Vorig jaar schreef ik hier over mijn eenmalig exploit om Alpe du Zwift te everesten, wel euhm, hier is het nieuwe verhaal:
Een vriendin had het idee om zaterdag de Alpe du Zwift te everesten, en ik had ook wel nog eens zin in een uitdaging. Het toeval wou dat ik de vrijdagavond alleen thuis was, dus kroop het idee in mijn hoofd om gewoon te zien hoelang ik het kan volhouden. 24u of een dubbele everest spookten door m'n hoofd.
Vrijdag 12u09: We zijn er aan begonnen!
De eerste vier klimmen goed constant gebleven. Na deze eerste 4 een douche genomen en een pizza gegeten.
(66:23, 66:10, 65:45, 66:20)
Ik deelde het verder op in blokken van 4, ik begon nog iets rustiger te fietsen, de benen begonnen het goed te voelen. Opnieuw de douche in, nieuwe kleren en een lasagne in de maag, nu kwamen de klimmen met mijlpalen er aan!
(67:18, 69:49, 70:33, 70:43)
Klim 9 (71:11), de vEversest is hier halverwege binnen!
Klim 10 (70:21) en ook de 10k is terug binnen. Maar wat was ik moe, vooral mentaal voelde ik me daar niet goed door. Ik besloot 40min te slapen (je mag 2u slapen per voldane everest), wat een verschil, ik kon me terug focussen, enkel waren de darmen niet tevreden. De volgende klimmen gingen wel, alhoewel er terug wat verval op zat (Klim 11 (74:09) en 12 (75:58)), maar me mentaal opladen was enorm lastig aan het worden. 17klimmen voor de vEverest leken nu wel heel ver weg. Nog 5? Ik besloot klim 13 te starten en dan terug te gaan douchen en eten. 74:10
Nog 4 klimmen te gaan, dichtbij maar tergelijke tijd ook nog zover weg. Ik zat hier heel dicht bij stoppen. Aangezien die vriendin toen ook al begonnen was, toch gewoon aan klim 14 gestart. Klim per klim ging ik verder. 77:41 (deze klim is even onderbroken geweest door een telefoontje) 72:56
Nog 2 te gaan, nu stoppen zou wel heel stom zijn, maar het was echt wel op aan het raken 84:35.
Nog een laatste keer, alles geven: 71:29.
Amai, wat een tocht was me dat. 28u verstreken tijd, 456km, 17902hm 16335kcal, 205 W gewogen gem vermogen.
Ik durf niets meer te zeggen, maar ik denk toch dat dit een eenmalig ding was...