De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Vorm compleet weg na covid besmet te zijn. Ik ben noghtans enkel maar wat licht verkouden geweest. Wel 2 weken niet gefietst om mij goed te laten herstellen. Nu terug 2 weken aan het fietsen en als ik mijn hartslag en vermogen wat vergelijk zit ik 30w minder dan mijn periode net voor ik ziek kwam. Hopelijk gaat het snel wat beteren.

Over uv bescherming zeg ik niets.

Scherpte is er een klein verschil. Maar het verschil in contrast is enorm groot. Zelfs met mijn 100% is het verschil in contrast enorm.

Ik heb ook 3 jaar gereden met Ali brillen en was er ook altijd content van (buiten een betere pasvorm zijn 100% brillen qua lens gewoon hetzelfde) tot ik nu mijn oakley gekocht heb.

Die Chinese zijn inderdaad gewoon goed en even goed als veel bekende merken maar de lenstechnologie van oakley is toch nog op een ander niveau.

Ook logisch als je die documentaire bekijkt. Iedere lens die maar 1% afwijkt van wat ze willen qua kwaliteit gaat direct de container in.
Oakley is zeker zijn prijs waart. POC is gewoon schandalig voor die prijs. En 100% zou er ook 100€ vanaf mogen doen.
Aan de start van de volgende Transcontinental Race wil ik hem dan wel een lenen om te bekijken. :)

Fiets is gereserveerd. Op naar januari 😂
Bidon en houder krijg ik van de zaak. Nu eens kijken naar nieuwe fietscomputer.
Is nu nog een simpele sigma 9.16
Enige suggesties? Rond de 50€ zal er wel wat te vinden zijn.

Ik zou ook nooit bestellen op dit moment als ik al een fiets had en gewoon wachten tot de problemen van de baan zijn.
Ik bedoel 'januari'... dat klinkt toch gewoon als een placeholder datum

Mja. Ik weet dat er wachttijden zijn. Daarom nu al gaan vastleggen.
kan dan nog zeggen nee laat maar.
als ik pas zou gaan op het moment dat de fiets nodig is, dan kom ik bescheten uit denk ik

Iemand die muziek/podcasts luistert tijdens het fietsen met aftershokz oortjes?
Ik ga straks eens kijken bij coolblue om ze te testen en evt te kopen, maar kan er natuurlijk moeilijk even mee gaan fietsen :LOL:.
Zou felle wind misschien storend kunnen zijn?

Ik zou ook nooit bestellen op dit moment als ik al een fiets had en gewoon wachten tot de problemen van de baan zijn.
Als je al een fiets hebt, tja. Jij zou je zoon nog een jaar of 3 op een veel te kleine fietsen rond laten rijden? Als je een betere fiets zoekt in een kleine volwassen maat, die komen echt niet zo dik binnen bij de gemiddelde winkel.

Komende winter zijn er wel weer winkels die grote aantallen mtb's op stock krijgen. Maar je hoort toch ook dat merken al aan wachttijden van 2 jaar zitten bij het bestellen van bepaalde onderdelen. Als je spreekt over alle problemen van de baan, tegen dan is zijn zoon 30cm gegroeid.

Welk merk is dat dan wat in Januari levert?
Is een Trek x caliber 9

weet alleen niet zo goed hoe de houding op de fiets is.
Maar kan dan nog altijd zeggen dat hem toch niet goed is

Gisteren nog naar Houffalize geweest. Techniektraining.
Stukken van de U17 gedaan.. Mijn god ik word oud :unsure:
Zijn dingen bij die ik niet meer durf en dat zie je van die 11-12 jarige daar over knallen :laugh:

Ik bedoel 'januari'... dat klinkt toch gewoon als een placeholder datum
Ik denk dat het momenteel moeilijk te voorspellen is wanneer een fiets echt kan geleverd worden.
Zoals eerder aangehaald heb ik mijn fiets (Kona Rove LTD) in juli 2020 besteld en levering was normaal voorzien in december 2020.
Al snel werd de leverdatum verschoven naar begin april.
Vorige week telefoontje gekregen van mijn FM dat de fiets nu op de boot zit en dat hij binnen 3 weken bij hem staat.
Toegegeven, ik zit op hete kolen, maar ik heb het wachten er voor over :)

Nieuwe model is meteen ook 300€ duurder en een mindere afmontage.
Fietsen zal dus nog een stukje duurder worden...

Iemand die muziek/podcasts luistert tijdens het fietsen met aftershokz oortjes?
Ik ga straks eens kijken bij coolblue om ze te testen en evt te kopen, maar kan er natuurlijk moeilijk even mee gaan fietsen :LOL:.
Zou felle wind misschien storend kunnen zijn?

