Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Winnaar 2015, Josh Ibbett, di2 disc
Winnaar 2017, James Hayden, di2 disc
Winnaar 2018, James Hayden, di2 disc
Winnaar 2019, Fiona Kolbinger, di2 disc
Iedereen op de erelijst, buiten Allegaert, reed dus met di2. Maar goed, vaccins zijn vergif en van 5G ga je dood. Ieder zijn eigen overtuiging natuurlijk.
Goed punt wel. Past ook in het tube vs clincher verhaal.Kijk eens buiten de top 10. Die toppers komen om te winnen, die rijden met een do or die mentaliteit. Hapert de mecaniek en kan ik het niet oplossen binnen x aantal minuten of uren dan stopt het gewoon. De grootste hoop van de deelnemers willen gewoon het einde halen, die rijden met kabeltjes en veel van hen hebben een reserve mee.
Je ziet net hetzelfde in Gran Fondo's. Daar hebben de toppers ook meestal geen reserve materiaal mee omdat de wedstrijd toch verloren is bij een lekke band.
Waar vind je hel al voor 510?Die GX upgrade set is nu al te vinden voor 510... laat ons assumen dat dat zal stabiliseren op 450.
Ik was heel concreet aan het overwegen om mijn NX drivetrain op de Lux om te bouwen naar XT (microspline heb ik al, SLX cassette ook). Dat zou een 125 euro kosten voor de kit.
Die 450 is een serieuze sprong, maar dan zit je wel met iets futureproof dat heel makkelijk overgezet kan worden naar nieuwe fietsen. Concreet kan ik dan bij het vervangen van de Lux binnen x-jaar gewoon een Deore-niveau afgemonteerde fiets kopen en de GX set monteren. Mits goed onderhoud zijn shifter en derailleurs built-to-last, dus dat zou geen probleem mogen zijn.
Ik stel de stap naar XT toch nog eventjes uit.
Ik vermoed dat hij in de befaamde bike24-val getrapt is. Op google zie je €512 tot je er op klikt ... dan is het €620. Die gasten flikken dat met 1001 zaken.Waar vind je hel al voor 510?
Bij Worldwide cycleryWaar vind je hel al voor 510?

boike, nee.Ik vermoed dat hij in de befaamde bike24-val getrapt is. Op google zie je €512 tot je er op klikt ... dan is het €620. Die gasten flikken dat met 1001 zaken.
Klopt natuurlijk. Maar of ik nu van een ritje om 13h terug ben, of om 13h01m15s zal mij boeien natuurlijk. Ik verdien daar mijn geld niet mee.Ligt eraan natuurlijk.
Als je sneller en efficiënter kan schakelen kan je ook sneller optrekken en rij je dus sneller.
Het grote voordeel aan di2 is dat het altijd exact, snel en consequent schakelt. Een lust om mee te schakelen.
Je kan dat ook instellen dat dat gaat adhv trapfrequentie toch?Klopt natuurlijk. Maar of ik nu van een ritje om 13h terug ben, of om 13h01m15s zal mij boeien natuurlijk. Ik verdien daar mijn geld niet mee.
ik heb liever een automaat in mijn auto dan elektronisch schakelen op mijn fiets. Je moet op de fiets die actie toch zelf triggeren (al is die lichter, precieser).
Maar ik begrijp 100% de voordelen van DI2. Maar als ik kijk naar het prijsverschil van mijn fiets dan was dat 1500€ (incl iets betere (lichtere) carbon velgen wel). Iedereen mag nog altijd voor zich uitmaken waar zijn geld heen gaat.
Da's ook weer erg kort door de bocht hé. Qua schakelprestaties is er nul verschil tussen mechanisch & DI2. Het is niet dat het ene je minder weerstand geeft dan het ander. De derailleurs zijn hetzelfde, de tandwielen zijn hetzelfde, de mechaniek... Met DI2 heb je wat meer functionaliteit zoals die sequentiele shift, extra knoppen die je kunt programmeren, en geheel de groepset is een beetje lichter, en eens het ingesteld is moet je er in principe niet meer aan afregelen. Sommige mensen hebben ook gewoon echt een voorkeur voor het "archaïsche" van een mechanische groepset. No nonsense, stripped back to basics.Di2 wordt altijd weer de kop ingeslagen met dooddoener "dat is voor mijn gebruik zijn prijs niet waard". Vervolgens gaat iedereen wel massaal schijfremmen kopen zodat men zeker 0,2 sec sneller gestopt geraakt na het beklimmen van de gemiddelde Vlaamse helling die niet hoger uitvalt als een uit de kluiten gewassen vluchtheuvel, dat is zijn extra prijs zeker waard!
het volledig gesloten circuit waardoor er geen vuil kan inkomen, maakt niet uit
Ik wou helemaal niets aantonen. Ik heb gekeken naar de enige deelnemer die ik ken.Typische 9livesdiscussie. Het gaat over Di2, iemand haalt er een race bij waar niemand van ons ooit gaat in meedoen. Een ander gaat er in mee, en zoekt de winnaars (!) van die race op waar niemand ooit gaat aan meedoen. En dat allemaal om de (on)betrouwbaarheid van Di2 aan te tonen.
Dat zegt helemaal niets over de zin of onzin van Di2. Het is een plezier om mee te rijden, mijn hobby mag geld kosten, ik rij er niet sneller door. Ik zou nooit Ultegra kopen, ofwel 105, ofwel Di2.
Dat zou kunnen.Je kan dat ook instellen dat dat gaat adhv trapfrequentie toch?

Automatisch schakelen van Di2 obv trapfrequentie? 't is het eerste wat ik daarvan hoor![]()

Alé tis goed, sinds de buiscommandeurs zijn er geen verbeteringen meer gebeurd qua schakelprestatiesQua schakelprestaties is er nul verschil tussen mechanisch & DI2.