk te zijn met een gelijkaardig stuur als het origineel.
Ik ben nog niet zeker dat ik vanaf dag 1 er ook TT-bars zou op willen gebruiken, maar het zou wel leuk zijn om de mogelijkheid te hebben, deze keer moet het de fiets zijn.

Die cube is bijna niet leverbaar. Op papier een zeer mooie fiets, maar aan 1 raken (toch zeker hier in West-Vlaanderen) is bijna onbegonnen werk.
Als die propel uw ding is, ik dacht dat bij fietsen Wim Devos die advanced 1 ipv 4799 aan 3399 stond, dan is dat een no-brainer in mijn ogen.
Hier en daar wel nog een Cube litening gevonden in mijn maat, maar inderdaad niet evident, ik zoek ze ook wel over volledig België :D.

Zien er knappe fietsen uit bij Wim Devos, wel jammer dat het in Nederland is.
Ik ga dit weekend ook eens op velofollies kijken.

Hoe liggen de banen aan de zee?

Hier in Leuven is het nog niet super om te gaan fietsen met de sneeuw/ijs maar zou eventueel morgen eens de plug plug zwin route willen gaan rijden anders ...

Iemand van daar die een update kan geven? 😅

Hoe liggen de banen aan de zee?

Hier in Leuven is het nog niet super om te gaan fietsen met de sneeuw/ijs maar zou eventueel morgen eens de plug plug zwin route willen gaan rijden anders ...

Iemand van daar die een update kan geven? 😅
Regio brugge, alles wat nog geen/weinig zon gezien had vandaag was tegen de vooravond nog glad.

De grote banen zijn ok maar kleine baantjes enzo vrees ik voor. Morgen 60min lopen op mijn schema en ik twijfel ook al langs waar

Terug
Bovenaan