Ik fiets al meer dan een jaar met deze oortjes.
Zitten goed op de oren, ik heb er eigenlijk geen last van :)
Felle wind stoort wel een beetje, maar niet in die mate dat je niets meer hoort :)
Ik zou ze zo opnieuw kopen (en ik heb al veel oortjes getest...) ;)

Als je al een fiets hebt, tja. Jij zou je zoon nog een jaar of 3 op een veel te kleine fietsen rond laten rijden? Als je een betere fiets zoekt in een kleine volwassen maat, die komen echt niet zo dik binnen bij de gemiddelde winkel.

Komende winter zijn er wel weer winkels die grote aantallen mtb's op stock krijgen. Maar je hoort toch ook dat merken al aan wachttijden van 2 jaar zitten bij het bestellen van bepaalde onderdelen. Als je spreekt over alle problemen van de baan, tegen dan is zijn zoon 30cm gegroeid.
In grote maat ook niet

Ik fiets al meer dan een jaar met deze oortjes.
Zitten goed op de oren, ik heb er eigenlijk geen last van :)
Felle wind stoort wel een beetje, maar niet in die mate dat je niets meer hoort :)
Ik zou ze zo opnieuw kopen (en ik heb al veel oortjes getest...) ;)
zijn die gemakkelijk te combineren met een bril en helm of is dat toch gefoefel?

Ik geloof er niets van dat de global supply chain nog 2 jaar gaat stokken.
Als de fiets leverbaar in januari degene is die je hart sneller doet slaan... by all means. Anders zou ik inderdaad gewoon wachten. De tweedehandsmarkt zal ook wel overspoeld worden binnenkort

zijn die gemakkelijk te combineren met een bril en helm of is dat toch gefoefel?
Geen gefoefel ;)
Je kan ze zelfs dragen met een muts op, maar dat is wel iets lastiger.
Voor de rest voel ik deze nooit op mijn hoofd.

Een telefoongesprek kan je ook perfect voeren.
Alleen bij hevige wind moet je wa luider praten.
Niks mis mee, alleen bekijken de mensen in je directe fietsomgeving je een beetje raar :D

Geen ervaring mee, maar ik denk dat je de dag van vandaag geen slechte bril meer kan kopen.
Tegenwoordig komen fietswinkels ook al op de proppen met hun eigen fietsbrillen, zoals bv Futurum
Afgaande op de reviews is dit wel een goede bril voor weinig geld :)
Ik heb die van futurum. Daarvoor eentje van decathlon, maar dat is geen vergelijk. Alleen, ik ben brildrager en draag dan s zomers lenzen om te fietsen. Een fietsbril op sterkte zou eigenlijk ideaal zijn, maar kan mij niet over die prijs zetten...

Ik geloof er niets van dat de global supply chain nog 2 jaar gaat stokken.
Als de fiets leverbaar in januari degene is die je hart sneller doet slaan... by all means. Anders zou ik inderdaad gewoon wachten. De tweedehandsmarkt zal ook wel overspoeld worden binnenkort
Ik denk dat je het teveel bekijkt uit Vlaams oogpunt. Hier bij ons werd al veel gefietst en is het nog meer geworden, in veel andere landen is men van amper fietsen naar veel fietsen gegaan. Steden die hun infrastructuur hebben aangepast voor fietsers, dat is gewoon een blijvend gegeven.

Er zullen absoluut mensen die hun fiets gaan verkopen als alles back to normal gaat, maar wanneer gaat dat zijn? 11 juli iedereen gevaccineerd zeker :laugh:. Moest ik een voetballer zijn en nu een mtb gekocht hebben, ik zou hem echt nog niet van de hand doen bij het eerste figuurlijke straaltje zon. In Brussel en Wallonië geraakt men niet aan het streefdoel van 70% vaccinaties, laat dat maar eens bezinken als je spreekt over de term "binnenkort"

Heb ik ook last van, zowel van mijne slapende flieter als slapende tenen :(

Zo'n breder zadel lijkt mij dan misschien wel interessant, ik zal dat ook eens bekijken, cheers.
Mijn schoenplaatjes zouden normaal correct afgesteld moeten zijn. In mijn specifiek geval denk ik eigenlijk dat mijn schoen gewoon te nauw is :frown:

Vandaag 65km/2u45 met de mbt. Schoenplaatjes volledig naar achter (dus meer naar het midden) en geen slapende tenen meer. Halleluja, ook nergens last van.

Verder, diegene die hier 2 pakjes Sultana per uur kan eten, chapeau. Heb er 3 gegeten op 2u45 tijd en was er meer met bezig dan het fietsen zelf :scream::unsure:, ook te droog. Moeilijk om te eten terwijl je bezig bent. Op zoek naar wat anders dus.

Terug
Bovenaan