De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Die Elite mat is eigenlijk gewoon een zeiltje, geen dempend materiaal ofzo...

Bij Decathlon kun je mss een goedkopere yoga-mat vinden die groot genoeg is?

Die Elite mat is eigenlijk gewoon een zeiltje, geen dempend materiaal ofzo...

Bij Decathlon kun je mss een goedkopere yoga-mat vinden die groot genoeg is?
Klopt, die van Elite is maar een dun zeiltje, het is me bij mij vooral voor de stabiliteit te doen.

Ik heb momenteel een oud yoga-matje van decathlon, maar dat is eigenlijk net te smal + geeft snel gaten als ik er met mijn fietsschoenen op stap etc.

Ik heb al 5 jaar een fietsmat van de decathlon.
Dat kostte zeker geen €50...

Geen idee of ze dat nog hebben.

Bestaan er ook trainermatten die geen 70-80 euro kosten :unsure: :oink:
Ja. In decathlon is een hele goeie. Ik kijk thuis vanavond eens wat het merk is zodat je hem kan vinden. Véél goedkoper dan alle alternatieven.

Ik train op direct drive in appartement met nul klachten van de onderburen.

3 jaar geleden gekocht wel, dus geen idee of ze hem nog hebben.

Niets mis met de huidige Tiagra groepset, meer dan deugdelijk, en hetzelfde bereik als de 11-speed groepsets. Nieuwe 105 is wel een beetje beter, maar die Tiagra hoef je écht niet af te schrijven hoor.

Ik heb ook met veel plezier gereden op mijn alu Canyon met Tiagra het eerste jaar. Nadien was er een nieuwe fiets met Di2, ja natuurlijk was dat een upgrade. Maar de Tiagra nooit als beperkend ervaren.

Grote voordeel van Tiagra (10-speed) is dat de kettingen nét een beetje breder en steviger zijn dan 11-speed kettingen, waardoor je veel meer kilometers/ketting hebt, omdat die kettingen zo hard niet slijten.

Ik heb deze gekocht destijds:
Ik puzzel die in een kruis aan elkaar en die ligt perfect voor mij

Eerste lek van seizoen (nou ja 2e, mtb gaat ook lichtjes af maar die pomp ik gewoon op voor vertrek :D).
Was gesukkeld om ze er op te krijgen (dus de verboden lichters gebruikt), maar onderweg ging het als vanzelf. Opgewarmd rubber helpt dus :p

(Zat stukje metaal in buitenband)

Iemand advies ivm conditie opbouwen bij tijdsgebrek (verbouwing)?
Ik kan tijdens de week 2x een uur tot 1,5 uur fietsen, in het weekend meestal 2 uurtjes (soms 3).
Wanneer ik ritten maak van +50km dan krijg ik ook wat last vd onderrug :)

Iemand advies ivm conditie opbouwen bij tijdsgebrek (verbouwing)?
Ik kan tijdens de week 2x een uur tot 1,5 uur fietsen, in het weekend meestal 2 uurtjes (soms 3).
Wanneer ik ritten maak van +50km dan krijg ik ook wat last vd onderrug :)
Door de verbouwingen last of? Anders zit je mss te aero en/of doe je teveel kracht :unsure:

Canyon mag toch eigenlijk hun website gewoon 6 maanden offline gooien? Er is (bijna) geen enkele fiets onder de 3000-4000 euro leverbaar/bestelbaar :rofl:
Ik weet dat het zo is voor alle merken. Vreemde tijden waarin we leven!

Vandaag ook nog eens 2 winkels binnen gesprongen.
In de ene rond juni een merida scultura 400 (105) = 1700, in de andere de specialized tarmac sl6 (tiagra) = 2400 direct beschikbaar.
Maandag nog eentje, daar spraken ze telefonisch al zeker van een cube attain gtc (105remmen/ultegra cranks/derailleur) = 2150 die zou binnen komen of beschikbaar zijn.
En dan is er nog de trek emonda (105) = 2100 die eind deze maand beschikbaar zou zijn.
Ik moet sowieso de maatvoeringen nog eens naast elkaar leggen ook.

Maar wat zou jullie voorkeur geven en waarom?
De specialized is eigenlijk wat boven wat ik er wil aan geven, maar verkoper was (kan ook niet anders) zeer lovend over het carbon frame en dat het niet te vergelijken valt met een alu. En tiagra ok wel een stapje minder dan 105 zoals hier eerder vandaag aangehaald.
Maar dus toch nog geen evidente keuze of voorkeur voorlopig...

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan