Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het gaat niet echt over uzelf iets gunnen, het gaat meer over globale voedingsstrategie en dan spreken we echt niet over 0,1%...Wat is dat nu voor zever.
Ik denk dat er genoeg renners zijn die liever 99.9% van hun potentieel halen met hier en daar zichzelf iets te gunnen, dan 100% van het potentieel en zich alles te moeten ontzeggen.
Anders ga je er mentaal onderdoor.
Ja, uiteraard overdrijven we.Overdrijven jullie nu niet een beetje?
Hij zegt dat hij in feite niet speciaal zotte sportvoeding meeneemt op training. Welke training wat of hoe is onbekend.
Daarna zegt hij dat hij wel eens op een onbewaakt moment een pak koeken durft op te eten.
En jullie maken er direct al van dat hij naar niks kijkt, hij doet maar op, hij eet niet goed en in feite is hij een prutser.
Gewoon even logisch nadenken eh jongens. Natuurlijk zal hij wel op zijn eten letten, dat zegt hij ook niet. Natuurlijk zal zijn dieet goed afgewogen zijn, veel van de dagen wordt er door een kok voor hem gekookt. Dus ja dat zal snor zitten. Het is niet alsof zijn VP of gewicht slecht is. Allesbehalve hij staat zelfs relatief scherp voor zijn profiel. Is een hele pak koeken opeten verstandig? Nee natuurlijk niet. Maar daarvan gaat hij geen seconde trager fietsen hoor. Geloof dat nu maar niet.
Het is een illusie om te denken dat je altijd exact volgens de letter van de theorie kan leven. Ook Wout Van Aert kan en doet dat niet. Als je zijn wintergewicht ziet dan schrik je even, die laat zich werkelijk gaan dan. Zelfs bij Jumbo hanteert niet iedereen zo een strikt voedingsschema, dat werkt ook niet voor iedereen trouwens.
TL;DR: een volle maand zonder iets van carbs van thuis vertrokken dus... Ik kan mij niet voorstellen dat Naesen zich tussen half mei en half juni beperkt tot LSD trainingen van een uurtje of 2.Ik neem eigenlijk niets mee... Ik neem wel altijd 2 noodgelletjes mee. Maar die zitten al een maand in mijn achterzak. De reclame is er al vanaf. In mijn bidon zit gewoon water. Ik neem geen isotone drank mee."

) maar dat Van Aert zich zogezegd volledig zou laten gaan, wie is er hier dan aan het overdrijven? Ik denk niet dat er veel overschot aan hing tijdens zijn cross-seizoen alleszins dus over welke winter spreken we dan? 
Ik baseer mij op hetgeen iedereen zietHet gaat niet echt over uzelf iets gunnen, het gaat meer over globale voedingsstrategie en dan spreken we echt niet over 0,1%...
Ja, uiteraard overdrijven we.
"Welke training wat of hoe" is trouwens wel redelijk beantwoord:
TL;DR: een volle maand zonder iets van carbs van thuis vertrokken dus... Ik kan mij niet voorstellen dat Naesen zich tussen half mei en half juni beperkt tot LSD trainingen van een uurtje of 2.
Voeding gaat trouwens niet enkel over gewoon op peil houden van u gewicht. Jij beweert hier dat hij daar geen seconde trager door gaat rijden maar dat weet je niet, dat is niet getest. De wetenschap zegt dat bij lange(re) cardiotrainingen zonder inname van voldoende/passende voeding spierafbraak kan optreden. Voor hetzelfde geld zet hij een stuk spiermassa aan als hij begint met consequent te eten tijdens zijn trainingen. Tis geen klimmer dus wat extra (been)spiermassa kan echt geen kwaad.
Wat is je bron trouwens voor dat statement over Van Aert? (die herfst tussen Crelan/Jumbo even buiten beschouwing)
Ik weet dat er geen enkele renner 24/7/365 volledig alles doet volgens plan zonder te zondigen. Dat kan niemand mentaal opbrengen en dat kan je ook niet verwachten, renners zijn geen robots (hoewel, Froome) maar dat Van Aert zich zogezegd volledig zou laten gaan, wie is er hier dan aan het overdrijven? Ik denk niet dat er veel overschot aan hing tijdens zijn cross-seizoen alleszins dus over welke winter spreken we dan?
![]()
Vorig voorjaar met strade stond em echt wel mager in zijn gezicht. Twas ook te zien in de tour. Toch af en toe dat zijn gewicht anders is. Gelukkig maarIk baseer mij op hetgeen iedereen ziet
![]()
Wout van Aert iets minder afgetraind dan in de zomer: 'Hij mag best een frietje eten' | Wieler Revue
Ondanks dat hij niet in topvorm is, stond Wout van Aert bij zijn terugkeer in het veld wel twee keer op het podium. Wat opviel is dat hij wat meer gewicht in de schaal legt dan zijn collega's in het veld. Niet erg en volkomen logisch, leggen bondscoach Sven Vanthourenhout en Van Aert zijn...wielerrevue.nl
Ib de winter zie je dat hij veel forser staat. Ik ga er geen gewicht op plakken, maar wees gerust dat het minstens 82kg is. Ik nu rijdt hij nog crossen, je moet u voorstellen dat hij niet zou koersen in de winter. Hij heeft zelf ook al paar gezegd dat hij makkelijk gewicht bijkomt. En dat zie je ook heel goed aan zijn gezicht dat soms echt wel een stuk boller staat. Niks mis mee, maar bij Wout is het duidelijk wel echt nodig om strikt op zijn voeding te letten
Ik deel uw mening.Ik weet niet of dat ergens wordt bijgehouden, maar ik heb de indruk dat er in 2021 veel meer wind zit/zat dan in andere jaren. Hoe vaak ik al niet heb moeten beuken tegen de wind dit jaar.

