De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Wrs wel, maar je kan er ook gewone extensies in steken, en de pads 2/4/6 verhogen, waardoor ze ook voor een normale tri te gebruiken zijn.

Quasi geen enkele moderne (aero)bike kan tegenwoordig een ligstuurtje herbergen dus lijkt het wel geschikt.

Ik heb ook nog vrij veel ruimte om mijn zadel naar voren te zetten, en doordat deze extensies dichter bij het zadel komen dan normaal denk ik dat daar wel een triatlonfiets mee zal kunnen benaderen qua zitpositie. En da’s toch weer 3K uitgespaard. Tenzij je natuurlijk rimbrake/lage wielen/mechanical/oud gaat. Da’s voor als het niet goed werkt :)
Schrijf je binnen 2 weken maar in voor Eeklo! 😉

Gisteren geprofiteerd van het mooi weer :unsure:
Als opwarmer de muur opgereden, de laatste 200m lag er schitterend bij, ge kon geen enkele kassei zien liggen door de bladeren :biglaugh:
Na weken binnen te rijden, deed het allessinds deugd :love:

Afbeelding van WhatsApp op 2024-11-16 om 09.46.27_33d54e80.jpg

in mijn zoektocht naar een ligstuur voor de Cannondale ben ik op iets interessants geland. Gemonteerd op de stem, dus geen enkel probleem met platte sturen. Werkt door de adapters op zowel ronde als platte stuurpennen. Dus mogelijk te gebruiken voor een ultra met de gravelbike ook (never) of op de rollen.

Extensions zijn verwisselbaar door normale j-bends, er zijn spacers beschikbaar etc.

En doordat je het stuur op de stuurpen monteert heb je ook minder problemen met de extra reach zo lijkt mij. Vreemd dat dit concept weinig adoptie krijgt.

Nergens behalve op ebay te verkrijgen maar zonet besteld.

Controltech Falcon Mini Stem Mounted

Bekijk bijlage 35481
Bekijk bijlage 35482

Als er iemand geïnteresseerd is in een update na levering, stuur maar een DM.
Interessant. Ik heb een stuur waarbij stem en stuur 1 stuk zijn. De stem is redelijk plat en ik ben dus wat wantrouwig om daar iets op te klemmen. Laat zeker weten wat je bevindingen zijn! Dit is een setup die ik langer zoek voor bikepacking en ultra-tochten.

Edit: exact het stuur van Mr Slash zijn foto hierboven.

Interessant. Ik heb een stuur waarbij stem en stuur 1 stuk zijn. De stem is redelijk plat en ik ben dus wat wantrouwig om daar iets op te klemmen. Laat zeker weten wat je bevindingen zijn! Dit is een setup die ik langer zoek voor bikepacking en ultra-tochten.

Edit: exact het stuur van Mr Slash zijn foto hierboven.
Ik hou je op de hoogte. Bij mijn fiets is de stuurpen in alu, dus dat vertrouw ik met mijn leven. Bij een carbon/one piece cockpit blijft dat klemmen toch altijd iets meer sketchy.

If money was no object, voor welk race frame/fiets zouden jullie gaan?
Cannondale SuperSix Evo Lab71. Ik vind die kleurenstelling van die Lab71-versie toch net dat tikkeltje knapper dan de al o-zo knappe SuperSix. Ben dan ook héél jaloers op de BG'ers die met zo'n supersix rondrijden. Ik kan er het geld niet aan geven wegens niet voldoende tijd/km per jaar besteed aan fietsen.

Cannondale SuperSix Evo Lab71. Ik vind die kleurenstelling van die Lab71-versie toch net dat tikkeltje knapper dan de al o-zo knappe SuperSix. Ben dan ook héél jaloers op de BG'ers die met zo'n supersix rondrijden. Ik kan er het geld niet aan geven wegens niet voldoende tijd/km per jaar besteed aan fietsen.
Deze is inderdaad ook wel echt knap!
C24_C11082U_LAB71_SuperSix_EVO_AM_Frm_DTE_PD.webp

If money was no object, voor welk race frame/fiets zouden jullie gaan?

