De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Kan je eigenlijk een fiets leasen zonder dat u werkgever daar tussen zit? Bij mijn bouwbedrijf mogen alleen bedienden een fiets leasen en wij arbeiders kunnen dat niet... ale dat is hun uitleg
Alle systemen zijn geënt op werkgevers die een plan aanbieden aan hun werknemers.
Wat je als particulier wel kan is een renteloze fietslening afsluiten, wat niet hetzelfde is uiteraard maar kan voor sommige wel een oplossing bieden.

Werkgevers zijn ook vrij aan wie ze een fietsleaseplan aanbieden. Enkel aan de bedienden komt wel vaker voor, om veel redenen is dat ook makkelijker voor het inderdaad enkel maar te doen voor bedienden.
Maar om het verschil in de organisatie te behouden tussen beide is ook iets wat vaak voorkomt.

Kan je eigenlijk een fiets leasen zonder dat u werkgever daar tussen zit? Bij mijn bouwbedrijf mogen alleen bedienden een fiets leasen en wij arbeiders kunnen dat niet... ale dat is hun uitleg
In het onderwijs zijn de vastbenoemden nu al aan het bod, degenen die nog niet benoemd zijn kunnen pas vanaf 26 leasen via hun bruto eindejaarspremie. Het gebeurt wel vaker dat men dat voor een bepaalde groep wel doet en vb voor arbeiders niet. Misschien omdat jullie loon meer fluctueert? Ik had geen zin om te wachten tot 2026, leven is te kort om op een fiets te rijden die je niet echt helemaal wilt. Een man kan nooit genoeg fietsen hebben, al pakte dat hier thuis niet. Achteraf nog een extra roadbike leasen zal echter makkelijk zijn omdat de financiële impact kleiner is ;).

Is velofollies de moeite? Ben een jaar of 6 geleden eens gegaan en wou nooit meer terug gaan want te druk.
Begint wel weer te kriebelen nu :p

Is velofollies de moeite? Ben een jaar of 6 geleden eens gegaan en wou nooit meer terug gaan want te druk.
Begint wel weer te kriebelen nu :p
Als ik zou gaan zou ik gefrustreerd buiten komen dat ik geen wielrenner ben geworden. Dat ik bij de paupers hoor die zijn loon moet inzetten om te fietsen met middelmatig materiaal en niet tot het clubje behoor dat betaald wordt om met topmateriaal te rijden en tijdig van een nieuw exemplaar wordt voorzien.😃

Is dat daar interessant om eens rond te lopen als je niet bepaald geïnteresseerd bent in veel te dure fietsen die je toch nooit gaat kopen? En ook als je niet echt geïnteresseerd bent in de laatste snufjes en techniek? Zou vooral willen gaan om eens de Ortlieb stand te bekijken en om de tassen eens in het echt te voelen.

Is dat daar interessant om eens rond te lopen als je niet bepaald geïnteresseerd bent in veel te dure fietsen die je toch nooit gaat kopen? En ook als je niet echt geïnteresseerd bent in de laatste snufjes en techniek? Zou vooral willen gaan om eens de Ortlieb stand te bekijken en om de tassen eens in het echt te voelen.
Beetje te vergelijken met het autosalon vind ik.

Beter iemand van hier zoeken die in de buurt woont en zo'n tas(sen) heeft.

Bij AS Adventure verkopen ze ook de fietstassen van Ortlieb, misschien is dat makkelijker om ze eens te bestuderen?

Nog aan het boffen dat ik eens een canyon gekregen heb zonder fabrieksfoutjes. Eerste rit, beetje positie testen, toch goed gereden, kleine 33 gemiddeld. Thuiskomen, het mooie gewaxte frame afspoelen, wil de pedalen achteruit draaien, damn wat een weerstand. Ik hoor duidelijk het kettingblad wrijven. Ik besluit dat eens nader te onderzoeken. Ik los de crank, en duw het crankstel er uit. Ik zie dat de getande ring los zit van de BB. Deze zat gewoon gebroken en werd op zijn plaats gehouden door het kleine kettingblad. Contact met Canyon. Weer naar een servicepunt tjoolen of claim indienen en andere BB ontvangen. Probleem is dat dat weer zo een token ninja lite zal zijn. Die kwaliteit zal even matig zijn. Het is zo een pressfit die zichzelf er in perst door de 2 helften die samen draaien.

