De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ja, helpt vooral tegen contactgeluid (als je zo'n voorgespannen betonnen vloer hebt, is dat iets verschrikkelijk). Madam kan hier in de kamer hiernaast zich aan het afbeulen zijn, en ik hoor dan gewoon niets in de zetel. In de kamer zelf heb je er niet echt iets aan, maar het doet veel voor het geluid in de andere kamers van je crib.

Bij mij helpt het op de Kickr vooral door mijn trainer echt op zijn plek te houden, als ik zonder mat op mijn gladde vloer train schuift mijn fiets/trainer bij elke sprint 5cm vooruit.

Door de verbouwingen last of? Anders zit je mss te aero en/of doe je teveel kracht :unsure:
Verbouwingen doen er geen deugd aan, maar over het algemeen heb ik ook wel wat last...
Enkele jaren geleden een arbeidsongeval gehad aan de rug (ernstige spierverrekking).
Teveel kracht doe ik volgens mij niet, ik probeer meestal tussen HS 130-140 te fietsen.
Bij interval kan dit eens gaan naar 145-150 gemiddeld.

Verbouwingen doen er geen deugd aan, maar over het algemeen heb ik ook wel wat last...
Enkele jaren geleden een arbeidsongeval gehad aan de rug (ernstige spierverrekking).
Teveel kracht doe ik volgens mij niet, ik probeer meestal tussen HS 130-140 te fietsen.
Bij interval kan dit eens gaan naar 145-150 gemiddeld.
Zegt niet zoveel, gaat meer om trapfrequentie

Dat er zo lang geen fietsen leverbaar zijn is ook wel iets dat de sector mee in de hand gewerkt heeft. Uiteraard is het nu veel extremer door de gekende redenen maar ook in eerdere jaren kon je in maart hopeloos zoeken naar een bepaalde fiets.

- Merken brengen hun fietsen uit in september, winkels kopen in en tegen het voorjaar is 90% op bij de merken. De merken hebben hun geld en wat de winkels er mee doen is hun zaak, goed of slecht jaar, de merken zijn verzekerd van hun geld.
-Merken zoals Cube die nog werken alsof het 1992 is, Cube België koopt 1x fietsen aan en dan is het klaar. Uitwisselen met Nederland of Duitsland bestaat niet, die spreken niet met elkaar.
- Regiomanagers die bonussen krijgen naargelang hoeveel fietsen er verkocht worden, als zij meer fietsen verkopen dan gepland levert dat bonussen op. Dus wat doen sommige managers, ze geven aan het merk te lage aantallen door om dan op het einde van het jaar bonussen op te strijken.
- Waarom moet elk jaar een nieuw modeljaar krijgen? Frames blijven vaak 4 a 5 jaar dezelfde, groepen van Shimano hebben een cyclus van 5 jaar. Waarom maak je model X niet met een bepaald groep en produceer je die jaren aan een stuk? Desnoods begin je met 1 kleur, laat je er een 2e kleur bijkomen en laat je vervolgens de 1e kleur weer uitdoven. Die kleur is in China of Taiwan ook maar een kwestie van het in de juiste verf te doppen bij wijze van spreke.
- Waarom zouden winkels stevig inkopen als ze weten dat er telkens nieuwe modeljaren komen? Stel dat we april zijn in een gewoon jaar en er is nog stock, waarom zou een winkel zelf veel stock inslaan. Als hij weet dat in juli de nieuwe kleuren er zijn en hij met een oud model zit? Tegenwoordig beschikt iedereen wel over internet dus dan beginnen mensen uiteraard naar (grotere) kortingen te vragen.

Het mes snijdt langs alle kanten.

Beste zou zijn dat je gewoon zelf kan samenstellen :unsure:
Ridley heeft daar nu kleine stap naar gezet, orbea ook een beetje, bij Stevens kan het ook.
Maar bij velen kan je precies geen frame apart kopen of enkel het topmodel

Zegt niet zoveel, gaat meer om trapfrequentie
80-90 omwentelingen per minuut.
Ik ga alvast (terug) beginnen met core stability :)

En moest ik het geld hebben, ik zou voor een custom (stalen) racefiets gaan.
Tegenwoordig zijn veel fietsen gewoon... eenheidsworst.
Hier in de buurt is alles Ridley, Specialized en Scott.
Ik weet niet waarom, maar een Cinelli bvb spreekt me enorm hard aan (Nemo Tig Disc).
Kader verkrijgbaar in (bijna!) alle kleuren van de regenboog en deze opbouwen met materialen die je zelf wilt.
Staal komt terug meer op het toneel en dit is niet meer het staal van 30 jaar geleden :)

Ben dringend toe aan een nieuwe fietsbril. Heeft iemand tips? Ik rijd zowel overdag als buiten het seizoen avondritten, dus liefst een met fotochromatische lenzen.

In verband met die vraag voor een trainingsmat. Ik heb vroeger redelijk wat miserie gehad met resonantie van fietsrollen. Je kan dempende matten kopen voor wasmachines. Zo twee tegen elkaar vond ik perfect :)

Ben dringend toe aan een nieuwe fietsbril. Heeft iemand tips? Ik rijd zowel overdag als buiten het seizoen avondritten, dus liefst een met fotochromatische lenzen.

In verband met die vraag voor een trainingsmat. Ik heb vroeger redelijk wat miserie gehad met resonantie van fietsrollen. Je kan dempende matten kopen voor wasmachines. Zo twee tegen elkaar vond ik perfect :)

Ik ben zeer tevreden over mijn Oakley Jawbreaker :)
Ben nog aan het overwegen om de Sutro S bij te kopen.

Mrs heeft nu van die 100% brillen, volgens haar de beste filtering & pasvorm (heeft ook Oakley en Roka).

Mrs heeft nu van die 100% brillen, volgens haar de beste filtering & pasvorm (heeft ook Oakley en Roka).

Amai die geeft veel geld uit aan zonnebrillen!

Spiuk of Rudy projects maken ook wel fijne brillen.

Een bril moet je eigenlijk passen.
Niets zo ergelijk als een bril die toch wat knelt of niet 100% op je hoofd past.
Zelfde voor een helm (ook al heb ik daar zelf al eens bij gezondigd :))

Iemand ervaring met brillen van AGU? Heb ik al een aantal keer zien passeren als goede prijs/kwaliteit.

Iemand ervaring met brillen van AGU? Heb ik al een aantal keer zien passeren als goede prijs/kwaliteit.
Geen ervaring mee, maar ik denk dat je de dag van vandaag geen slechte bril meer kan kopen.
Tegenwoordig komen fietswinkels ook al op de proppen met hun eigen fietsbrillen, zoals bv Futurum
Afgaande op de reviews is dit wel een goede bril voor weinig geld :)

Geen ervaring mee, maar ik denk dat je de dag van vandaag geen slechte bril meer kan kopen.
Tegenwoordig komen fietswinkels ook al op de proppen met hun eigen fietsbrillen, zoals bv Futurum
Afgaande op de reviews is dit wel een goede bril voor weinig geld :)
Die futurum bril doet me denken aan de veileigheidsbrillen bij ons op het werk.

Vele fietsers bij ons op het werk gebruiken deze tijdens hun ritjes :cool:

Zowel te verkrijgen met helder als gekleurd glas.

Vele fietsers bij ons op het werk gebruiken deze tijdens hun ritjes :cool:
Die liggen bij ons op het werk ook in de kast. Voor lampen te vervangen :p
Handig is dat je er direct een zakje bij krijgt.

Heb vorige maand ook de uvex versie gekocht, maar iedereen was meer fan van bollé

Terug
Bovenaan