Zaterdag voor het eerst de mtb op Vlaamse bodem getest: de mtb lussen in Wachtebeke, 50km + nog 2x 15km inrij-traject van bij mij thuis. Ik vreesde een beetje dat zo'n downcountry fiets met 130mm veerweg complete overkill zou zijn op onze Vlaamse boerenwegels, maar dat viel heel goed mee. Ik ken het parcours redelijk goed, al frequent gereden maar dan met dropbar en vaste vork, mijn snelheden lagen eergisteren toch opmerkelijk hoger. Ik denk dat ik quasi 90% van mijn totale veerweg heb gebruikt, dus zeker niet de overkill die ik vreesde. Ik moet wel serieus wennen aan zo'n verende vork, zeker wanneer ik rechtsta op de pedalen om eens door te trekken.
Ook eens hardhandig kennis gemaakt met een boom over het pad, ik stond recht op de pedalen om snelheid te maken en keek niet goed vooruit... Goeie remmen, die Magura's, dat wel! Toch eens wat skills opbouwen om in het vervolg het lef te hebben om erover te springen.
Ook eens hardhandig kennis gemaakt met een boom over het pad, ik stond recht op de pedalen om snelheid te maken en keek niet goed vooruit... Goeie remmen, die Magura's, dat wel! Toch eens wat skills opbouwen om in het vervolg het lef te hebben om erover te springen.