Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Persoonlijk geen fan van sprays, je verliest daar veel te veel product mee door naast uw ketting te spuiten en komt vervolgens overal op uw kader/pedalen/crank/kledij/fietsstandaard/... Bakje met ontvetter, harde en zachte borstel en knallen maar werkt imo nog het best. Die carwashkes vind ik ook nog een aanrader, maar verbruiken wel wat meer ontvetter en gaan nogal snel stuk.Wat is de ultieme snelle manier om een ketting te ontvetten? Sprayen? Of met een kwast/borstel ontvetter op smeren?
Dat toestelleke dat een carwash voor de ketting is ben ik geen fan van.
Er is niets beter dan een ultrasoon bad. Een klein beetje ontvetter in water of een organische reiniger toevoegen en het is snel in orde. Als je uw bad dan even laat staan, kan je makkelijk de vuiligheid laten bezinken en zo meermaals gebruiken.Wat is de ultieme snelle manier om een ketting te ontvetten? Sprayen? Of met een kwast/borstel ontvetter op smeren?
Zie je bij het downshiften het lichtje op uw shifter (afhankelijk van de versie) of op de derailleur oplichten? Mogelijks is uw shifter niet meer gekoppeld met de derailleur. Probeer dit eens: YoutubeSRAM elektronisch schakelsysteem: batterij van de linker shifter (downshift) was leeg. Vervangen, maar wil nog steeds niet downshiften. In de app zie ik de shifter en batterijstatus good. Als ik op de shifter duw dan zie ik het lichtje oplichten. Dus volgens mij is het niet de batterij, want hij heeft 'voeding'.
Al geprobeerd: batterij er nog eens opnieuw insteken. Firmware updaten van alle componenten. Opnieuw de actions assignen aan de shifters via de app. Rechter shifter werkt nog steeds zonder probleem (maar ondertussen sta ik wel op mijn kleinste blad dus kan niet meer verder upshiften).
Iemand een idee? Vanavond eens proberen met een nieuwe batterij, of de huidige eens omwisselen en zien wat dat geeft, om alvast een probleem met de batterij volledig te kunnen uitsluiten.
Zie je bij het downshiften het lichtje op uw shifter (afhankelijk van de versie) of op de derailleur oplichten? Mogelijks is uw shifter niet meer gekoppeld met de derailleur. Probeer dit eens: Youtube
De app checkt of de 3 componenten detecteerbaar zijn door de smartphone, maar checkt niet of ze onderling communicatie hebben.Ik zag een lichtje op de shifter, op de derailleur heb ik niet gelet. In de app zag ik wel de 3 componenten als 1 systeem staan.
Zal vanavond eens moeten kijken, uiteindelijk een andere fiets moeten nemen om op het werk te raken. Gelukkig heb ik er wel een paar staan.
Idd. Na het vervangen van de batterij moet je sowieso de shifter opnieuw koppelen.Mogelijks is uw shifter niet meer gekoppeld met de derailleur
Is dat echt zo?Idd. Na het vervangen van de batterij moet je sowieso de shifter opnieuw koppelen.
Bij Sram is dat zo, bij shimano niet.Is dat echt zo?
Is dat bij Shimano 12-speed ook het geval dat je weet?
Wat is de ultieme snelle manier om een ketting te ontvetten? Sprayen? Of met een kwast/borstel ontvetter op smeren?
Welke zou je aanraden?Op de mtb: winterschoenen. Geen gedoe met die f*cking overschoenen.

SD24Iemand code van futurum?
Ik heb er van Northwave (X-Celsius arctic), daar ben ik toch content van. Warm, waterdicht en ze zitten (voor mij) goed.Welke zou je aanraden?
Gisteren in een *** paardendrol gestapt en dan moet je die overschoenen vol drol en moos op 't einde nog uit trekken, wat een gedoe.
Echt, paarden op MTB paden ook![]()
![]()
Ik had gehoord dat we Northwave flagship wel een goeie schoen is.Hier ook serieus aan het twijfelen om winterschoenen te kopen voor op de racefiets. Heb heel snel te koude voeten. Enige waarover ik twijfel is kostprijs vs goede overschoenen..
Iemand die in dezelfde situatie zat? Hoe warm zijn ze vs goede overschoenen?
Welke modellen zijn aan te raden?
Neen..Idd. Na het vervangen van de batterij moet je sowieso de shifter opnieuw koppelen.
300 euro voor een schoen kan ik toch niet gevenIk had gehoord dat we Northwave flagship wel een goeie schoen is.
Maar je moet voor northwave zijn natuurlijk.
Persoonlijk draag ik het liefst mijn eigen schoen en doe er een goeie overschoen over. Voordeel daarvan is dat ik zo makkelijk de overschoen poets en gewoon altijd zomer en winter dezelfde feeling van schoen heb.
Dat het niet 100% warm is bij 0 graden neem ik er gewoon bij. Bij zulke temperaturen ga ik toch max 3uur rijden.