Wat zouden de top mecaniciens @poeperman van dit forum doen? Van eerste keer een deftige BB er in persen en zo een perstool aanschaffen? Of toch die garantie plastic Ninja BB gebruiken Fiets is 10 dagen oud.

Bijlagen

• IMG-20250129-WA0004.jpeg
    IMG-20250129-WA0004.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 11
  • IMG-20250129-WA0008.jpeg
    IMG-20250129-WA0008.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 13
Nog aan het boffen dat ik eens een canyon gekregen heb zonder fabrieksfoutjes. Eerste rit, beetje positie testen, toch goed gereden, kleine 33 gemiddeld. Thuiskomen, het mooie gewaxte frame afspoelen, wil de pedalen achteruit draaien, damn wat een weerstand. Ik hoor duidelijk het kettingblad wrijven. Ik besluit dat eens nader te onderzoeken. Ik los de crank, en duw het crankstel er uit. Ik zie dat de getande ring los zit van de BB. Deze zat gewoon gebroken en werd op zijn plaats gehouden door het kleine kettingblad. Contact met Canyon. Weer naar een servicepunt tjoolen of claim indienen en andere BB ontvangen. Probleem is dat dat weer zo een token ninja lite zal zijn. Die kwaliteit zal even matig zijn. Het is zo een pressfit die zichzelf er in perst door de 2 helften die samen draaien.
Heb je die niet gewoon zelf kapot gemaakt om uw 33 km/u te rechtvaardigen?
Zet zeker uw Strava profiel privé. Als iemand van Canyon dat gemiddelde met een Aeroad zou zien, verplichten ze u waarschijnlijk om de fiets te retourneren.

Heb je die niet gewoon zelf kapot gemaakt om uw 33 km/u te rechtvaardigen?
Zet zeker uw Strava profiel privé. Als iemand van Canyon dat gemiddelde met een Aeroad zou zien, verplichten ze u waarschijnlijk om de fiets te retourneren.
Haha, geloof mij, ik maak niks zelf stuk. Wat is dat nu 33/h met een Aeroad. Die fiets begint dan pas zijn voordeel op te leveren. Kan toch niet van wat sprintjes dat die kraag afgebroken is 😃. Nuja morgen wordt er een Shimano ingeperst.

Ik vond een kleine 33 al laag uitvallen.

Ik zou het nog eens in garantie laten vervangen en dan in het oog houden.
Was doordat zijn positie ook nog niet optimaal was en in de winter gaat het ook wat trager. Volgende week is dat weer 35 gemiddeld zonder crank zelfs.

Leasen van een gravelbike blijkt niet zo eenvoudig.
Originele offerte: afgekeurd door Lease wegens ontbreken kleur en maat
Offerte 2: goedgekeurd door Lease, afgekeurd door WG wegens opties 'die niet voor woon-werkverkeer dienen'.
Offerte 3: goedgekeurd door HR maar afgekeurd door Lease wegens 'niet gedetailleerd genoeg' (had de opties niet apar4 in Offerte laten steken maar gewoon in totaalprijs laten verrekenen)

Volgens WG zijn upgraden niet toegelaten door RSZ/fiscus. Maar duurdere fiets met diezelfde componenten (en extra dat ik niet perse wil) is geen probleem ...

Op naar offerte 4 en dan hopen dat ik een kleine aanpassing (ander zadel) nog zelf kan betalen aan FM voor die hem besteld (want zo is het enkel meerprijs en niet volledige pot))

Leasen van een gravelbike blijkt niet zo eenvoudig.
Originele offerte: afgekeurd door Lease wegens ontbreken kleur en maat
Offerte 2: goedgekeurd door Lease, afgekeurd door WG wegens opties 'die niet voor woon-werkverkeer dienen'.
Offerte 3: goedgekeurd door HR maar afgekeurd door Lease wegens 'niet gedetailleerd genoeg' (had de opties niet apar4 in Offerte laten steken maar gewoon in totaalprijs laten verrekenen)

Volgens WG zijn upgraden niet toegelaten door RSZ/fiscus. Maar duurdere fiets met diezelfde componenten (en extra dat ik niet perse wil) is geen probleem ...

Op naar offerte 4 en dan hopen dat ik een kleine aanpassing (ander zadel) nog zelf kan betalen aan FM voor die hem besteld (want zo is het enkel meerprijs en niet volledige pot))
Welke leasemaatschappij is dat?

Terug
Bovenaan