Ik heb mijn 350-naaf van mijn racefiets (met 18T ratchet) indertijd vervangen naar een 54T.![]()
DT Swiss Ratchet LN greenlights DIY upgrade, kit converts pawl hubs to ratchet engagement
Simple new DT Swiss Ratchet LN upgrade kit brings your low-cost DT wheels up to faster, stronger Star Ratchet high-performance standards!bikerumor.com
Goedkope (~100€) upgrade kit om iedere DT Swiss freehub om te bouwen naar een ratchet-systeem.
"Als je niet de allerbeste bent van het pak dat is het als prof eigenlijk je plicht om elke mogelijke (legale) edge dan ook in jouw voordeel te gebruiken."Het gaat niet echt over uzelf iets gunnen, het gaat meer over globale voedingsstrategie en dan spreken we echt niet over 0,1%...
Ja, daar bedoelde ik niet mee dat iedereen onder die G5 nooit eens nen Hamburger mag eten natuurlijk. Naast het fysieke is er ook nog het mentale inderdaad."Als je niet de allerbeste bent van het pak dat is het als prof eigenlijk je plicht om elke mogelijke (legale) edge dan ook in jouw voordeel te gebruiken."
Dat is zever en neigt naar 'ge moogt uzelf niets gunnen'

Nice. Mijn hub irriteert me eigenlijk al sinds dag één. Op de scalpel zit een 3-pawlsysteem, op mijn vorige Canyon 36T ratchet.![]()
DT Swiss Ratchet LN greenlights DIY upgrade, kit converts pawl hubs to ratchet engagement
Simple new DT Swiss Ratchet LN upgrade kit brings your low-cost DT wheels up to faster, stronger Star Ratchet high-performance standards!bikerumor.com
Goedkope (~100€) upgrade kit om iedere DT Swiss freehub om te bouwen naar een ratchet-systeem.
Nja ik denk niet dat iemand betwist dat een topsporter een strak dieet moet volgen. Het zou mij echter verbazen mocht er een World Tour-renner zijn die dat deed.Ja, daar bedoelde ik niet mee dat iedereen onder die G5 nooit eens nen Hamburger mag eten natuurlijk. Naast het fysieke is er ook nog het mentale inderdaad.
Maar nog eens: een slecht dieet voor een topsporter dat zijn dus geen marginal gains... dat is een groot deel van u dagtaak. Is een beetje hetzelfde als een doorsnee werknemer die tegen zijn baas zegt: "Die 2 uur administratie alle dagen kan ik niet aan, dus dat ga ik toch maar niet doen". Enfin, ik overdrijf hier weer maar dat is iedereen ondertussen wel gewoon denk ik![]()
Waaraan merk je dat?Nice. Mijn hub irriteert me eigenlijk al sinds dag één. Op de scalpel zit een 3-pawlsysteem, op mijn vorige Canyon 36T ratchet.
Dat merk je echt heel snel
DangerPubes. The ultimate in backwoods bike-lo-pack technology. Marvel at the unrivaled weight-saving techniques of Dangerholm as we scoff at your titanium cages by bolting all the shit directly to the shit. Check out that Quick Release Banana and Baguette Technology (QRBBT) on that repurposed CopBike.gov 1120 camping fork. Gaze upon them beans and them Crocs Power Grips. God damn is that a Cambum laced to a not-a-dropper? Heightener? Amazing. The 40-13 gearing only works because of the horrifying lack of bite from the Kettle carbon rotors, the lower bars don’t have brakes because they’re for getting aero tucky, and you’re gonna be hard-pressed to find a lighter titanium dangle mug on earth.
Op de mtb op een technische klim, wanneer het traag gaat, is de 'dode zone' waar je pedaalbeweging nog niets uithaalt, veel groter.Waaraan merk je dat?
54 ratchet wordt door DT afgeraden voor full suspension omwille van de pedal kickback.Op de mtb op een technische klim, wanneer het traag gaat, is de 'dode zone' waar je pedaalbeweging nog niets uithaalt, veel groter.
Ik dacht dat het geen groot verschil kon maken, maar je voelt het meteen bij een downgrade.
De angle of engagement is gewoon een pak groter.
Ik vermoed dat het op een koersfiets niet veel zal uitmaken.
Denk dat ik snel zal overschakelen naar een 36 of 54T ratchet.
Dus je kan perfect 108 POE hebben met 3 pawls, enkel niet bij DT-Swiss.
Bestaan er zo nog pompen op accu's? Ik heb dat al bij de profs gezien dat ze dit met zoiets doen. Die Makita kan je per 0.1 bar instellen.![]()
Link bitte.54 ratchet wordt door DT afgeraden voor full suspension omwille van de pedal kickback.
En uw POE wordt niet bepaald door het aantal pawls, maar door de ringDus je kan perfect 108 POE hebben met 3 pawls, enkel niet bij DT-Swiss.