De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Amacx heeft hun isotone sportdank vernieuwd…
Oude pot: €30/2kg
Nieuwe pot: €25/1kg
Sad.. is een verdubbeling bijna. Zal maar eens op zoek gaan naar een nieuw merk vrees ik.
Iemand ervaring met de isotone van high5 en decathlon?
Iemand goede ervaringen met een betaalbaar merk?
Ik gebruik al jaren de sportvoeding van Decathlon. Ik ben er best tevreden van, maar ik heb ook nog niet veel andere merken geprobeerd :)
Er is een Decathlon bij mij in de buurt en dan is het wel makkelijk om daar wat op te halen i.p.v. online te bestellen.

Bij het installeren van nieuwe cassette op mijn kickr core wou ik de freehub vastzetten met die bout met 17mm sleutel. Alleen kan ik mijn freehub echt wel een centimeter heen en weer schuiven. Die moet toch vast zitten denk ik? Iemand idee hoe dit komt?

Bij het installeren van nieuwe cassette op mijn kickr core wou ik de freehub vastzetten met die bout met 17mm sleutel. Alleen kan ik mijn freehub echt wel een centimeter heen en weer schuiven. Die moet toch vast zitten denk ik? Iemand idee hoe dit komt?
Ik had dat vorig jaar ook, maar was een heel stomme fout. Zo stom dat ik mijn post erover verwijderd heb :D

Ik gebruik al jaren de sportvoeding van Decathlon. Ik ben er best tevreden van, maar ik heb ook nog niet veel andere merken geprobeerd :)
Er is een Decathlon bij mij in de buurt en dan is het wel makkelijk om daar wat op te halen i.p.v. online te bestellen.
Af en toe zijn er kortingen op Isostar op ibood, dan kan dat ook interessant zijn, maar wel best op de vervaldatum letten want die zijn dan maar 6 maand geldig dikwijls ofzo.

is Shimano ultegra 6500, is ondertussen al 14 jaar niet meer courant en werd geïntroduceerd in 2005 dus 19 jaar geleden.
Weet ook dat een aluminium frame niet oneindig houdbaar is, na verloop van tijd wordt dat zachter en stijgt de kans op scheuren en breken.

Dat gezegd zijnde staat er wel een echt immens slecht zadel op. Los dat het antiek is en de demping die erin zat volledig weg zal zijn.
Tegenwoordig is iedereen er zo een beetje achter dat voor 90% van de mensen een volledig gesloten zadel niet werk, en dus bijna iedereen een zadel met een opening in het midden nodig heeft.

Slechter slapen kan door verschillende zaken komen. Heb je de duur ineens fors opgedreven? En eet en drink je wel voldoende?
We zullen de fiets oprijden en dan wel zien voor een nieuwe.

De duur is inderdaad wel 3 uur of meer in vergelijking met anderhalf uur lopen maximum. Meestal neem ik Decathlon energy poeders voor long duration 3h+ opgelost in 500ml mee. En nog aparte drinkbus water 1L.
Je zou zo een zadel met gleuf ertussen moeten aankopen dan zijn je klachten zo verdwenen want nu drukt dat zadel juist op die positie
Zal nieuw zadel ook op het lijstje zetten, voorbije weekend 150km gedaan en al minder last wel.

Welke cassette? 11 speed 11-34? Spacer vergeten misschien?

Zelf gevonden na wat prutsen… in de accessoires van wahoo zat nog een 2de bolt die langer was. Daardoor schroefde hij helemaal mooi op de schroefdraad en zat body nu wel vast.. staat nochtans nergens in hun boekske

Zelf gevonden na wat prutsen… in de accessoires van wahoo zat nog een 2de bolt die langer was. Daardoor schroefde hij helemaal mooi op de schroefdraad en zat body nu wel vast.. staat nochtans nergens in hun boekske
Heb je daar een foto van?
Want ik weet niet zo goed wat je juist bedoelt. Kan handig zijn voor anderen ook lijkt me.

Ontdekt tijdens het reinigen van de fiets. Ik hoor het kraken als ik hard op die plaats duw.
Claim gestart bij Canyon.

Vorige vrijdag de fiets binnengebracht bij Canyon in Rotselaar ter controle. Vanochtend nieuws gehad dat het frame onder garantie wordt vervangen en dat de fiets ook gratis terug klaar wordt gezet. En dat alles mogelijks nog deze week. Tevreden.

Heb je daar een foto van?
Want ik weet niet zo goed wat je juist bedoelt. Kan handig zijn voor anderen ook lijkt me.
Gaat over deze lockring in rood omcirkeld. Bij de sram xdr body (12sp) is die kleiner dan wat ik nu nodig heb bij shimano 12 speed. Die is iets groter.

IMG-0289.jpg

Wat is eigenlijk de max bandbreedte dat je kan monteren op wielen met 20mm inner width? Is het ok om daar 32mm banden op zetten?

Ik heb DT Swiss ARC dicut wielen, en wat ik erover lees is dat "optimale" tire width 25/28mm is, maar is het een probleem om er bredere banden op te zetten?

Wat is eigenlijk de max bandbreedte dat je kan monteren op wielen met 20mm inner width? Is het ok om daar 32mm banden op zetten?

Ik heb DT Swiss ARC dicut wielen, en wat ik erover lees is dat "optimale" tire width 25/28mm is, maar is het een probleem om er bredere banden op te zetten?
Zeker geen probleem.

10j geleden reden we op de mtb met 60mm breed op 19mm intern.

Op een gegeven moment krijg je wel een 💡-effect en dat is niet goed voor de wegligging en al zeker niet voor de aeroflow.

Was het niet Swiss Side die zei dat de optimale breedte van de band vanuit een aerooerspectief de buitenbreedte van de velg minstens 105pct moest zijn van de breedte van de band?

The Rule of 105 states that the rim must be at least 105% the width of the tire if you have any chance of re-capturing airflow from the tire and controlling it or smoothing it.

In die tabel zie je dat er veel marge is.

Terug
Bovenaan