De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Nee nee, normaal rijden we aan 25-27 lol. Dat verwacht ik niet in zo'n event. Ik verwacht vooral lang op de fiets te zitten :unsure:
Denk dat je ongeveer dit van parcours mag verwachten.

Kleine 1800hm is niet niks natuurlijk, buiten Kwaremont niks lang dus zal vooral te zien zijn hoe goed je die kortere maar steilere stukken omhoog rijdt. Maar buiten de hellingen is het constant wat op en neer natuurlijk.
Alles hangt af van hoe goed je vrienden zijn, maar als uw conditie nu 0 is dan zou ik toch stilaan wel beginnen met opbouwen wil je op gezapig tempo het überhaupt kunnen uitrijden :P

Je kan altijd eens de blauwe lus gaan rijden in aanloop naar. Weet dat je dat lusje dan ongeveer 2x qua hoogtemeters en afstand moet doen :P

Vraagje voor alle BG-pro wielrenners hier. Kameraden willen de (korte 144km) Ronde v Vlaanderen gaan rijden, hoe zwaar moet ik dat inschatten? Is voor mij de eerste keer dat ik qua afstand/hm zoiets aan moet pakken. Mijn conditie is op dit moment zo goed als 0 :unsure: :help:
Je hebt nu exact nog 4 maand om te trainen. Indien je het wat slim aanpakt kan je nog wel wat progressie maken en is dat zeker niet onmogelijk. Als je met een conditie van 0 er aan zou beginnen is het niet onmogelijk maar of je er van gaat genieten...

Canyon heeft nu een printbestand voor een 3D toolbox op hun website geplaatst. https://www.canyon.com/nl-be/road-bikes/triathlon-bikes/speedmax/speedmax-cf/
Heb uiteraard zelf geen 3D printer maar iemand die weet waar ik dit wel kan laten maken? Het huidige plastieken dingetje die als toolbox zou moeten dienen ziet er niet uit. Deze nieuwe sluit dan ook naadloos aan op de eventuele aero bidonnen die ik als dedicated gel bidon zou kunnen gebruiken
Heb vandaag mijn 3d geprinte toolbox ontvangen van een firma. Ik heb met het 3d printen geen ervaring maar dit lijkt me toch wel heel erg matig uitgevoerd?

€48 te veel zo te zien..
En dat was een professionele firma?
Eerlijk gezegd toch echt wel triestig… Een beginnend hobbyist kan dat zelfs beter…
Dat is gewoon teken dat ze hun settings totaal niet juist hebben gezet en veel te snel en slordig hebben willen printen.
Ik weet ook niet of 48€ veel is in feite, ken de prijzen zo niet. Maar voor zoiets groot en een firma die er iets aan moet verdienen lijkt me dat niet zoveel geld.

Vorig jaar schreef ik hier over mijn eenmalig exploit om Alpe du Zwift te everesten, wel euhm, hier is het nieuwe verhaal:

Een vriendin had het idee om zaterdag de Alpe du Zwift te everesten, en ik had ook wel nog eens zin in een uitdaging. Het toeval wou dat ik de vrijdagavond alleen thuis was, dus kroop het idee in mijn hoofd om gewoon te zien hoelang ik het kan volhouden. 24u of een dubbele everest spookten door m'n hoofd.

Vrijdag 12u09: We zijn er aan begonnen!
De eerste vier klimmen goed constant gebleven. Na deze eerste 4 een douche genomen en een pizza gegeten.
(66:23, 66:10, 65:45, 66:20)

Ik deelde het verder op in blokken van 4, ik begon nog iets rustiger te fietsen, de benen begonnen het goed te voelen. Opnieuw de douche in, nieuwe kleren en een lasagne in de maag, nu kwamen de klimmen met mijlpalen er aan!
(67:18, 69:49, 70:33, 70:43)

Klim 9 (71:11), de vEversest is hier halverwege binnen!
Klim 10 (70:21) en ook de 10k is terug binnen. Maar wat was ik moe, vooral mentaal voelde ik me daar niet goed door. Ik besloot 40min te slapen (je mag 2u slapen per voldane everest), wat een verschil, ik kon me terug focussen, enkel waren de darmen niet tevreden. De volgende klimmen gingen wel, alhoewel er terug wat verval op zat (Klim 11 (74:09) en 12 (75:58)), maar me mentaal opladen was enorm lastig aan het worden. 17klimmen voor de vEverest leken nu wel heel ver weg. Nog 5? Ik besloot klim 13 te starten en dan terug te gaan douchen en eten. 74:10

Nog 4 klimmen te gaan, dichtbij maar tergelijke tijd ook nog zover weg. Ik zat hier heel dicht bij stoppen. Aangezien die vriendin toen ook al begonnen was, toch gewoon aan klim 14 gestart. Klim per klim ging ik verder. 77:41 (deze klim is even onderbroken geweest door een telefoontje) 72:56
Nog 2 te gaan, nu stoppen zou wel heel stom zijn, maar het was echt wel op aan het raken 84:35.
Nog een laatste keer, alles geven: 71:29.

Amai, wat een tocht was me dat. 28u verstreken tijd, 456km, 17902hm 16335kcal, 205 W gewogen gem vermogen.

Ik durf niets meer te zeggen, maar ik denk toch dat dit een eenmalig ding was...

zag deze nu ook recent passeren. ben je daar tevreden van? Ander model dat ik op oog heb is de xand PRO.
Heb liever een model die niet moet klemmen aan zadelpen of frame
Heel tevreden en mijn XL 29" mtb past er zelfs op. Ook zeer stabiel, de trivio, xand, katana,... Lijken me allemaal dezelfde staander met een andere merknaam.

Heel tevreden en mijn XL 29" mtb past er zelfs op. Ook zeer stabiel, de trivio, xand, katana,... Lijken me allemaal dezelfde staander met een andere merknaam.
De xand is al ongeveer €50-70 duurder en de trivio is nergens meer in stock te vinden. Keuze lijkt me dus gemaakt, thnx!

Terug
Bovenaan