Voor de vibe: zoals hierboven, Jaegher op maat. Compleet decked out met "exotische" componenten: denk ENVE, Chris King, Ingrid, Hope, ... en een setje Partington wielen. In de vibe categorie scoort een Cinelli XCR of een build van Mosaic cycles ofzo ook wel hoog. Maar toch voor de Gentse locals gaan.

1731920052426.png

Voor performance, moeilijker. Ergens spreekt een dikke Scott Foil RC met zijn hoog F1 gehalte me wel aan, maar als ultieme fiets is dat misschien wat een "default keus". Maar voor bijv. deze build en paintjob teken ik direct:

1731920042004.png

Verder vind ik een performance droomfiets moeilijker te definiëren. Een licht aero machien dat toch uniek is en fancy kleuren heeft? Moeilijk!

De Foil vind ik nu net 1 van de minst aantrekkelijke fietsen uit dat segment. Het is sowieso een segment waarin ik niet zou shoppen, maar dat is puur subjectief en ligt vooral aan wat je doelen zijn.
Ja vandaar mijn opsplitsing in twee categorieën. Vind het ook zeker niet de mooiste (meer fan van klassieke lijnen op fietsen), maar als ik dan toch full performance aero wil gaan zonder op geld te letten (ik rij af en toe iets in competitie), dan direct all-out :coolbrows: Realistisch heb ik helaas het geld voor beiden niet en wordt de opvolger van de TCR waarschijnlijk ook "gewoon" een capabele carbon racer van dezelfde slag.

Nieuwe Dare is ook van die orde, compleet geschift:

1731927338325.png

Ik zou voor een Jaegher gaan. Een fiets die perfect op uw maat gemaakt is en 100% te customizen is qua looks en onderdelen, het aankoopproces alleen al moet een hele belevenis zijn.
Ik was onlangs in het nieuwe atelier/publieksruimte van Jaegher. Heel mooie locatie, en heel toffe fietsen - ik zou er ook voor gaan (als geld geen issue was).

Ja vandaar mijn opsplitsing in twee categorieën. Vind het ook zeker niet de mooiste (meer fan van klassieke lijnen op fietsen), maar als ik dan toch full performance aero wil gaan zonder op geld te letten (ik rij af en toe iets in competitie), dan direct all-out :coolbrows: Realistisch heb ik helaas het geld voor beiden niet en wordt de opvolger van de TCR waarschijnlijk ook "gewoon" een capabele carbon racer van dezelfde slag.

Nieuwe Dare is ook van die orde, compleet geschift:

Bekijk bijlage 35525
Als echte aero hoer zijn de sworks sl8, factor ostro vam of trek madone 8 objectief de snelste WorldTour fietsen momenteel.

De dare en nieuwe Ridley (gelekt door Uno X renner) zien er visueel wel sneller uit

Als echte aero hoer zijn de sworks sl8, factor ostro vam of trek madone 8 objectief de snelste WorldTour fietsen momenteel.

De dare en nieuwe Ridley (gelekt door Uno X renner) zien er visueel wel sneller uit
Ah een Factor Ostro VAM zou de Scott wel kunnen beaten dan! Zeker met custom kleurtjes ook echt heerlijk. S-Works vind ik te saai :unsure: en Trek is ook niet zo mijn ding.

Maar bon ik teken wel direct voor eender welke van die fietsen moest ik ze kunnen betalen haha.

Ah een Factor Ostro VAM zou de Scott wel kunnen beaten dan! Zeker met custom kleurtjes ook echt heerlijk. S-Works vind ik te saai :unsure: en Trek is ook niet zo mijn ding.

Maar bon ik teken wel direct voor eender welke van die fietsen moest ik ze kunnen betalen haha.
dit had ook mijn antwoord kunnen zijn.

Ostro VAM to rule them all. Trek is al jaren van 't padje maar die Madone is echt de overdosis. En Spesh.. nja, geen idee, nooit een boeiend merk gevonden.

Terug
Bovenaan